تور آلمان: دیدنی های مونیخ؛ از سنت تا مدرنیته

به گزارش آیان کتاب، مونیخ یکی از بزرگ ترین شهرهای آلمان با دیدنی های فراوان است که هرچقدر هم در آن اقامت داشته باشید، نمی توانید از همه جاذبه های آن لذت کافی ببرید.

تور آلمان: دیدنی های مونیخ؛ از سنت تا مدرنیته

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

در استان بایرن، در حاشیه رودخانه ایسار و در دامنه رشته کوه های آلپ، سومین شهر بزرگ و محبوب ترین شهر توریستی آلمان یعنی مونیخ جای گرفته است. شهر باشکوه و پرعظمت مونیخ لقب های زیادی از جمله شهر فوتبال، شهر کلیساهای بزرگ، شهر بزرگ ترین جشنواره ها و شهر هنر و تکنولوژی مدرن را با خود یدک می کشد و در لیست برترین شهرهای جهان برای زندگی، مقام چهارم را از آن خود نموده است. در این شهر تماشای تلفیقی از تماشای های کهنه و تازه دیده می گردد؛ ساختمان ها و برج های عصر حاضر در کنار ساختمان ها و بناهای مجذوب نماینده تاریخی خودنمایی می نمایند. تماشای های مونیخ آن قدر زیاد هستند که هرچقدر هم در آن اقامت داشته باشید، نمی توانید همه آن ها را ببینید. در اینجا نگاهی اجمالی به جاهای تماشای مونیخ خواهیم داشت.

باغ انگلیسی

به جرات می توان گفت باغ انگلیسی بزرگ ترین پارک شهر مونیخ و بعلاوه یکی از بزگ ترین پارک های جهانست. قرار گرفتن این پارک در کنار رودخانه زیبای ایسار به محبوبیت این پارک افزوده است. این پارک در تمام فصول سال زیبایی های منحصربه فرد خود را دارد.

پارک المپیک

این پارک یکی از معروف ترین و محبوب ترین پارک های ورزشی در جهان است. در حال حاضر از این پارک برای کنسرت ها، مسابقات ورزشی، نمایشگاه و رویدادها استفاده می گردد. اگر هوای مونیخ صاف و آفتابی باشد از بالای برج المپیک می توانید منظره فوق العاده کوه های آلپ را تماشا کنید.

بی ام و ولت

مکانی مجذوب نماینده برای عاشقان اتوموبیل بی ام و و مقر این شرکت معروف خودرو سازی است که در بخش شمالی مونیخ در نزدیکی پارک المپیک واقع شده است. از قدیمی ترین مدل های ماشین و موتور بی ام و تا مدل های تازه آن را می توانید در اینجا بیابید. خود بنای ساختمان نیز که از استیل و شیشه ساخته شده، دوست داران معماری را مجذوب خود می نماید.

استادیوم آلیانز آرنا

اگر دوست دار فوتبال هستید حتما اولین مقصدتان در مونیخ آلیانز آرنا خواهد بود. استادیوم آلیانز آرنا، استادیوم بازی های خانگی دو تیم معروف فوتبال آلمان؛ بایرن مونیخ و بایرن 1860 است. جالب است بدانید که بالشت های هوای این استادیوم وقتی تیم بایرن مونیخ در حال بازی است به رنگ قرمز و هنگامی که تیم 1860 مشغول بازی است به رنگ آبی در می آید.

میدان مارین پلاتز

اگر به مونیخ سفر کردید حتما از این میدان تماشای که قدیمی ترین میدان شهر و قلب مونیخ محسوب می گردد، تماشا کنید. در این میدان تلفیقی از سنت و مدرنیته در کنار هم جای گرفته اند. در روز هزاران جهانگرد برای تماشا مجسمه طلایی مریم، تالار قدیمی و تازه شهر، کلیسای سنت پتر و مجسمه های کشیش، فواره ماهی شکل فیشن برونن، ساختمان های قدیمی و مغازه های اطراف میدان راهی میدان مارین پلاتز می شوند.

کاخ نیمفنبرگ

کاخی باشکوه به سبک باروک در شمال غربی مونیخ است که دورتادور آن را باغی زیبا و سرسبز پوشانده است. اگر به معماری کاخ ها و محیط های مجلل علاقه مند هستید، تماشا این کاخ دوست داشتنی را از دست ندهید. باغ گیاه شناسی، کاخ بلوتنبرگ، موزه نوع بشر و طبیعت، عمارت کلاه فرنگی، مرغزار گوزن ها و موزه مارستال از تماشای های این کاخ هستند.

موزه هنری پیناکوتک

این موزه هنری یکی از بزرگ ترین گالری های جهان است؛ جایی که بیش از 800 اثر هنری از هنرمندان معروف قرون وسطی تا سرانجام دوره روکوکو نظیر داوینچی، روبن، رامبراند، ولاسکوئز و شاردن را به نمایش گذاشته است. این گالری بزرگ در واقع از سه موزه قدیمی، تازه و مدرن تشکیل می گردد. حتی اگر اهل هنر هم نباشید، از تماشا فضای سرسبز و بزرگ موزه که در ورودی آن قرار گرفته است، لذت خواهید برد.

اقامتگاه سلطنتی مونیخ

در بافت قدیمی شهر مونیخ اقامتگاهی سلطنتی قرار گرفته که زمانی قصر پادشاهان، شاهزاده ها و دوک های استان بایرن بوده است. امروزه این اقامتگاه سلطنتی یکی از بزرگترین قصرهای سراسر آلمان به شمار می رود. تلفیق سبک های باروک، رنسانس، کلاسیک و روکوکو در به وجود آمدن این قصر زیبا، نظر هر بیننده ای را مسحور خود می نماید.

کلیسای سنت پتر

کلیسای سنت پتر قدیمی ترین کلیسای محلی مونیخ و یکی از زیباترین جا های تماشای آلمان است. پس از بالا رفتن از 299 پله می توانید در بالای برج کلیسای سنت پتر به تماشای منظره زیبای شهر مونیخ بنشینید.

باغ وحش هلابرون

باغ وحش هلابرون، باغ وحشی معروف و زیبا در نزدیکی رودخانه ایسار است که رتبه چهارم برترین باغ وحش جهان را به خود اختصاص داده است. بیش از 19,000 جانور از 757 گونه جانوری در این باغ وحش زندگی می نمایند. در این باغ وحش می توانید به حیوانات غذا بدهید و یکی از برترین لحظه های سفرتان در مونیخ را تجربه کنید.

موزه آلمان

در بین بزرگترین موزه های علم و فناوری در جهان می توان به نام موزه آلمان اشاره نمود. از تماشا این موزه حتما هیجان زده خواهید شد زیرا از نمونه بزرگ شده یک سلول انسانی، فیزیک اتمی گرفته تا اولین کامپیوتر، اولین هواپیما یا اولین ماشین را می توانید در این موزه تماشای و شگفت انگیز پیدا کنید.

بازار ویکچوالز

بازار ویکچوالز، بازاری شلوغ و پرجنب وجوش است که در نزدیکی میدان مارین پلاتز قرار گرفته و مشتری های فراوانی دارد. در ویکچوالز چیزهایی می توانید پیدا کنید که در بازارهای دیگر یافت نمی شوند. در این بازار سنتی می توانید انواع سبزیجات، میوه های تازه، پنیر، ماهی، داروهای گیاهی، ترشیجات، شیرینی جات و ادویه جات از نقطه نقطه جهان را پیدا کنید. بعلاوه این بازار مکانی مناسب برای صرف یک وعده غذایی است. تجربیات و نظرهای خود را در مورد جاذبه های جهانگردی مونیخ با ما و سایر کاربران خبرنگارانبه اشتراک بگذارید.

منبع: کجارو / muenchen.de / tripsavvy / lonelyplanet / readersdigest.ca / کجارو
انتشار: 14 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 971

به "تور آلمان: دیدنی های مونیخ؛ از سنت تا مدرنیته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان: دیدنی های مونیخ؛ از سنت تا مدرنیته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید