خاطره رسول صدرعاملی از همکاریش با مسعود کیمیایی

به گزارش آیان کتاب، ایسنا/ رسول صدرعاملی می گوید که فیلم پاییزان را به تهیه کنندگی مسعود کیمیایی در حالی 34 سال قبل ساختم که برایم یک فیلم پر هزینه بود و نمی توانستم به تنهایی هزینه آن را تامین کنم. به همین علت با کیمیایی در میان گذاشتم و او پذیرفت که 50 درصد هزینه فیلم را پرداخت کند.

خاطره رسول صدرعاملی از همکاریش با مسعود کیمیایی

موزه سینما به تازگی فیلمی از پشت صحنه پاییزان به کارگردانی رسول صدرعاملی منتشر نموده است که این کارگردان در این فیلم یادآور شده است: 34 سال قبل پس از اکران گل های داودی که اکران خوبی داشت، حالا تصمیم گرفته بودم، پاییزان را کار کنم.

وی یادآور شد: نام این قصه ابتدا بود پس از تندر نوشته فرید مصطفوی و ابوالحسن داودی که من آن را از آنها خریدم و با یاری فریدون جیرانی ، خسرو دهقان آن را بازنویسی کردیم که خاتمه شد پاییزان.

صدرعاملی یادآور شد: ساخت پاییزان برای من فیلم پر هزینه ای بود و نمی توانستم به تنهایی از عهده آن بربیایم به همین علت به آقای مسعود کیمیایی پیشنهاد دادم و ایشان پذیرفت تا 50 درصد هزینه فیلم را پرداخت کرد.

این کارگردان گفت: آن دوران خودمان به خودمان یاری می کردیم و خیلی چشم مان به دولت و دیگران نبود.اساسا مرام و معرفت در بدنه اصلی سینما، حضور عینی داشت.

در فیلم پاییزان که روایت زوجی است که در یک سفر به رابطه جدیدی می رسند؛ امین تارخ،داریوش ارجمند،کتایون ریاحی،میلاد عراقی،جعفر والی،مهین شهابی،فریده دریامج،جمیله شیخی،روح اله مفیدی،داریوش آریا به ایفای نقش پرداخته اند.

موسیقی آن را فریدون شهبازیان ساخته است و فیلم بردار: مهرداد فخیمی،ابراهیم غفوری،همایون پورسعید بودند.

اشعار تیتراژ فیلم را هم جواد مجابی گفته است.

منبع: همگردی
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 687

به "خاطره رسول صدرعاملی از همکاریش با مسعود کیمیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاطره رسول صدرعاملی از همکاریش با مسعود کیمیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید