ناتو: اقدامات بلاروس باید تبعاتی داشته باشد

به گزارش آیان کتاب، دبیرکل ناتو بر این باور است که اقدام بلاروس در فرود اجباری یک فروند هواپیمای مسافربری و بازداشت یک روزنامه نگار مخالف باید برای دولت این کشور تبعاتی داشته باشد.

ناتو: اقدامات بلاروس باید تبعاتی داشته باشد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو روز آدینه در اظهاراتی گفت: اقدام بلاروس در فرود اجباری یک فروند هواپیمای مسافربری و بازداشت یک روزنامه نگار مخالف باید برای دولت مینسک تبعاتی داشته باشد.

بر اساس این گزارش ناتو به شدت حادثه 23 ماه می را محکوم نموده است، اقدامی که طی آن آلکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس دستور داد تا هواپیمای مسافربری شرکت رایان ایر که از یونان راهی لیتوانی بود، به سوی مینسک تغییر جهت داده و یک روزنامه نگار مخالف دولت بلاروس بازداشت گردد.

ایالات متحده در واکنش به این اقدام هفته گذشته بیان کرد که کل تحریم ها علیه 9 شرکت دولتی بلاروس را بار دیگر اعمال خواهد نمود و میخواهد تحریم هایی را با هماهنگی اتحادیه اروپا علیه مینسک اعمال کند.

استولتنبرگ گفت: من از تحریم هایی که آمریکا و بعضی کشورهای متحد دیگر علیه بلاروس اعمال نموده اند، استقبال می کنم، ربایش هواپیمای مسافربری باید با تبعاتی روبرو گردد. ما باید هزینه هایی را علیه این کشور تحمیل کنیم.

این در حالی است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از لوکاشنکو حمایت نموده و نقدها کشورهای غربی علیه بلاروس را رد نموده است.

استولتنبرگ اضافه کرد: روسیه این اقدام را محکوم ننموده است. روسیه دقیقا در جهت مخالف حرکت نموده و سعی دارد تا این اقدام عصبانی کننده را توجیه کند.

به نظر می رسد مسائل مربوط به بلاروس یکی از مهمترین موضوعاتی خواهد بود که در نشست آینده پوتین و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مطرح خواهد شد.

اتحادیه اروپا نیز اعلام نموده است که خطوط هوایی بلاروس از پرواز بر فراز حریم هوایی کشورهای عضو این اتحادیه منع شده اند و خطوط هوایی بلاروس اجازه دسترسی به فرودگاه های اتحادیه اروپا را نخواهند داشت.

این در شرایطی است که سازمان بین المللی حمل و نقل هوایی یاتا از این تصمیم انتقاد نموده است زیرا پروازهای بلاروس به آسیا را طولانی تر و پرهزینه تر خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 635

به "ناتو: اقدامات بلاروس باید تبعاتی داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناتو: اقدامات بلاروس باید تبعاتی داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید