بزرگترین نقشه از ماده تاریک دنیا منتشر شد

به گزارش آیان کتاب، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسکای نیوز، بزرگترین نقشه از ماده تاریک دنیا منتشر شده است. به گفته محققان ماده تاریک که از زمین قابل مشاهده نیست، 80 درصد دنیا را تشکیل می دهد.

بزرگترین نقشه از ماده تاریک دنیا منتشر شد

گروهی از محققان پروژه بین المللی تحقیقات ماده تاریک(DES) نقشه جدیدی ایجاد نموده اند که یک چهارم نیمه جنوبی آسمان را پوشش می دهد. آنها در مطالعات خود چگونگی انحراف نور کهکشان های دوردست در راستا رسیدن به زمین را آنالیز کردند. زیرا وجود ماده تاریک اشعه هایی که به سمت ما می آیند را خم می نمایند.

آنها با یاری هوش مصنوعی اطلاعات را آنالیز کردند تا یک نقشه تهیه نمایند. در این پروژه حدود 100 میلیون کهکشان آنالیز شدند. این پروژه به رهبری پژوهشگران کالج لندن صورت گرفته است.

نیال جفری محقق ارشد این پژوهش می گوید: بیشتر ماده موجود در دنیا، ماده تاریک است. شگفتی واقعی دستیابی به چشم اندازی با این ساختارهای وسیع و نهان در بخش بزرگی از آسمان شب است. این ساختارها با استفاده از اشکال تحریف شده صدها میلیون کهکشان دوردست آشکار شدند که توسط عکس های ثبت شده با دوربین انرژی تاریک در شیلی ثبت شده بود.

او در ادامه اضافه نمود: در نقشه ما که بیشتر ماده تاریک را نشان می دهد، الگوهای مشابه نور قابل رصد دیده می گردد. این الگو یک ساختار شبیه شبکه با توده های متراکم ماده است که با فضای خالی وسیع از هم جدا شده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 خرداد 1400 بروزرسانی: 28 خرداد 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 599

به "بزرگترین نقشه از ماده تاریک دنیا منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین نقشه از ماده تاریک دنیا منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید