بیش از 50 درصد مردم استان چهار محال و بختیاری با کمبود آب روبرو هستند

به گزارش آیان کتاب، کاهش بارش ها و افت منابع آب زیرزمینی مسائل کمبود آب را در چهارمحال و بختیاری حادتر نموده است به طوری که هم اکنون نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری با کمبود آب روبرو هستند.

بیش از 50 درصد مردم استان چهار محال و بختیاری با کمبود آب روبرو هستند

به گزارش خبرنگاران- چهار محال و بختیاری،احمدرضا محمدی ده چشمه مدیر عامل شرکت آبفای استان در مصاحبه با خبرنگاران ضمن اعلام بحرانی بودن شرایط آب و کمبود بارش در سال گذشته گفت: تامین 95 درصد آب آشامیدنی مشترکین را 330 حلقه چاه محفوره و چند دهنه چشمه بر عهده دارند.

برداشت 5 درصد آب شرب از آبهای سطحی

محمدی ده چشمه در ادامه اضافه نمود: فقط 5 درصد برداشت آب جهت شرب مشترکین از آبهای سطحی برداشت می گردد.

کم بارشی ها ، افزایش دما ، تغییر رژیم بارش و دیگر مسائل زیست محیطی بحران آب را در پی داشته

مدیر آبفای استان خاطر نشان ساخت: با توجه به کم بارشی ها ، افزایش دما ، تغییر رژیم بارش و دیگر مسائل مرتبط با این موضوع برنامه های شرکت آب و فاضلاب به دو بخش ساخت و سازی و ساز کاری تقسیم می گردد.

حفر و تجهیز 13 حلقه چاه ، اصلاح 70 کیلومتر از شبکه های فرسوده آبرسانی

وی گفت: در بخش ساخت و سازی حفر و تجهیز 13 حلقه چاه ، اصلاح 70 کیلومتر از شبکه های فرسوده آبرسانی از جمله کارهای اجرا شده است و کارهایی هم در دست اجراست که به زودی اطلاع رسانی می گردد.

استمداد از اصحاب رسانه و مطبوعات در جهت تغییر نگرش در مدیریت مصرف آب

رئیس هیات مدیره شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری تاکید نمود: در بخش ساز وکاری به شدت احتیاجمند همکاری رسانه ها هستیم تا بتوانیم تغییر نگرشی در نحوه مصرف آب در بین مردم ایجاد کنیم.

واگذاری بیش از ده هزار و 220 انشعاب به متقاضیان تازه

دکتر محمدی با اشاره به افزایش روزانه مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان و احتیاج بیش از پیش به تامین آب سالم و بهداشتی برای متقاضیان گفت: در یک ساله گذشته بیش از ده هزار و 220 انشعاب به متقاضیان تازه واگذار شده است.

شایان ذکر است کاهش بارش ها در چهارمحال و بختیاری بر روی فرایند آبدهی منابع تأمین کننده آب شرب، قنات ها، چشمه ها و چاه های آب کشاورزی تأثیر قابل توجهی گذاشته است.

هم اکنون بسیاری از منابع تأمین آب شرب روستاها و شهرهای استان خشک شده است و این روستاها با تانکر آبرسانی می شوند. کمبود آب شرب هم در بعضی شهرهای استان از موجب ایجاد مسائل برای مردم شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 686

به "بیش از 50 درصد مردم استان چهار محال و بختیاری با کمبود آب روبرو هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 50 درصد مردم استان چهار محال و بختیاری با کمبود آب روبرو هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید