برخورد بسیار نزدیک سوخو 35 با اف 16 در آسمان

به گزارش آیان کتاب، بر اساس فیلم منتشر شده به وسیله فرماندهی دفاع هوایی آمریکای شمالی (NORAD)، یک جنگنده سوخو-35 روسیه در یک مأموریت رهگیری چنان به جنگنده آمریکایی اف 16 نزدیک شد که تقریباً به آن برخورد کرد.

برخورد بسیار نزدیک سوخو 35 با اف 16 در آسمان

امیرمسعود عابدین- به تازگی یک جنگنده سوخو 35 روسی در یک مأموریت رهگیری، تقریباً با یک هواپیمای نظامی ایالات متحده برخورد کرد. این حادثه که در 23 سپتامبر رخ داد، به وسیله مقامات آمریکایی یک رفتار ناامن و غیرحرفه ای نامیده شد.

فرماندهی دفاع هوایی آمریکای شمالی، اقدامات جنگنده روسی را غیرحرفه ای توصیف کرد و گفت که سوخو-35 به شکل خطرناکی به یک هواپیمای آمریکایی که در حال گشت زنی در منطقه دفاع هوایی آلاسکا (ADIZ) بود، نزدیک شد.

ژنرال گرگوری گیلو، فرمانده NORAD، اقدامات خلبان روسی را به شدت مورد انتقاد قرار داد. نزدیکی سوخو-35 به جت آمریکایی یک شرایط خطرناک برای هر دو هواپیما ایجاد کرد.

در سال های اخیر، هواپیماهای روسی اغلب در نزدیکی فضای هوایی ایالات متحده در قطب شمال پرواز نموده اند که منجر به رهگیری های منظم به وسیله نیروهای NORAD شده است.

سوخو 35، یک جنگنده چندمنظوره اَبَرچابک تک خلبان ساخت کشور روسیه با قابلیت مانور بالاست که به عنوان یک جنگنده فزونی هوایی طراحی شده است.

سوخو 35 در سازمان ناتو با نام فلانکر-E شناخته می گردد. سوخو-35 توانایی انجام گستره ای از دشوارترین مانورها ازجمله مانور کبرا، مانور کولبیت، مانور زنگوله (بِل)، مانور تِیل اِسلاید و مانور هوک را در بالاترین کیفیت داراست. انجام مانور هِربست برای سوخو35 بسیار پیش پا افتاده است. بعلاوه می تواند در کمتر از پنج ثانیه سرعت خود را به صفر رسانده و کاملاً تغییر جهت دهد.

منبع: defence-blog

58322

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 12 مهر 1403 بروزرسانی: 12 مهر 1403 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 1271

به "برخورد بسیار نزدیک سوخو 35 با اف 16 در آسمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخورد بسیار نزدیک سوخو 35 با اف 16 در آسمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید