رونمایی 3 خط فراوری دارو با فناوری بالا

به گزارش آیان کتاب، خبرگزاری خبرنگاران- 3 خط جدید مکانیزه فراوری داروی با فناوری بالا امروز در مراسمی راه اندازی شد که 30 میلیون جعبه قرص در سال به ظرفیت فراوری داخلی دارو در کشور اضافه می نماید.

رونمایی 3 خط فراوری دارو با فناوری بالا

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، معاون دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت در مراسم این رونمایی اضافه کرد: این خطوط جدید، دارو را با فناوری بالا و بدون دخالت دست فراوری می نمایند و از لحظه فراوری دارو تا بسته بندی نهایی هیچ گونه دخالت دست وجود ندارد.

آقای دکتر سید حیدر محمدی اضافه کرد: این باعث می گردد کنترل عفونت در حین فراوری آسان تر گردد و آلودگی های احتمالی کاهش یابد و استاندارد های بازرسی های دارویی بین المللی لحاظ گردد.

وی گفت: در این خطوط دارو با اصول GMP (استاندارد دنیای فراوری دارو) فراوری می شوند.

معاون دارو و مواد تحت کنترل وزارت بهداشت اضافه کرد: اکنون ما توان فراوری 99 درصد داروی مورد احتیاج کشور را داریم، اما 97 درصد آنرا فراوری می کنیم، چون برای صنعت داخلی به صرفه نیست آن 3 درصد باقی مانده را در داخل فراوری کنیم.

وی گفت: ظرفیت فراوری دارو های حوزه درمان کرونا هم در کشور بسیار افزایش یافته است، در همین مجموعه عبیدی بیش از یک میلیون قرص در هفته برای درمان کرونا فراوری می گردد و ما را از واردات دارو های کرونا بی احتیاج نموده است.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، آقای دکتر محمدی اضافه کرد: هم اکنون صنعت داروی ما بازار های خوبی برای صادرات در عراق، ارمنستان، افغانستان، سوریه و ترکیه دارد البته اولویت ما تأمین احتیاج داخلی است و کوشش داریم تا جدیدترین دارو های دنیا را در داخل کشور فراوری کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 326

به "رونمایی 3 خط فراوری دارو با فناوری بالا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی 3 خط فراوری دارو با فناوری بالا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید