به بازار فروش خود جانی دوباره دهید!

به گزارش آیان کتاب، مهارت فروشندگی، حوزه بسیار گسترده ای از مهارت ها را در برمی گیرد.

اما نمی توان یک فرمول تعیین برای همه فروشندگان ارائه کرد.

به بازار فروش خود جانی دوباره دهید!

بسته به اینکه شما در چه موقعیتی در حال فعالیت هستید و چه محصولی می فروشید و مشتریان شما چه افراد یا شرکت هایی هستند، درس هایی را در خبرنگاران بیاموزید:

مهارت مذاکره: به سختی می توان بین مهارت مذاکره و مهارت فروش، یک مرز شفاف و دقیق ترسیم کرد. اگر چه، برخی از بحث های مربوط به فروش به خاطر اهمیت آنها به صورت مستقل و در قالب مهارت فروش ارائه شده، اما هم چنان همه درس هایی که تحت عنوان اصول و فنون مذاکره منتشر شده اند، می توانند برای شما مفید باشند.

مهارت ارتباطی: نقشه راه کامل تحت عنوان نقشه راه مهارت ارتباطی برای یادگیری و بهبود مهارت ارتباطی تنظیم کنید، که اگر علاقمند باشید به یک فروشنده حرفه ای تبدیل شوید، مطالعه و پیگیری آن می تواند مفید باشد.

البته بسته به احتیاج خودتان، ممکن است بخش هایی از آن نقشه راه را جدی تر مطالعه کنید و بخش هایی دیگر را کنار بگذارید. اما به هر حال آنالیز آن نقشه راه برای علاقمندان به فروشندگی قابل توصیه است.

مهارت اسلایدسازی: اگر فروش های سازمانی انجام می دهید و گاهی اوقات به جلسات فروش دعوت می شوید و ضروری است که مشخصات و ویژگی های محصول تان یا تاریخچه و ساختار شرکت تان را برای دیگران توضیح دهید، مهارت اسلایدسازی را هم جدی بگیرید. اما طبیعتاً اگر جنس کار شما، نزدیک به کار ویزیتوری است و اصل تمرکز شما بر گفتگوی چهره به چهره است، می توانید فرصت خود را به مطالعه درس های دیگری که اولویت بالاتری دارند اختصاص دهید.

مهارت ارائه: برخی از فروشندگان، باید محصولات بسیار خاص را معرفی نمایند و بفروشند. مثلاً فروشنده ای را در نظر بگیرید که راهکارهای نرم افزاری (Software Solution) عرضه می نماید. یا شرکتی که نرم افزارهای یکپارچه سازی یا مدیریت ارتباط با مشتری می فروشد. یا شرکتی که خدمات مشاوره مدیریت عرضه می نماید و می فروشد. معمولاً فروشندگانی که وظیفه فروش این نوع محصولات را بر عهده دارند، به چیزی فراتر از مهارت ارتباطی یا مهارت اسلایدسازی احتیاج دارند. نقشه راه مهارت ارائه مطلب می تواند در این زمینه مفید باشد.

به محض اینکه یک موضوع مدیریتی، کمی از حوزه تئوری فاصله می گیرد و به سمت مهارتهای کاربردی و اجرایی نزدیک می گردد، مرز بین آموزش های بازاری و آموزش های علمی و کاربردی، بسیار مبهم می گردد و رنگ سلیقه مدرسان را به خود می گیرد.

منبع: الی گشت
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 944

به "به بازار فروش خود جانی دوباره دهید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به بازار فروش خود جانی دوباره دهید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید