خارج سازی تومور مغزی با به کارگیری دستگاه سونوگرافی در رشت

به گزارش آیان کتاب، عمل جراحی خارج سازی تومور مغزی با به کارگیری دستگاه سونوگرافی در مرکز آموزشی درمانی پورسینای رشت با موفقیت انجام شد.

خارج سازی تومور مغزی با به کارگیری دستگاه سونوگرافی در رشت

پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان (وبدا) گفت: برای نخستین بار در این استان، عمل جراحی خارج سازی تومور مغزی با به کارگیری سونوگرافی حین جراحی به وسیله دکتر ظهیر ریحانیان، متخصص جراحی مغز و اعصاب در مرکز آموزشی درمانی پورسینای رشت با موفقیت انجام شد.

این جراح مغز و اعصاب، به کارگیری سونوگرافی حین عمل را یکی از روش های نوین جراحی موفقیت آمیز تومور در دنیا دانست و گفت: در این روش، نمایش سایز، محل و ماهیت عروقی تومور و فضای مجاور آن با ساختار های اطراف مغز به جراح یاری می نماید تا بتواند حتی المقدور تومور را بدون آسیب به بافت مغز خارج سازد که به این ترتیب، یاری شایانی در بهبود بیمار خواهد بود.

دکتر ریحانیان در مورد انجام این جراحی موفقیت آمیز در مرکز آموزشی درمانی پورسینا هم اضافه کرد: بیمار، بانویی 50 ساله که به دلیل سردرد و ضعف حرکتی اندام ها به کلینیک مراجعه نموده بود، در آنالیز تصویربرداری ها، تومور بزرگ تشخیص داده شد که با استفاده از سونوگرافی حین عمل تحت جراحی نهاده شد و هم اکنون با حال عمومی مطلوب دوران نقاهتش را طی می نماید.

او توضیح داد: در هر مرحله از خارج کردن تومور، سونوگرافی دید عمقی و لحظه به لحظه در اختیار جراح قرار داده و در نهایت قسمت احاطه کننده شریان هم از آن جدا و تومور به طور کامل برداشته خواهد شد.

خبرنگاران گیلان رشت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 آبان 1401 بروزرسانی: 11 آبان 1401 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 1102

به "خارج سازی تومور مغزی با به کارگیری دستگاه سونوگرافی در رشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خارج سازی تومور مغزی با به کارگیری دستگاه سونوگرافی در رشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید