بوگاتی به علت نقص نرم&zwnjافزاری و احتمال شکستگی پولوس به 77 خودرو فراخوان داد

به گزارش آیان کتاب، فراخوان بزرگ تر بوگاتی به سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP) و نقص نرم افزاری آن مربوط می شود. این نقص ساده بوده و به راحتی با یک آپدیت حل می شود.

بوگاتی به علت نقص نرم&zwnjافزاری و احتمال شکستگی پولوس به 77 خودرو فراخوان داد

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو، صدور فراخوان برای مدل های معیوب و یا خودروهایی که احتمال می رود دارای نقص باشند، امری مرسوم در بین شرکت های خودروساز مطرح جهانی است. با وجود این به ندرت دیده شده یک کمپانی با تیراژ تولید بسیار محدود، اقدام به صدور فراخوان برای محصولات خود بکند.

در یکی از موارد نادر این چنینی، بوگاتی اخیرا با فراخواندن 77 دستگاه از مدل های تولیدی خود در دو کمپین متفاوت خبرساز شده است. این مدل ها در دو گروه جای گرفته و عبارتند از شیرون، شیرون اسپرت و دیوو. به گفته سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا - موسوم به NHTSA - کمپین بزرگ تر 73 دستگاه از مدل های مذکور را که بین سال های 2017 الی 2020 تولید شده اند، در بر می گیرد. کمپین کوچک تر هم شامل 4 دستگاه شیرون و دیووی تولیدی در سال 2020 می گردد.

فراخوان بزرگ تر بوگاتی به سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP) و نقص نرم افزاری آن مربوط می گردد. این نقص ساده بوده و به راحتی با یک آپدیت حل می گردد. آنطور که بوگاتی گفته در مدل های مشمول این فراخوان، در صورتی که حالت رانندگی هندلینگ مد انتخاب شده باشد، پس از روشن و خاموش کردن خودرو تنظیمات سیستم ESP به طور اتوماتیک به حالت اصلی باز نمی گردد.

سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا معتقد است این امر احتمال تصادف را افزایش می دهد. در کنار این، NHTSA می گوید مدل های مشمول فراخوان با بند 126 از قانون فدرال استانداردهای ایمنی مربوط به خودروهای موتوری مطابقت ندارند.

فراخوانی که برای گروه کوچک تر صادر شده، با شفت انتقال قدرت (پولوس) چرخ چپ محور عقب ارتباط دارد. این شفت ظاهرا در برخی شرایط معین ممکن است شکسته و خرد گردد. بوگاتی این شفت را به طور رایگان با نمونه ای مقاوم تر تعویض خواهد کرد.

این نخستین بار نیست که بوگاتی برای محصولات گران قیمتش فراخوان صادر می کند. خودروساز فرانسوی پیش از این و در تابستان 2018 نیز به علت نقص در ایربگ های جانبی، برای سوپر اتومبیل شیرون فراخوان داده بود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 310

به "بوگاتی به علت نقص نرم&zwnjافزاری و احتمال شکستگی پولوس به 77 خودرو فراخوان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوگاتی به علت نقص نرم&zwnjافزاری و احتمال شکستگی پولوس به 77 خودرو فراخوان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید