بنفیکا، پیروز بزرگ شب دوم از مرحله یک هشتم نهایی

به گزارش آیان کتاب، ،پس از کسب پیروزی 2 تیم میلان و بایرن مونیخ مقابل حریفان در نخستین شب از برگزاری دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان، چهارشنبه شب و در 2 ملاقات همزمان، تیم های چلسی و بنفیکا به ترتیب مقابل دورتموند و کلوب بروخه به میدان رفتند که در نهایت بنفیکا با 2 گل، پیروزی مهمی در خارج از خانه به دست آورد و دورتموند ضمن ثبت کلین شیت در خانه با یک گل در چنته، چلسی را به خانه بازگرداند.

بنفیکا، پیروز بزرگ شب دوم از مرحله یک هشتم نهایی

کلوب بروخه، اگرچه تنها تیم بلژیکی تاریخ است که در فینال لیگ قهرمانان اروپا حاضر بوده و سابقه نایب قهرمانی در این تورنمنت را دارد، اما با توجه به فرم چند سال اخیر این تیم و به خصوص فوتبال بلژیک، این تیم میهمان ناخوانده بوده که بالاتر از لورکوزن و اتلتیکومادرید راهی جمع 16 تیم نهایی شده و در برابر بنفیکای شگفت انگیز تحت راهنمایی روجز اشمیت از شانس چندانی برای صعود برخوردار نیست.

مقاومت کوتاه

درحالی که بروخه میزبان ملاقات دور رفت بود و پیروز شد در خانه به مدت یک نیمه مقابل صدرنشین لیگ پرتغال مقاومت کند در نهایت نیمه دوم و دقیقه 51 به وسیله ژائو ماریو از روی نقطه پنالتی دروازه اش را باز شده دید. در واپسین دقایق نیمه دوم، بنفیکا گل دوم را هم وارد دروازه میزبان کرد تا کار صعود را در همین ملاقات تمام کند. نماینده بلژیک برای اولین و آخرین بار در سال 1978 به فینال لیگ قهرمانان رسیده و آن جا مغلوب لیورپول شده بود. این پنجمین تقابل تاریخ این باشگاه با نمایندگان فوتبال پرتغال در لیگ قهرمانان بود و بروخه به جز پیروزی پرگل در خانه پورتو در دور گروهی فصل جاری، پیروز به شکست دادن پرتغالی ها نشده است. با ابن حساب، عقاب های فوتبال پرتغال در دور برگشت و پس از میزبانی از بروخه، کار چندان سختی برای حضور در دور یک چهارم نهایی نخواهند داشت.

دیوار زرد، نفوذ ناپذیر

آخرین باری که بروخه از دور یک هشتم نهایی پا را فراتر گذاشته بود تا فینال صعود کرد و غیر از این، نماینده بلژیک تنها در فصل 91-1990 به دور یک هشتم نهایی مسابقات رسیده و مغلوب میلان شده بود. در ملاقات همزمان، اما سناریویی مشابه در نیمه نخست رخ داد و پس از تساوی بدون گل تیم های دورتموند و چلسی در ورزشگاه دوباره خشمگینِ سیگنال ایدونا پارک که دیوار زرد را در پرجمعیت ترین حالت ممکن پس از سال ها در لیگ قهرمانان اروپا به خود دیده بود، زنبور ها دقیقه 63 و با گلزنی کریم آدیمی از میهمانشان پیش افتادند. همین یک گل هم برای کسب پیروزی کافی بود و پس از آن آبی های لندن هرچه زدند به در بسته خورد.

مشکل گلزنی، قصد حل شدن ندارد

دورتموند در شرایطی در اولین ملاقات تاریخش مقابل چلسی پیروز میدان بود که تیم پرستاره تحت راهنمایی گراهام پاتر در لیگ قهرمانان اروپا هم حرفی برای گفتن نداشت و اگرچه فزونی خفیفی در ماکیت توپ و ایجاد موقعیت داشت، اما از همان مشکل نه چندان تازه تمام کنندگی رنج برد و حالا شاگردان پاتر، کار سختی برای صعود در ملاقات دور برگشت به میزبانی استمفورد بریج خواهند داشت. دورتموند در سال نو و پس از سرانجام وقفه جام جهانی، حتی یک امتیاز هم از دست نداده و با فزونی در تمامی ملاقاتها، به مصاف چلسی آمده بود.

صعود بنفیکا قطعی شده؟

بازی های دور برگشت، شب هفتم مارس (سه شنبه 16 اسفند) برگزار خواهند شد و در این فاصله، هر تیم 3 ملاقات در لیگ داخلی انجام خواهد داد. در صورتی که دورتموند و بنفیکا با محافظت از نتیجه به دست آمده در ملاقات های دور رفت، پس از سرانجام 90 دقیقه ملاقات دور برگشت، تیم های صعود کننده به دور یک چهارم نهایی باشند، به ترتیب برای نهمین و هجدهمین مرتبه در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا حاضر خواهند شد.

منبع: فوتبال 360

منبع: فرارو
انتشار: 27 بهمن 1401 بروزرسانی: 27 بهمن 1401 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 1152

به "بنفیکا، پیروز بزرگ شب دوم از مرحله یک هشتم نهایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنفیکا، پیروز بزرگ شب دوم از مرحله یک هشتم نهایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید