بهترین خوراکی هایی که می توانید در استرالیا امتحان کنید، تصاویر

به گزارش آیان کتاب، قاره استرالیا با توجه به فاصله از دیگر نقاط جهان دارای فرهنگی کاملاً خاص و جالب است که این مسئله به وضوح در سیستم غذایی این کشور هم وجود دارد. غذاهای استرالیا ترکیبی از تمام مواد غذایی مورد استفاده در جهان خصوصاً اروپاست که با روشی سنتی و بومی ترکیب شده و در نهایت باعث ایجاد طیف وسیعی از مواد خوراکی برای تمام علایق غذایی شده است. در ادامه بهترین خوراکی هایی که باید در استرالیا امتحان کنید را به شما معرفی می کنیم.

بهترین خوراکی هایی که می توانید در استرالیا امتحان کنید، تصاویر

با تور ارزان استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

1. پاولووا

این دسر از طریق آشپز استرالیایی هربرت ساچس به مناسبت ورود بالرین عظیم روسی آنا پاولوا (Pavlova) در سال 1920 به استرالیا درست شد؛ با این وجود مردم نیوزلند اطمینان دارند که این دسر قدمت بسیار بیشتری دارد. این دسر خوشمزه با ترکیبی سبک و برجسته، با ماده اصلی تخم مرغ که در لایه ای زیبا از کِرِم و قطعات میوه تازه در بالا قرار داده شده است، علاقه هرکسی را برای مزه مزه کردن آن برمی انگزد و تعجیبی ندارد که جزو محبوب ترین های استرالیا به شمار میرود.

2. لامینگتون

این کیک لذیذ و مربعی شکل که در لایه ای از شکلات و پودر نارگیل قرار گرفته است به نام کیک ملی استرالیا شناخته می شود. این شیرینی خوش طعم به حدی در فرهنگ و سنت استرالیا جای دارد که خاندان سلطنتی آن را جز مهم ترین نمادهای این کشور معرفی نموده اند. در برخی از شیرینی پزی ها و مغازه ها لامینگتون (Lamingtons) با ترکیبات دیگری مانند مربا و کِرِم کارامل دیده می شود. این کیک بیشتر در کافه ها و همراه با چای و یا قهوه سرو می شود.

3. پوب پارما

ریشه پوپ پارما (Pub Parma) به ایتالیا برمی شود و ترکیب اصلی آن زرده تخم مرغ می باشد که در استرالیا با گوشت مرغ جایگزین شده است. به شکل عمومی این غذا با پنیر پیتزا، همبرگر و سس گوجه خورده می شود و جز محبوب ترین و اصلی ترین غذا های رستوران های استرالیا است. امروزه در برخی نقاط تغییراتی در روش درست کردن این غذا دیده می شود که باعث شده است در منو های مختلف چنیدن نوع از این غذا وجود داشته باشد. شهر ملبورن و هتل پراهاران از برترین مکان ها برای خوردن این غذا است.

4. وجیمایت

تعداد زیادی غذا با ترکیبات وجیمایت (Vegemite) درست می شود که البته برای همه خوش آیند نیست؛ ماده تیره رنگی که حاصل ترکیبی از سبزیجات، عصاره شیره و افزودنی ادویه است. وجیمایت از طریق شیمیدان جوانی به نام کریس کفهرستر اختراع شد و از آن موقع تا به حال استرالیایی ها در تلاشی تقریباً ملی این ماده را به بیشتر وعده های غذایی خود توسعه داده اند. تبلیغات در این زمینه اولین بار در سال 1954 آغاز شد و امروزه پنیر، ساندویچ، پیزا، نان و تقریباً هرچیزی را با ترکیبی از وجیمایت می توان در استرالیا یافت.

5. بیسکویت انزاک

انزاک (Anzac) در جنگ جهانی اول و از طریق خانواده سربازان درست شدند و مانند بیسکویت های امروزی نبودند. اولین دستورالعمل ساخت این بیسکویت ها شامل آرد، نارگیل، شهد و جوش شیرین و ترکیبات خوشمزه دیگری بود که انرژی سربازان را تا رسیدن به میادین جنگ حفظ می کرد. این بیسکویت ها به بیسکویت های سربازی معروف شدند اما امروزه آن ها را انزاک می نامند.

6. تیم تام

مطالب مرتبط

فرهنگ و آداب و رسوم مردم صمیمی استرالیابرترین باغ وحش های استرالیا کجاست؟برترین پارک ها و آکواریوم های دریایی استرالیا

این بیسکویت شکلاتی بسیار خوشمزه از ترکیب دو لایه شکلات و بیسکویت که از طریق یک لایه نازک از شکلات تیره تر از هم جدا شده ساخته می شود. تیم تام (Tim Tams) در سال 1960 وارد بازار استرالیا شدند و امروزه با طعم و رنگ های مختلف به فروش می رسند که این تنوع شامل نوع اولیه آن که ترکیبی از شکلات و وانیل و توت فرنگی بود تا انواع دیگری با ترکیباتی با نام مخمل قرمز یا کِرِم نمکی می باشد. نوع دیگری از این نوع بیسکویت خوشمزه تیم تام اسلم نام دارد که می توان آن را با گاز زدن دو سر و استفاده به نام نی در خوردن چای و قهوه به یک سرگرمی ساده هم بدل کرد!

7. گوشت کانگورو

گوشت کانگورو در بیشتر رستورانهای استرالیا وجود دارد و به اشکال مختلفی مانند استیک، برگر، سوسیس و تعدادی دیگر مصرف می شود. با توجه به رشد بیش از حد تعداد کانگورو ها در استرالیا این روش به نام مطمئن ترین راه برای کنترل جمعیت آنها در نظر گرفته شد. گوشت کانگورو عموماً به شکل نیم پخت تهیه شده و معمولاً با سس هایی ترش خورده می شود.

8. همبرگر و چغندر

تقریباً تمام رستورانهای استرالیا با نام آز یا تالارِ برگر دارای نوع ویژه ای از چغندر هستند. چغندر در همبرگر نوع خاص و سنتی از ابداعات غذایی آمریکایی ها در استرالیا است. این نوع همبرگر در سال 1940 معرفی گردید و امروزه به طور عمومی در تمام استرالیا یافت می شود. معروفیت این نوع همبرگر به حدی بود که مک دونالد نوعی از آن را به نام مک آز وارد فهرست غذاهای خود کرد. کمپانی جک گرسنه هم نوع دیگری از این نوع ساندویچ ها را در منوی غذایی خود دارد.

9. چیکو رول

چیکو رول (Chiko Roll) برخلاف نامش گوشت مرغ ندارد و در آن از گوشت گاو استفاده می شود. چیکو رول از طریق فرانک مکنرو و در یک همایش کشاورزی در سال 1951 به نمایش عایدی. چیکو رول شامل ترکیبات دیکری مانند سبزیجات، کلم و پیاز است. این اسنک لذیذ را در بیشتر استرالیا می توانید پیدا کنید.

10. کرم حشره

اگر واقعاً می خواهید نوع جدیدی از غذا را تجربه کنید، کرم حشره! (Witchetty Grub) شاید برایتان بیش از مقدار عجیب باشد. این خوراک دارای پروتئین بسیاری می باشد و با توجه به انرژی بالای خود، غذای اصلی بومی های استرالیا را تشکیل می دهد. گفته شده که مزه این غذا مانند ترکیب گوشت مرغ و ادویه است. با وجود اینکه این غذا مناسب همه نیست اما برای تجربه ای از غذای بومیان استرالیا، این برترین پیشنهاد است.

منبع: گردشبان
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 697

به "بهترین خوراکی هایی که می توانید در استرالیا امتحان کنید، تصاویر" امتیاز دهید

1 کاربر به "بهترین خوراکی هایی که می توانید در استرالیا امتحان کنید، تصاویر" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین خوراکی هایی که می توانید در استرالیا امتحان کنید، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید