تور دبی: ده پروژه برتر دبی تا سال 2020

به گزارش آیان کتاب، دبی تا سال 2020 هم زمان با زمان برگزاری نمایشگاه ملی دبی، شاهد تغییرات شگفت در خصوص سازه های معماری خواهد بود. در ادامه با ده مورد از این سازه ها آشنا شوید.

تور دبی: ده پروژه برتر دبی تا سال 2020

با تور دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

دولت امارات متحده عربی، در راستای برنامه های توسعه دبی به عنوان یکی از قطب های گردشگری، با شرکت های بزرگی دست به همکاری زده است تا بتواند دبی را تبدیل به یکی از قطب های گردشگری خاورمیانه کند. یکی از تازهترین پروژه های درحال توسعه در دبی، پروژه مجموعه آل مازار است که در نمایشگاه بین المللی دبی از آن پرده برداشته خواهد شد.

ارزش اقتصادی پروژه هایی همچون جزیره دریای آبی، خلیج هاربر (Creek Harbor)، کانال آبی دبی (Dubai Water Canal) و پارک های دبی چندین یک میلیارد است. تمامی این پروژه ها برای رونمایی در نمایشگاه 2020 آماده سازی و افتتاح خواهند شد. در ادامه به ده مورد از بزرگ ترین پروژه های درحال توسعه در دبی اشاره خواهیم کرد.

1. موزه آینده (Museum of the Future)

شیخ حمودا بن محمد بن رشید آل مکتوم، رئیس شورای اجرایی دبی و بعلاوه رئیس هیئت امنای موزه آینده، دستورالعمل های اجرایی و اقتصادی برای تکمیل سریع تر این پروژه به عنوان منبع الهام و نوآوری برای سایر سازه ها، داده است. این پروژه در سال 2010 در نزدیکی منطقه خیابان برج های امارات (Emirates Towers) و جاده شیخ زاید (Sheikh Zayed) ساخته و در حال تکمیل است. پیش بینی شده است که این پروژه در سال 2017 به خاتمه برسد. این سازه به بازدیدکنندگان امکان تعامل با آینده را در سازه ای که فراتر از زمان خودش در جهان محسوب می گردد، می دهد. در این موزه اجلاس های بین المللی علمی، دوره های پیشرفته و کارگاه های تخصصی در زمینه طراحی و نوآوری هایی که تازهترین یافته های علمی، نگرش ها و طرح های نظری و عملی را پوشش می دهند، برگزار خواهد شد.

2. جزیره آب های آبی (Bluewaters Island)

پروژه جزیره آب های آبی با نصب بزرگ ترین چرخ فلک با نام چشم دبی (Dubai Eye) آغاز شد. این چرخ فلک بزرگ ترین نمونه مشابه در جهان است. مبلغ چهارصد و هفتاد و پنج میلیون درهم برای این پروژه در نظر گرفته شده است. این پارک دارای راه های دسترسی به سایر نقاط تماشای است. در کنار این چرخ فلک پروژه های کوچکی همچون مجتمع های مسکونی، مهمانسراها و امکانات تفریح دیگر هم احداث خواهد شد. هتلی که در کنار این مجموعه قرار گرفته است، پنج ستاره است که امکان اقامت به گردشگران را در این نقطه تسهیل نموده است. پیش بینی های صورت گرفته نشان می دهد که سالانه حدود سه میلیون نفر از این مرکز تماشا کنند. جزیره در کنار آب های جمیرا واقع شده است.

3. قاب دبی (Dubai Frame)

شهرداری دبی میخواهد که قاب دبی را تبدیل به اولین مقصد گردشگری و توریستی جهان کند. در گفتگویی که حسن ناصرلوتاه انجام داده است، اشاره نموده که قصد داریم این قاب به جاذبه شماره یک جهان گردد. محل قرارگیری این قاب پارک زابل (Zabeel Park) است که از یک سو نما به دبی در حال پیشرفت و از یک سمت نما به دبی قدیم را به چشم جهانگردان ارائه می دهد. مشخصات ساختاری این سازه به این صورت است: 150 متر ارتفاع و 93 متر طول که یک قاب خالی عکس را شامل می گردد. از یک سو می توان دبی تازه و در حال پیشرفت که شامل برج های دبی و برج خلیفه را دید و از سمت دیگر محله های قدیمی دبی همچون دیرا، ام هاراره و کرامه را مشاهده کرد.

4. خلیج هاربر (Creek Harbour)

موسسه امار (Emaar) ساختن و تکمیل قسمتی از این پروژه که شامل بزرگ ترین برج های دوقلو در جهان است را برعهده گرفته اند. محل قرارگیری این سازه سه برابر وسعت منطقه مرکزی دبی است و در کنار خلیج و رأس الخور واقع شده است. این مجتمع شامل هشت میلیون فوت مربع فضای تجاری، نه هزار و سی واحد مسکونی، 22 هتل با 44000 اتاق خواهد بود. فاز اولیه خلیج دبی که شامل شش برج بوده رونمایی شده، ولی جزییات دقیقی از برج های دوقلو منتشر نشده است.

5. کانال آبی دبی (Dubai Water Canal)

اداره راه و حمل و نقل دبی، خبر تکمیل سی و سه درصدی این پروژه دو میلیارد دلاری را تائید نموده است. این پروژه از سه جاده اصلی دبی، به ترتیب آل واصل، حمیرا و شیخ زاید عبور می نماید که تمامی پل های این راستاها باید زیرسازی و روسازی شده باشند. نکته جالبی که در خصوص این کانال ها وجود دارد، انجام هم زمان عملیات ساخت در یک نقطه و عملیات پیش سازی در نقطه دیگر است که به سرعت بخشیدن در تکمیل این راستا یاری فراوانی نموده است. طول این آب راه یا کانال حدود سه کیلومتر است و از سال 2013 آغاز به ساخت نموده است، وسعت این کانال در حدود هشتاد در صد و بیست متر هست که بندر تجاری را به دریایی خلیج فارس اتصال می دهد.

6. پارک موضوعی دبی (Dubai theme parks)

خبر تکمیل هفده درصدی محل های استراحتی و اماکن این شهربازی و بعلاوه تکمیل چهل درصدی وسایل تفریحی و عملیات مهندسی تائید شده است. این پارک شامل سه پارک کوچک است که هرکدام از آن ها تا سال 2020 به صورت کامل افتتاح خواهند شد. ازجمله این پارک ها به پارک بالیوود که مختص به اجرا برنامه های سینمای هند و بعلاوه پارک قهرمانان مخصوص بچه های 2 تا 12 ساله است، می توان اشاره نمود.

7. جزیره دیرا (Deira Island)

شرکت نخیل مزایده ساخت و ساز این پروژه را برنده شد و از همان زمان آغاز به ساخت و ساز آن نموده است. این سازه هم اکنون با همکاری شرکت های خارجی ازجمله شرکتی از اسپانیا در حال ادامه است. وسعت این سازه دریایی به هزار و ششصد هکتار می رسد که در حدود هفتصد و پنجاه خانه در آن قرار خواهد گرفت. بعلاوه چهل کیلومتر خط ساحلی را به خط ساحلی دبی اضافه خواهد نمود. سه هکتار از این فضا برای هتل سازی؛ چهارصد و بیست و چهار هکتار برای ساخت وسازهای متفرقه استفاده خواهد شد. شرکت سازنده در نظر دارد یک بازار به سبک عربی که شامل هزار و چهارصد مغازه خرده فروشی باشد را در این مکان تأسیس نماید. از دیگر امکانات در نظر گرفته شده در این محل می توان به فروشگاه های بزرگ زنجیره ای و رستوران ها اشاره نمود. بعلاوه امفی تئاتری با گنجایش سی هزار نفر، دریاچه ای برای اسکان کشتی های تفریحی و امکانات تفریحی دیگر در این جزیره ساخته خواهد شد.

8. شهر بن رشید آل مکتوم (MBR City)

شهر بن رشید یکی از پروژه هایی است که میدان صبحا ، عهده دار ساخت آن شده است. این پروژه در دو فاز جداگانه ساخته می گردد. این پروژه شامل 8.8 کیلومتر راستا دوچرخه سواری به سرعت در حال رشد و توسعه است. در حال حاضر بیش از چهار هزار کارگر در این محل مشغول به کار هستند که در تخمین های خاتمه کار، این تعداد به هفت هزار نفر خواهد رسید. این شهر شامل چهارده کیلومتر خط ساحلی مصنوعی است که بزرگ ترین ساحل مصنوعی جهان به شمار میرود، بعلاوه هزار و صد هکتار تالاب در این منطقه به صورت مصنوعی ایجاد خواهد شد. این پروژه همراه با تکمیل تمامی مراحل مسکونی تا سال 2020، قابل سکونت و استفاده خواهد بود.

9. شهر علاءالدین (Aladdin City)

شهرداری دبی با الهام گرفتن از داستان های علاءالدین و سندباد در حال تکمیل پروژه شهر علاءالدین است. عبدالله محمد رفیع، معاون مدیر مهندسی وزارت امور خارجه و برنامه ریزی امارات در مصاحبه ای گفته این پروژه یکی از بزرگ ترین و بی نظیرترین سازه های جهان است که برای ساخت آن باید با مهندسان، مؤسسات دولتی دیگر در دبی و سایر نقاط جهان همکاری داشت.

حسین ناصر لوتا مدیرکل شهرداری، اضافه نمود این پروژه از سال 2018 آغاز خواهد شد و تمام بودجه آن به صورت کامل تأمین شده است. پروژه شهر علاءالدین شامل سه برج است که از طریق یک سطح متحرک به یکدیگر وصل هستند.

10. ساحل المنظور (Al Mamzar Beachfront)

دو کارگزار اماراتی آمار و شهرداری دبی، مشترکا دست به احداث ساحل المنظر خواهند زد. این پروژه در حدود نه میلیون فوت مربع است و چهار هزار واحد مسکونی، سیصد اتاق، دویست و پنجاه هزار مترمربع امکانات رفاهی و تجاری و 5.3 کیلومتر راه آهن دارد. طراحی این پروژه به خاتمه رسیده و همه چیز برای ساختن آن آماده است.

منبع: کجارو / emirates247.com
انتشار: 14 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 972

به "تور دبی: ده پروژه برتر دبی تا سال 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دبی: ده پروژه برتر دبی تا سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید