تور ارزان مجارستان: رستوران های بوداپست، مجارستان؛ از آلاباردوس تا منزا

به گزارش آیان کتاب، بوداپست، منزلگاه رود دانوب، از زیباترین و در نتیجه از محبوب ترین مقاصد گردشگری اروپا به شمار می رود. در این مقاله با رستوران های بوداپست آشنا می شویم. با خبرنگاران همراه باشید.

تور ارزان مجارستان: رستوران های بوداپست، مجارستان؛ از آلاباردوس تا منزا

با ما سفر کنید و با تور ارزان مجارستان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست مجارستان را ببینید.

بوداپست مرکز مجارستان، دارای بیش از 1500 رستوران، کافه و انواع غذاخوری ها است. رستوران های نو با اینکه ویژگی اصلی یک رستوران پاریسی را ندارند اما خود را بیسترو (Bistro) می نامند. در کنار رستوران هایی که در آن ها غذاهای محلی سرو می گردد، گردشگران می توانند انواع غذاهای مدرن را نیز تجربه نمایند. واحد پول بوداپست فورینت بوده و هر یک فورینت مجارستان معادل 108/26 ریال ایران است. قیمت غذای اصلی انواع رستوران ها در بوداپست به توضیح زیر است:

  • رستوران های خیلی گران: بیش از 4000 تا 5000 فورینت (بیش از 51000 تا 63000 تومان)
  • رستوران های گران: غذای اصلی حدود 3000 تا 4000 فورینت (حدود 38000 تا 51000 تومان)
  • رستوران های میانه: غذای اصلی حدود 2000 تا 3000 فورینت (25000 تا 38000 تومان)
  • رستوران های مقرون به صرفه: حدود 1000 تا 1500 فورینت (حدود 12000 تا 19000 تومان)

بسیاری از رستوران های کوچک تنها پول نقد قبول می نمایند. بسیاری از رستوران ها منو همراه با قیمت های خود را نزدیک در ورودی یا روی شیشه نصب می نمایند، بنابراین پیش از ورود می توانید از غذاها و قیمت ها آگاه شوید.

آلاباردوس (Alabardos)

ساختمان این رستوران یک بنای 400 ساله به سبک گوتیک است. صرف غذاهای محلی در این رستوران که یک رستوران بسیار گران محسوب می گردد بدون شک تجربه ای تاریخی و بسیار به یادماندنی است. هدف صاحب رستوران زنده کردن بعضی غذاهای فراموش شده مجارستانی است. غذای عالی، موسیقی زنده، نور شمع، تزئینات خاص با سفال های زیبا آلاباردوس را به مکانی عالی برای یک شام رمامنتیک تبدیل نموده است.

منوی رستوران شامل دو کورس اصلی است که در هر کورس غذاهای مختلفی سرو می گردد. این رستوران برای صرف غذاهای محلی، قرارهای عاشقانه، قرارهای کاری و گروه های پرجمعیت مناسب است.

امکانات: رزرو میز، صرف غذا در فضای باز، میز خصوصی، دسترسی به ویلچیر.

ساعت کار: هر روز بجز شنبه ها از ساعت 7 عصر تا 11 شب. شنبه ها از ساعت 12 ظهر تا 3 بعد از ظهر و از 7 عصر تا 11 شب.

آرانی کاویار (Arany Kaviar)

آرانی که از رستوران های خیلی گران و مجلل محسوب می گردد غذاهای روسی سرو می نماید. دکور زیبا، کارکنان مودب، غذا و نوشیدنی عالی چیزهایی هستند که در این رستوران تجربه می کنید. این رستوران برای قرارهای کاری و رمانتیک مناسب است.

ساعت کار: هر روز از ساعت 12 ظهر تا 2:30 بعد از ظهر و از ساعت 6 عصر تا 11:30 شب.

سالوگانی 26 (Csalogány 26)

این رستوران جزو رستوران های نسبتا گران محسوب می گردد. این رستوران کوچک آشپزی های خلاقانه همراه با غذاهای مجارستانی را به مشتریان عرضه می نماید. منوی رستوران شامل منوی 4 کورس با قیمت 101 هزار تومان و منوی 8 کورس با قیمت 152 هزار تومان است. این رستوران برای صرف غذاهای محلی ، قرارهای کاری، قرارهای عاشقانه و موقعیت خاص مناسب است.

امکانات: رزرو میز، دسترسی به ویلچیر.

ساعت کار: هر روز بجز یکشنبه ها و دوشنبه ها از ساعت 12 ظهر تا 3 بعد از ظهر و از ساعت 7 عصر تا 10 شب.

واسابی (Wasabi)

با اینکه واسابی جزو رستوران های میانه محسوب می گردد اما به عقیده بعضی مشتریان ممکن است نسبت به کیفیت غذاها گران باشد. واسابی یک رستوران ژاپنی است که بیشتر به خاطر سوشی هایش معروف است. منوی رستوران علاوه بر غذاهای ژاپنی شامل دیگر غذهای آسیایی و غذاهای مخصوص گیاه خواران و بدون گلوتن است. فضای رستوران بسیار عالی و سرویس دهی قابل قبول است. این رستوران برای خانواده هایی که کودک به همراه دارند مناسب است.

امکانات: اینترنت بی سیم رایگان، تحویل درب منزل، بیرون بر، رزرو میز، بوفه.

ساعت کار: هر روز از 11:30 صبح تا 11:30 شب.

اونیکس (Onyx)

این رستوران که جزو رستوران های خیلی گران محسوب می گردد کار خود را در سال 2007 شروع کرد. هدف اونیکس تلفیق سنت و مدریته است که در این کار پیروز بوده و خیلی زود در بین مردم محبوبیت و معروفیت بالایی بدست آورده است. این رستوران بخشی از مجموعه Gerbeaud، صاحب کافه معروف شهر است. این رستوران مکانی عالی با طراحی داخلی مجذوب کننده، غذاهای باکیفیت و خوشمزه و کادری ماهر است.

منوی ناهار شامل 4 کورس با قیمت 19900 فورینت (253000 تومان) و 6 کورس با قیمت 29900 فورینت (380000 تومان) است.

منوی شام شامل منوی 6 کورس با قیمت 29900 فورینت و 8 کورس بدون نوشیدنی با قیمت 34900 (443000 تومان) فورینت است.

در روزهای پنجشنبه، آدینه و شنبه از ساعت 12 ظهر می توانید از منوی ناهار، و در روزهای سه شنبه تا شنبه بین ساعات 6:30 عصر تا 8:30 شب از منوی شام بهره مند شوید.

امکانات: رزرو میز، میز خصوصی، دسترسی به ویلچیر، قبول مسترکارت و ویزا، اینترنت بی سیم رایگان.

رستوران کارکسی (Karcsi)

این رستوران که جزو رستوران های معمولی رو به مقرون به صرفه به شمار می رود در سال 1988 کار خود را با 25 جایگاه شروع کرد و امروزه به رستورانی محبوب میان مشتریان تبدیل شده است. با توجه به مقرون به صرفه بودن اما کیفیت غذاها بالا، فضا تمیز و دلنشین و رفتار کارکنان مودبانه است. منوی رستوران شامل غذاهای محلی و اروپایی است. افراد می توانند وعده های ناهار و شام را در کارکسی میل نمایند. این رستوران برای خانواده هایی که کودک همراه دارند مناسب است.

امکانات: رزرو میز

ساعت کار: هر روز از ساعت 11:30 صبح تا 10 شب.

رستوران منزا (menza)

این رستوران جزو رستوران های میانه به شمار می رود. منوی رستوران منزا شامل غذاهای اروپایی، محلی، مخصوص گیاه خواران و بدون گلوتن است. با وجود مقرون به صرفه بودن اما غذاها خوشمزه و باکیفیت هستند. فضای رستوران تمیز و دلپذیر و رفتار کارکنان قابل قبول است. افراد می توانند وعده های صبحانه، ناهار، میان وعده، شام و آخر شب را در این رستوران صرف نمایند. رستوران منزا برای تجربه غذاهای محلی مجارستان، گروه های پرجمعیت، موقعیت های خاص، خانواده های همراه با کودک، قرارهای کاری و رمانتیک بسیار مناسب است.

امکانات: رزرو میز، صرف غذا در فضای باز، جایگاه های بلند، دسترسی به ویلچیر، اینترنت بی سیم رایگان.

ساعت کار: هر روز از ساعت 10 صبح تا 12 شب.

منبع: کجارو / budapestbylocals.com
انتشار: 14 بهمن 1400 بروزرسانی: 14 بهمن 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 886

به "تور ارزان مجارستان: رستوران های بوداپست، مجارستان؛ از آلاباردوس تا منزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان مجارستان: رستوران های بوداپست، مجارستان؛ از آلاباردوس تا منزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید