سامسونگ تولید گلکسی S21 اولترا را متوقف کرد

به گزارش آیان کتاب، این طور که به نظر می رسد سامسونگ تصمیم گرفته تولید گلکسی S21 اولترا را که قدرتمندترین پرچم دار سال گذشته شرکت به حساب می آمد متوقف کند.

سامسونگ تولید گلکسی S21 اولترا را متوقف کرد

اگرچه گلکسی S21، گلکسی S21 پلاس و اولترا از لحاظ فروش غوغا نکردند اما سامسونگ باز هم رویای بزرگی در سر دارد و فکر می کند با ورود سری گلکسی S22، کاربران تمایل زیادی به خرید آن ها از خود نشان خواهند داد. حال این پیش بینی درست از آب در خواهد آمد یا خیر تعیین نیست اما شرکت کره ای تصمیم گرفت با توقف تولید گلکسی S21 اولترا اولین قدم را در راستای کمک به فروش پرچم داران تازهش بردارد.

گلکسی S22 اولترا از بین پرچم داران تازه سامسونگ بیشترین محبوبیت را دارد و قطعا بعد از عرضه هم اگر مشکل خاصی نباشد این محبوبیت حفظ خواهد شد چرا که این گوشی تلفیقی است از سری S و نوت و قابلیت های پرچم داران هر دو سری را در خود دارد. بنابراین طبیعی است که محبوبیت آن به نسبت دو مدل دیگر دوچندان باشد. به خصوص اینکه این بار قلم S-Pen درون خود گوشی وجود دارد.

همچنین سامسونگ قصد دارد تولید دو مدل پلاس و استاندارد را اندکی به تعویق بیندازد چرا که گفته می شود در فرایند تولید آن ها با مشکل روبرو شده است. اما این برای مدل اولترا صدق نمی کند چرا که سامسونگ هر آنچه در چنته داشت برای تولید این گوشی رو کرد زیرا می دانست گلکسی S22 اولترا است که می تواند این شرکت را از شرایط کنونی (فروش کم پرچم دار) نجات دهد.

با نگاهی به دو نسل گذشته هم می بینیم که به طور کلی گوشی های سری اولترا فروش بهتری از دو مدل دیگر دارند چرا که شرکت کره ای قابلیت های خوب را به خصوص در سال گذشته در این مدل تعبیه می کند. بنابراین کاربران توجهی به 200 تا 400 دلار پول اضافه نمی کنند و تصمیم می گیرند مدل اولترا را به جای مدل پلاس یا استاندارد خریداری کنند که دوربین قدرتمندتر، باتری بهتر، نمایشگر باکیفیت تر و به طور کلی فناوری های مجذوب کننده تری دارد. شاید به همین علت هم هست که می بینیم شرکت کره ای تولید گلکسی S21 اولترا را متوقف کرده است.

در حال حاضر در فروشگاه رسمی سامسونگ در کشور آمریکا خبری از گلکسی S21 اولترا نیست و به نظر می رسد باید با یکی از بهترین پرچم داران اندرویدی سال گذشته یا شاید بهترین پرچم دار خداحافظی کنیم. البته نگران نباشید. اگر برنامه داشتید با ورود سری گلکسی S22 این گوشی را خریداری کنید چرا که قیمت آن کاهش پیدا می کند، باید بگوییم همچنان این شانس وجود دارد چرا که گلکسی S21 اولترا در تعداد زیاد در خرده فروشی ها در دسترس واقع شده است. اما به طور کلی می دانستیم این اتفاق خواهد افتاد. از طرفی به این خاطر که شرکت باید توجه را سمت گوشی های تازه بیاورد و از طرفی دیگر مشکل کمبود تراشه باعث شده اصلا شرکت ها قادر به تولید چند پرچم دار به صورت هم زمان نباشند.

البته در بسکمک از کشورهای دیگر همچنان گلکسی S21 اولترا در فروشگاه های سامسونگ در دسترس واقع شده است اما مثلا مدل اگزینوس در اروپا تقریبا در تمام کشورها از دسترس خارج شده است. بنابراین شاید بهتر است بگوییم تولید گلکسی S21 اولترا در تمام بازارهای جهانی متوقف نشده است اما این اتفاق قطعا رخ خواهد داد.

با این حال کاربران می توانند در فروشگاه های بزرگ نظیر Best Buy، خرده فروشی های متعدد در سراسر جهان و بسکمک از فروشگاه های دیگر، همچنان به گلکسی S21 اولترا دسترسی داشته باشند و این دسترسی حتی بعد از عرضه گلکسی S22 هم قطع نخواهد شد چرا که سامسونگ نمی تواند مدل های ارسال شده را پس بگیرد.

گلکسی S22 اولترا قرار است به خاطر بهره مندی از قابلیت های خوبی که در بالا به آن ها اشاره شد، قیمت بسیار بالایی هم داشته باشد که گفته می شود در بهترین حالت همان 1200 دلار است اما این بار این مبلغ برای مدلی با ترکیب حافظه 8/128 گیگابایت پرداخت می شود و نه 12/128 گیگابایت. بنابراین شاید توجه خیلی از کاربران به خرید مدل S21 اولترا جلب می شد که همچنان هم ارزش خرید بالایی دارد. با این حال باید دید چه پیش می آید و آیا توقف تولید بهترین پرچم دار اندرویدی سال گذشته می تواند به فروش بیشتر مدل S22 اولترا کمکی کند یا خیر.

سامسونگ چهارشنبه همین هفته رسما از گوشی های سری گلکسی S22 رونمایی می کند.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 935

به "سامسونگ تولید گلکسی S21 اولترا را متوقف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ تولید گلکسی S21 اولترا را متوقف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید