حمل و نقل و شهرسازى به مقررات ملی و کنترل ساختمان افزوده شد

به گزارش آیان کتاب، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از افزودن موضوعات حمل و نقل و شهرسازى به مقررات ملى و کنترل ساختمان اطلاع داد.

حمل و نقل و شهرسازى به مقررات ملی و کنترل ساختمان افزوده شد

جهت دریافت خدمات پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده در نخستین جلسه از دوره هفتم شورای تدوین مقررات ملی ساختمان که با حضور رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، معاون شهرسازی و معماری و مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان و تعدادی از صاحبنظران این عرصه در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار گردید، گفت: به لحاظ تغییراتی که در حوزه مالی کشور ایجاد شده و به تبع آن تاثیراتی که در همه حوزه ها از جمله خدمات و صنعت ساختمان و مسکن گذاشته، ناگزیر هستیم تا به موضوع انرژی و اقتصاد، توجه دقیق تری داشته باشیم و بر اساس اقتصاد بدون نفت، برنامه ریزى کنیم.

معاون مسکن و ساختمان با تاکید بر ضرورت افزایش کیفیت در ساخت و سازها، یادآور شد: بعد از انقلاب به لحاظ رشد شهرنشینی، و افزایش جمیعت، کمتر به کیفیت در حوزه ساخت و ساز توجه شد و تنها کمیت مدنظر نهاده شد.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازى، گره های کوری که امروز در موضوعات مختلف شهری از جمله موضوعات ترافیکی و زیست محیطی وجود دارد به این دلیل است که یک جانبه به موضوع توجه شده است.

محمودزاده، موضوع پرداختن به بستر ایجاد کیفیت در اجراى پروژه ها را سومین نکته حائز اهمیت برشمرد و شرح داد: در ترکیب جدید تدوین ویرایش مقررات ملى و کنترل ساختمان، با ابلاغى که از سوی وزیر راه و شهرسازی اخذ شد، موضوعات شهرسازی و حمل و نقل را به تدوین مقررات ملی و کنترل ساختمان افزودیم.

وى تاکید نمود: احداث یک ساختمان از نظر کالبدی و همچنین موضوعات شهری و اجتماعى، ترافیک، محیط زیست، باید مورد توجه قرار بگیرد، این ها موضوعاتی هستند که کمتر به آن پرداخته شده است و در این دوره موردتوجه قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازى با یادآورى اینکه در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، هفت رشته مهندسی به عنوان رشته های اصلی ساختمان دیده شده است، تاکید نمود: در این دوره، علاوه بر موضوعات اجتماعی، توجه به تمامی رشته ها در احداث ساختمان ها و تدوین مقررات ملی و کنترل ساختمان لحاظ مى گردد.

محمودزاده گفت: پیش تر مقاوت هایى در مورد مشارکت همه رشته ها در تدوین مقررات ملی و کنترل ساختمان وجود داشت که کوشش می گردد در این دوره این مقاومت ها رفع شده و از وجود تمامی رشته های که مستقیم و غیرمستقیم در صنعت ساختمان تاثیر دارند، بهره گرفته گردد.

محمودزاده شرح داد: در این دوره به دو سرفصل توجه خواهد شد، نخست ویرایش و تجدید نظر در مقررات موجود است که باید به روز رسانی گردد و دیگری موضوع تدوین مقررات جدید است؛ در این دوره به موضوعات کیفی توجه خواهد شد.

محمودزاده شرح داد: چارچوبی در معاونت مسکن و ساختمان تعریف شده که بر اساس آن زین پس، پروانه های ساختمانی تخصصی صادر می گردد. هم اکنون پروانه های صادره پروانه های عمومی است، در نظر داریم پروانه های ساختمانی تخصصی صادر کنیم تا به این روش برای مهندسان ضمن ایجاد رقابت و انگیزه، علم خود را به روزرسانی نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 93

به "حمل و نقل و شهرسازى به مقررات ملی و کنترل ساختمان افزوده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمل و نقل و شهرسازى به مقررات ملی و کنترل ساختمان افزوده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید