هواوی برای جبران کاهش فروش گوشی خوک پرورش می دهد

به گزارش آیان کتاب، اگر تحریم های دولت دونالد ترامپ نبود، هواوی سال گذشته در مقام اولین فراوری کننده عظیم گوشی های هوشمند در دنیا قرار می گرفت. اما تحریم های آمریکا که در پی جنگ تجاری این کشور با چین اعمال شدند، اوضاع را به گونه ای تغییر دادند که اکنون هواوی مجبور شده به پرورش خوک روی آورد تا کسری سود بخش گوشی های هوشمندش را جبران کند.

هواوی برای جبران کاهش فروش گوشی خوک پرورش می دهد

چینی ها از مدت ها قبل با پشت سر گذاشتن بسیاری از برندهای معتبر این حوزه و حتی تصاحب صندلی دومین فراوری نماینده که متعلق به اپل بود، به صندلی نخست که سال ها در اختیار سامسونگ بود چشم دوخته بودند و حتی تا حدی پیروز شدند امپراطوری اپل و سامسونگ را هم شکست دهند.

در اوایل سال گذشته میلادی، با وجود اینکه هواوی از سال 2019 به دلیل تحریم ها دسترسی به خدمات بسیاری از شرکای مهم خود، از جمله گوگل را از دست داده بود، پیروز شد تا برای مدتی سامسونگ و اپل را کنار بزند و در صندلی اول بایستد.

اما دولت ترامپ دست بردار نبود و دقیقا در روز یک سالگی قرار دریافت نام هواوی در لیست تحریم های وزارت بازرگانی ایالات متحده، این سازمان قانون جدیدی برای تجارت تصویب کرد که دسترسی به فناوری های آمریکایی برای هواوی و همکاری این کمپانی با شرکت های آمریکایی را به دریافت مجوز مشروط کرد.

در این مدت هم وطنان هواوی به دلیل حس وطن پرستی و تعصبی که جریحه دار شده بود، از فراوریات این شرکت در بازار گوشی های هوشمند چین حمایت کردند؛ اما بازار چین به تنهایی نمی توانست نجات دهنده هواوی باشد.

بیشتر سرویس های گوگل از مدت ها قبل در چین از دسدرس خارج شده و با سرویس های مشابه بومی جایگزین شده بودند، اما در خارج از مرزهای این کشور اوضاع کاملا متفاوت است و نمی توان برای بسیاری از خدمات گوگل در جهانی اندروید جایگزین مناسبی پیدا کرد. بسیاری از کاربران هم نمی دانند بدون وجود سرویس های گوگل باید چه نمایند.

هواوی به کسب وکارهای دیگر روی آورد تا ضرر بخش موبایل را جبران کند

با اعمال تحریم ها از سوی آمریکا، دسترسی به پیشرفته ترین چیپست ها برای گوشی های هوشمند و ایستگاه های 5G کمپانی چینی تقریبا غیر ممکن شد. حتی چیپست هایی که توسط خود هواوی فراوری شده بودند هم به دلیل استفاده از فناوری های آمریکایی در فرایند توسعه، محدود شدند و در نتیجه آن فروش گوشی های هوشمند این شرکت در سه ماهه چهارم پس از اعمال تحریم ها به میزان 42 درصد سقوط کرد.

دولت قبلی آمریکا از هواوی، زد تی ای و چند شرکت چینی دیگر به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی ایالات متحده نام برد و آن ها را به همکاری با دولت کمونیستی چین در جاسوسی از شهروندان آمریکایی متهم کرد.

در ماه نوامبر 2020، برند آنر که از محبوب ترین زیر مجموعه های هواوی بود فروخته شد تا شاید بتواند از محدویت های اعمال شده به دلیل ارتباطش با هواوی نجات پیدا کند و بتواند به چیپست های جدید و سخت افزارهای مرتبط با فناوری های آمریکایی دسترسی پیدا کند. هواوی از فروش آنر 15 میلیارد دلار کسب کرد و این برند هم به صندلی هفتمین فراوری نماینده گوشی های هوشمند در جهان رسید.

  • عواقب جدایی از هواوی؛ چه آینده ای در انتظار آنر است؟

طبق اعلام بی بی سی، اگرچه این شرکت اعتراف نکرده است، اما ممکن است فراوری گوشی های هوشمندش در امسال تا 60 درصد کاهش یابد. یک سخنگو از درون شرکت هواوی درباره این موضوع گفته:

این کمپانی به دنبال منابعی دیگری برای کسب سود بوده است که در نهایت به صنعت پرورش خوک رسید. شاید تعجب کنید، اما واقعیت دارد. هواوی، شرکتی که به عنوان یکی از پیشروترین برندها در جهانی تکنولوژی شناخته می شد و در حوزه تجهیزات مخابراتی در جهان اولین بود، اکنون به ناچار وارد تجارت پرورش خوک شده است.

پرورش خوک یک صنعت عظیم در چین است و 50 درصد از خوک های زنده جهان در این کشور قرار گرفته اند. مزارع این کشور از تکنولوژی های متفاوتی برای کنترل کردن رژیم، وزن و فعالیت این حیوانات استفاده می نمایند.

یکی از سخنگویان هواوی درباره ورود به این حوزه می گوید:

در کنار پرورش خوک، هواوی به ورود به صنعت معدن کاوی هم تمایل دارد. مؤسس و مدیر عامل این کمپانی، رن ژنگ فی، اوایل ماه جاری از یک آزمایشگاه استخراج رونمایی کرد. به گفته خودش، او میخواهد با استفاده از تکنولوژی های هواوی، استخراج نمایندگان را به یقه سفیدهای کت و شلوار پوش تبدیل کند و این صنعت را با فناوری پیوند بزند.

او می گوید که به یاری تکنولوژی های هواوی، صنعت استخراج معادن کارگران کمتر، محیطی امن تر و بهره وری بیشتری را تجربه خواهد نمود. همچنین او به گسترش فراوریات هواوی در بخش تلویزیون، تبلت و رایانه هم اشاره نمود.

رن ژنگ فی به این دلیل دست به چنین اقداماتی زده است که حذف هواوی از فهرست تحریم های وزارت بازرگانی آمریکا را بعید می داند. او معتقد است حتی اگر آمریکا روزی تحریم های هواوی را لغو کند، ورود این شرکت به حوزه های مذکور سبب خواهد شد تا وابستگی اش به بخش گوشی های هوشمند کاهش یابد و بدون این بخش هم بتواند به حیات خود ادامه دهد.

البته ورود به صنایع مختلف و کوشش برای کسب سود از این راه ها به معنی ترک بازار تلفن همراه نیست و این شرکت در امسال از پرچم داران سری P50 و میت 50 رونمایی خواهد نمود که گفته می گردد هر دو خانواده به سیستم عامل بومی هارمونی این شرکت مجهز خواهند شد.

  • سری هواوی P50 احتمالا اوایل فروردین معرفی می شوند

اگرچه چینی ها عنوان برترین فراوری نماینده گوشی هوشمند را تنها مدت کوتاهی در اختیار خود نگه داشتند و دوباره به مقام های پایین تر سقوط کردند، اما هواوی هنوز به عنوان اولین فراوری نماینده تجهیزات مخابراتی در جهان شناخته می گردد. البته این شرکت باید با دقت از این عنوان مراقبت کند، زیرا دولت جدید آمریکا هنوز به کاهش تحریم های هواوی تمایلی نشان نداده است و تعیین نیست در آینده بر این فشارها افزوده خواهد شد یا خیر.

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 451

به "هواوی برای جبران کاهش فروش گوشی خوک پرورش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی برای جبران کاهش فروش گوشی خوک پرورش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید