مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی صنایع و مشاغل صنعت ساختمان

به گزارش آیان کتاب، حوزه مارکتینگ ساختمان می تواند مسئله چالش برانگیزی باشد، حتی اگر شما مالک یک شرکت ساختمانی باشید. اما چرا؟ به این دلیل که چشم انداز ساخت و ساز همواره در حال تغییر است. بنابراین، ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال که بتواند با هر مرحله تکامل در صنعت ساختمان سازگار باشد، می تواند دلهره آور و انگشت شمار باشد. با این مقدمه، در ادامه این نوشته از ما به بیان مزایای دیجیتال مارکتینگ برای صنعت ساختمان می پردازیم؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی صنایع و مشاغل صنعت ساختمان

جهت دریافت مشاوره خدمات طرح روی جلد کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

چرا شما احتیاج به ایجاد یک برنامه بازاریابی برای صنعت ساختمان دارید؟

استراتژی بازاریابی دیجیتال می تواند به تاسیس تجارت شما برای رسیدن به مخاطبان بالقوه هدف و تبدیل آن ها به مشتریان وفادار و همیشگی، به عنوان یک پیشرو در صنعت یاری کند.

بازاریابی دیجیتال تمام صنایع را مجبور نموده تا روش بازاریابی خود را تغییر دهند؛ از جمله صنعت ساخت و ساز. اگر هنوز تصمیم نگرفته اید، زمان آن است که تغییر را شروع کنید. بهترین راه برای انجام این کار، توسعه استراتژی های بی عیب و نقص بازاریابی دیجیتال است.

بازاریابی دیجیتال و مزایای آن برای شرکت های ساختمانی

امروزه صنعت ساخت و ساز رویه متفاوتی را در پیش گرفته است. پیچیدگی پروژه های ساختمانی بیش از هر زمان دیگری مشهود می باشد. به همین دلیل اگر شما نیز دارای یک شرکت ساختمانی می باشید، می دانید که برای برنامه ریزی و اجرای یک پروژه، به پایداری احتیاج دارید. به این منظور شما می توانید از مزایا و خدمات استراتژی بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ برای رشد خود بهره ببرید.

  • نمونه کارهای خود را برای مشتریان بسازید

استراتژی بازاریابی دیجیتال به شما یاری می نماید تا مجموعه ای ارزشمند برای مشتریان خود فراهم کنید. این یکی از کارآمدترین ابزارها برای توسعه و پرورش روابط شما با مشتریان سودآور و پایدار می باشد. استراتژی مناسب بازاریابی دیجیتال به شما یاری می نماید تا تمام مشتریان موجود و بالقوه خود را شناسایی نموده و آنها را با استفاده از معیارهای خاص ارزیابی کنید.

  • اثبات اجتماعی، جمع آوری نظرات مثبت

بازاریابی به شما امکان می دهد مدارک اجتماعی مربوط به تجارت، خدمات و میزان رضایت مشتری های خود را جمع آوری کنید. می توانید با مشتریان قبلی که کار نموده اید ارتباط برقرار نموده و از آن ها بخواهید به صفحات تجاری شبکه های اجتماعی شما بپیوندند. از آن ها بخواهید درباره شرکت شما توصیفات یا نظرات مثبت بگذارند.

  • به مخاطب هدف خود دست یابید

یک استراتژی بازاریابی دیجیتال مناسب، ابزارهایی را برای یاری به شما به منظور هدف قرار دادن مخاطبان مناسب ارائه می دهد. سیستم عامل های رسانه های اجتماعی، وب سایت ها، پست های وبلاگ، محتوای ویدئویی و بازاریابی به وسیله ایمیل به شما امکان می دهد مشتریان جدید پیدا کنید و با مشتریان موجود در ارتباط باشید.

سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام و تبلیغات پولی مانند گوگل ادز به کسب و کار شما این امکان را می دهد تا به مشتریانی علاقه مند برسید که به دنبال خدماتی هستند که شرکت شما ارائه می دهد. شما می توانید مشتریان را بر اساس سن، جنس، شغل، علاقه، تحصیلات، موقعیت مکانی و غیره هدف قرار دهید.

  • کاربران وب سایت را به مشتری تبدیل کنید

بیشتر شرکت های ساختمانی از اهمیت یک وب سایت طراحی شده و بهینه شده چشم پوشی می نمایند. وب سایت فروشگاه دیجیتال شما به صورت آنلاین است و شما باید همه کوشش خود را برای جذب مخاطب در خرید محصول یا خدمات خود انجام دهید. محتوا و تصاویر وب سایت شما می تواند در افزایش نرخ کلیک سایت به شما یاری فراوانی کند.

  • نظارت و تجزیه و تحلیل ترافیک وب سایت

توسعه و استفاده از یک استراتژی بازاریابی ساخت و ساز دیجیتال شما را به ابزاری مجهز می نماید تا بازدید وب سایت را کنترل نموده و داده ها را برای تنظیم مجدد بازاریابی، تجزیه و تحلیل کنید. ابزارهایی مانند Google Analytics این امکان را به شما می دهد. بهترین مزیت این ابزار، رایگان بودن آن می باشد.

این ابزار می تواند به شما یاری کند تا یک استراتژی بازاریابی در بهینه سازی محتوای خود، وب سایت و هر اطلاعات مرتبط دیگری ایجاد کنید تا در نهایت، بازدید و نرخ کلیک سایت شما افزایش یابد.

  • بهینه سازی سایت SEO

یک شرکت ساختمانی به چه علت به سئو احتیاج دارد؟ زیرا به بهبود رتبه و دیده شدن وب سایت شما یاری می نماید. این روش در بهبود رتبه بندی شما برای نتایج موتور جستجو تاثیر می گذارد.

محتوا و وب سایت بهینه سازی شده، شانس شما را برای نمایش در نتایج برتر در جستجوهای گوگل یا سایر موتورهای جستجو افزایش می دهد. با این کار کلیک های بیشتری بر روی وب سایت های شما ایجاد می گردد و به شرکت ساختمانی شما شانس بیشتری برای افزایش بازدهی سود می دهد.

انواع بازاریابی دیجیتال برای صنعت ساخت و ساز

اگرچه هزاران استراتژی بازاریابی دیجیتال وجود دارد که می تواند به شرکت ساختمانی شما یاری کند، اما در اینجا بعضی از موارد موثرتر از سایر موارد را ذکر می کنیم:

  • وب سایت

شرکت ساختمانی شما هر اندازه که باشد، اولین قدم برای دیجیتالی کردن استراتژی بازاریابی شما با یک وب سایت خلاقانه و فریبنده شروع می گردد. به هر حال، این اولین تصوری است که می تواند معامله شما را ایجاد یا خراب کند. آیا می دانید بسیاری از بازدیدنمایندگان وب سایت را طی 10 تا 20 ثانیه پس از ورود به صفحه ترک می نمایند؟ با این حال، کیفیت وب سایت و محتوا می تواند توجه آن ها را به ماندن و کاوش بیشتر جلب کند.

کاربران هر چه بیشتر در سایت بمانند، احتمال تبدیل آن ها به مشتری بیشتر است.

شما می توانید چندین ویژگی تعاملی را در وب سایت شرکت ساختمانی خود بگنجانید، مانند مبلمان، ابزار نقشه کشی، ابزار ارتفاع و غیره. ارائه ابزارهای مکمل مانند این ها بدون احتیاج به خرید چیزی، بازدیدنمایندگان وب سایت را ترغیب می نماید که مدت بیشتری بمانند و گزینه های خود را آنالیز نمایند.

هرچه جزئیات بیشتری در طراحی وب سایت خود بگنجانید، تأثیر بهتری ایجاد خواهد نمود. اجازه دادن به مخاطبان هدف خود برای ارائه ابزارهایی برای چیدمان اتاق خواب، اتاق غذاخوری، آشپزخانه و اتاق نشیمن، اشتیاق شما را برای یاری، بدون کوشش برای فروش اجباری، نشان می دهد.

این کار باعث می گردد بازدیدنمایندگان شما احساس راحتی بیشتری داشته باشند؛ بدون این که مجبور به خرید خدمات شما باشند. شما می توانید به عنوان یک حسن نیت، موارد رایگان دیگری مانند دستورالعمل ها، نمونه طرح ها و آموزش ها را در وب سایت خود ارائه دهید. این به کسب وفاداری و اعتماد مشتری یاری می نماید.

سئو و سئو محلی در بازاریابی ساخت و ساز

سئو می تواند مزایای بی شماری را برای هر مشاغل فراهم کند. با این حال، در اینجا سه مزیت مهم استفاده از بهینه سازی سایت برای شرکت ساختمانی شما وجود دارد:

  1. رتبه بندی بالاتر: استفاده از کلمات کلیدی و عبارات در محتوای خود در وب سایت، پست های رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها و غیره، باعث افزایش رتبه شما در موتور جستجو می گردد. طبق یک گزارش، 3 نتیجه برتر موتور جستجو 50 درصد کل کلیک ها را به خود اختصاص می دهند!
  2. افزایش آگاهی از برند: از آنجا که وب سایت و سایر پست های شما در نتایج موتور جستجو بالاتر است، باعث افزایش دید شرکت ساختمانی شما نسبت به مصرف نمایندگان بیشتری می گردد که به دنبال خدمات مشابه هستند. علاوه بر این، اگر مصرف نمایندگان آنچه در خصوص شرکت شما می آموزند را دوست داشته باشند، به احتمال زیاد خدمات یا وب سایت شما را به دوستان یا خانواده خود که به دنبال خدمات ارائه شده شما هستند، پیشنهاد می دهند.
  3. افزایش بازدید سایت: سئو تضمین می نماید که وب سایت شما بیشترین مصرف نمایندگان را جذب می نماید. همچنین سئو به شما یاری می نماید تا به مخاطبان خود دست یابید. افزایش مخاطبان در نهایت سبب افزایش تعداد بازدید سایت و رسیدن شما به هدف خود می گردد.

در اینجا چند نکته برای بهینه سازی سایت در بازاریابی ساخت و ساز وجود دارد:

  1. برای تحقیق مناسب در خصوص کلمات کلیدی وقت بگذارید. این به شما یاری می نماید با استفاده از پرطرفدارترین موضوعات، کلمات و عبارات در موتورهای جستجو مرتبط با صنعت ساخت و ساز، مناسب ترین مطالب را ایجاد کنید.
  2. پس از دانستن کلمه کلیدی، محتوای سفارشی ایجاد کنید. با این حال، آن را در همه سیستم عامل ها مانند وب سایت، پست های وبلاگ، صفحات رسانه های اجتماعی و غیره ثابت نگه دارید.
  3. sS, محلی می تواند به شما یاری کند در نتایج جستجوی برتر مشتریان در نزدیکی موقعیت جغرافیایی مورد نظر خود ظاهر شوید. آمار نشان می دهد 46 درصد جستجوی گوگل برای اطلاعات محلی است و 88 درصد خدمات محلی یا در طی یک روز با کسب و کار تماس می گیرند یا از آن بازدید می نمایند.

قانون اساسی این است که کلمه کلیدی موقعیت مکانی خود را به صفحه وب یا عنوان محتوای خود اضافه کنید. می توانید شرکت ساختمانی خود را در گوگل مپ ثبت کنید و حتی لیست های مشاغل محلی رایگان را در Google My Business ،Yelp و Bing بگذارید. (البته توجه داشته باشید که برای کشور عزیزمان ایران محدودیتهایی در این زمینه وجود دارد)

  • بازاریابی ایمیلی

بازاریابی به وسیله ایمیل به عنوان یک استراتژی بازاریابی ساخت و ساز می تواند از چند جهت مفید باشد که در ادامه به بیان آن ها پرداخته شده است:

  1. بازاریابی ایمیلی این امکان را برای شما فراهم می نماید تا متناسب با احتیاجها و علاقه های خود، ایمیل های شخصی و هدفمند را برای مشتریان فعلی و جدید خود ارسال کنید.
  2. شما می توانید مشتریان خود را بر اساس اطلاعات جمعیتی مختلف از جمله مکان و غیره دسته بندی کنید و سپس اطلاعات و پیشنهاداتی را ارسال کنید که ممکن است مورد علاقه آن ها باشد.
  3. در مقایسه با سایر روش های سنتی مانند توزیع آگهی های تبلیغاتی، چاپ بروشور و پرداخت هزینه تبلیغات چاپی، بازاریابی به وسیله ایمیل روش مقرون به صرفه تری می باشد.

در اینجا چند نکته برای استفاده بهتر از این استراتژی بازاریابی دیجیتال بدون هزینه آورده شده است:

  1. لیست مخاطبین را تنظیم کنید.
  2. ایمیل های خود را برای مشتریان تعیین کنید تا بدانند ایمیل از چه کسی می آید.
  3. هرگز اسپم نکنید، زیرا بمباران مشتری با ایمیل شما ممکن است باعث تحریک آنها گردد، در نتیجه اشتراک یا مسدود کردن نامه نگاری های شما انجام می گردد.
  4. اگر می خواهید مشتری اقداماتی از قبیل عضویت در خبرنامه، ارائه ایمیل یا سایر اطلاعات و غیره انجام دهد، CTA را در آن بگنجانید.
  • بازاریابی ویدیویی

بازاریابی ویدئویی انقلابی در استراتژی بازاریابی ساخت و ساز شما ایجاد خواهد نمود. این نه تنها به هدف قرار دادن یک بازار عظیم یاری می نماید، بلکه به جذاب ترین و تأثیرگذارترین روش، اطلاعات را نیز در اختیار شما قرار می دهد.

طبق یک مطالعه، مصرف نمایندگان 95 درصد از پیغام های ارسال شده به وسیله ویدئو را حفظ می نمایند، در حالی که فقط 10 درصد از اطلاعات را می خوانند. از این رو، می توانید از بازاریابی ویدئویی به عنوان تاکتیکی برای افزایش مواجهه و تعامل مشتریان بالقوه و موجود بهره ببرید.

می توانید از بازاریابی ویدیویی به روش های زیر بهره ببرید:

  1. یکی از این روش ها استفاده از ویدئو زنده می باشد. می توانید وبینارها را در وب سایت های خود و جلسات زنده را در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام انجام دهید. این به شما امکان می دهد در زمان واقعی با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید.
  2. می توانید فیلم های آموزشی تکمیلی ایجاد نموده و در وب سایت، صفحات رسانه های اجتماعی و یوتیوب خود ارسال کنید.
  3. از ابتدا تا خاتمه فیلم های تایم لپس را در پروژه های خود ایجاد کنید. این به شما یاری می نماید تا نحوه کار شرکت ساختمانی خود را اجرا نموده و پروژه های ساختمانی را از ابتدا تا خاتمه اجرا کنید. چه روش دیگری برای نشان دادن تخصص شما و آنچه که به مشتریان علاقه مند ارائه می دهید؟
  4. از مشتریان راضی ویدئوهای توصیفی تهیه کنید و از آن ها به نفع خود بهره ببرید. طبق یک مطالعه، 90 درصد مشتریان از خدمات استفاده می کردند؛ زیرا گواهی مثبت ویدیویی در خصوص یک تجارت را مشاهده می کردند.
  • بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا می تواند به شرکت های ساختمانی شما در اشکال مختلف یاری کند، مانند بهبود نتایج جستجوی ارگانیک و افزایش بازدید وب سایت. شما می توانید محتوای سفارشی را برای مشتریان خود ایجاد کنید تا بدون احتیاج به خرید ارزش ارائه دهند. این باعث می گردد برداشت خوب و طولانی مدت از شرکت شما ایجاد گردد.

بازاریابی محتوا همچنین با بهینه سازی سئو ارتباط دارد. آن ها برای افزایش کلیک در وب سایت شما، افزایش فراوری و تبدیل فروش همکاری خواهند کرد. بعضی از نکات برای ایجاد محتوای جالب عبارتند از:

  1. ایجاد محتوا در خصوص فرایند فعلی و اخبار جالب و نوآوری در صنعت ساختمان.
  2. آنالیز های عمیق یک پروژه یا فناوری آموزش ها.
  3. نکات و ترفندهای DIY.
  4. در محتوای خود در همه سیستم عامل ها ثبات داشته باشید. پیغام های پراکنده و مخلوط باعث سردرگمی مشتری شده و آن ها را از شما دور می نماید.
  • بازاریابی به وسیله رسانه های اجتماعی

استراتژی بازاریابی ساخت و ساز دیجیتال در شبکه های اجتماعی تقریباً بدون هزینه می تواند انجام گردد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کمی تحقیق کنید و بسترهای مناسب رسانه های اجتماعی را برای شرکت ساختمانی خود پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر شما در ساخت و ساز B2B هستید، سیستم عامل هایی مانند Facebook ،LinkedIn و Twitter ممکن است برای کمپین بازاریابی شما بهتر عمل نمایند.

از طرف دیگر، اگر شما در ساخت و سازهای B2C هستید، ممکن است بخواهید مشتریانی را که به دنبال ساخت خانه هستند، هدف قرار دهید؛ زیرا استفاده از فیس بوک و اینستاگرام سیستم عامل های عملی تری هستند.

شما می توانید صفحات تجاری خود را در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی ایجاد کنید، مطالب ارسال کنید و فیلم بسازید یا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. علاوه بر این، شما می توانید استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را بر اساس اطلاعات جمعیتی مانند مکان، درآمد، حرفه، علاقه، سن و غیره تنظیم کنید.

کلام پایانی

امیدواریم نکات و راهکارهای ارائه شده در این نوشته از ما اطلاعات مفید و ارزنده ای را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشد. در صورت تمایل نظرات خود را در این باره با ما در میان بگذارید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 31 فروردین 1400 بروزرسانی: 31 فروردین 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 507

به "مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی صنایع و مشاغل صنعت ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی صنایع و مشاغل صنعت ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید