تشویق کتبی و ریالی در انتظار شهرستان های دارای عملکرد برتر

به گزارش آیان کتاب، مدیر کل پست استان مرکزی با اشاره به عوامل موفقیت پست این استان در کسب رتبه برتر کیفی، از کوشش برای حفظ و استمرار این موفقیت اطلاع داد.

تشویق کتبی و ریالی در انتظار شهرستان های دارای عملکرد برتر

به گزارش خبرنگار ، محمدرضا عباسی، مدیر کل پست استان مرکزی با اشاره به اینکه استان مرکزی در مرداد ماه پیروز به کسب رتبه برتر شده است، در مورد عوامل این پیروزیت گفت: کوشش تمامی کارکنان در کنار نظارت و کنترل شاخص های کیفی به صورت هدفمند، تشکیل تیم کیفیت و برگزاری جلسات هفتگی کیفیت از جمله این عوامل است.

به گفته وی، نظارت های فیزیکی و الکترونیکی، گشت های میدانی، سرکشی از توابع و شهرستان ها، تشکیل کارگاه های آموزشی ویژه موزعین، متصدیان و مسئولین دفاتر پیشخوان استان از دلایل بهبود شاخص های کیفی استان به شمار می آید.

او با تاکید بر اینکه از ابتدای سال تا به امروز استان مرکزی در کسب رتبه کیفی در بین استان های برتر قرار داشته است، اضافه نمود: با توجه به اینکه حفظ کیفیت مستمر مهم ­تر از به دست آوردن صندلی برتر است، به منظور نگهداشت شرایط کیفی کنونی علاوه بر استمرار برنامه های قبلی، با الگو برداری از مدل ارزیابی کشوری برنامه ­هایی مانند تشویق کتبی و ریالی شهرستان های دارای عملکرد برتر، مشخص مشخص کیفیت برای شهرستان­ ها با استفاده از ظرفیت کارشناسان استانی، تقدیر از همکارانی که نقش کلیدی در حوزه کیفیت ایفا می نمایند و تعریف شاخص های کیفی بومی بر اساس مقتضیات استانی اتخاذ شده است.

عباسی در مورد برنامه های استمرار فرایند بهبود کیفی استان نیز گفت: ارزیابی های 15 روزه، ماهیانه و دوره ای (سه ماهه، شش ماهه و سالانه) توابع استان به صورت منظم انجام می گردد. علاوه بر این، ارزیابی افراد و مسئولان شاخص ها بر اساس عملکرد شاخص مربوطه مورد ارزیابی قرار می گیرد و به نوعی کلیه همکاران اعم از دولتی و بخش خصوصی مورد پایش کیفی قرار می گیرند.

مدیر کل پست استان مرکزی بهبود کیفیت را عاملی موثر در افزایش درآمد توصیف کرد و اضافه نمود: ارایه خدمت با کیفیت مطلوب و تامین رضایت مندی ذینفعان می تواند مراجعین را به مشتریان وفادار و پتانسیل های بالقوه را بالفعل تبدیل کند. مشتریان حقیقی و حقوقی وقتی از ارائه سرویس ها و خدمات رضایت داشته باشند، قطعاً تمایل بیشتری برای ادامه همکاری و دریافت خدمات خواهند داشت که این موضوع به وضوح در افزایش ترافیک و درآمد تاثیرگذار است.

وی در مورد شاخص های موجود ارزیابی کیفی، گفت: تمامی شاخص های مشخص شده دارای اهمیت است، ولی با توجه به اینکه از چهار فرایند پستی، توزیع از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شاخص توزیع به موقع مرسولات یکی از مهم ترین شاخص ها می باشد، به همین دلیل، پیاده سازی نظام پرداخت بر مبنای عملکرد (PFP برای موزعین تاثیر چشمگیری در کیفیت توزیع به موقع مرسولات داشته، با این وجود می بایست راه حل عملیاتی مناسبی نیز برای جلوگیری از درج توزیع غیر واقعی توسط موزعین در نظر گرفته گردد.

به گفته محمدرضا عباسی، با توجه به تاثیر شاخص مرسولات IPS در ارزیابی های بین المللی، اهمیت و نظارت بر شاخص یادشده نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

او همچنین با اشاره به اینکه عدم رعایت مقررات لفاف بندی در واحد های قبول و استفاده از لفاف های مستعمل زمینه ساز وقوع بی ترتیبی در مراحل بعدی عملیات پستی می گردد، اضافه نمود: نظارت بر این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است و نیازمند نظارت مستمر است. هرچند تا به امروز، کوشش های زیادی در حوزه فنی در راستای استاندارد سازی لفاف های پستی صورت گرفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 157

به "تشویق کتبی و ریالی در انتظار شهرستان های دارای عملکرد برتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشویق کتبی و ریالی در انتظار شهرستان های دارای عملکرد برتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید