اپل اول شد، سامسونگ جایگاهی بهتر از پنجم پیدا نکرد

به گزارش آیان کتاب، زومیت نوشت: 100 برند برتر دنیا بر اساس معیارهای ارزش برند معرفی شدند. چهار شرکت نخست این لیست، غول های آمریکایی صنعت فناوری هستند.

اپل اول شد، سامسونگ جایگاهی بهتر از پنجم پیدا نکرد

مؤسسه اینتربرند رتبه بندی 100 برند برتر دنیا در سال 2023 را منتشر نموده و گفته است که بسیاری از این نشان های تجاری در شرایط رکود هستند. امسال نرخ رشد ارزش کل برند، 5.7 درصد بود که بسیار کمتر از افزایش قابل توجه 16 درصدی سال گذشته است. مجموع ارزش کل برندها در سال 2023 به 3.3 تریلیون دلار رسید (این عدد در سال 2022 برابر با 3.1 تریلیون دلار بود). توجه کنید که شاخص ارزش برند با ارزش بازار فرق دارد.

اینتربرند به نبود منظره رشد، مدیریت ضعیف و پیش بینی نامناسب به عنوان علت کاهش نرخ رشد اشاره می نماید. برندهای که فقط در یک زمینه فعالیت می نمایند نتوانسته اند با رشد برندهای دیگر که در چندین بخش فعالیت می نمایند یا از استراتژی های فشرده تری برای افزایش ارزش برند خود استفاده می نمایند، همگام شوند.

اپل، مایکروسافت، آمازون، گوگل و سامسونگ، به ترتیب رتبه های اول تا پنجم برترین برندهای سال 2023 را به خود اختصاص داده اند. شرکت های سونی و شیائومی هم در جایگاه های سی وششم و هشتادوهفتم قرار گرفته اند و هواوی در ردیف انتهایی جدول، در خانه شماره 93 دیده می گردد.

به گفته مدیرعامل اینتربرند، کسب وکارهایی که رشد بیشتری در ارزش برند خود دیده اند، از جمله Airbnb ،LEGO و Nike، همگی از معیارهای موجود در دسته بندی های خود فراتر رفته اند و نقش معنی دارتری در جامعه و زندگی مصرف نمایندگان ایفا می نمایند.

Airbnb با افزایش 21.8 درصدی ارزش برند، سرعت رشد بالایی در امسال داشته است. این برند، با ورود به رتبه بندی در سال گذشته، توانسته در جدول از جایگاه 54 به 46 صعود کند. افزایش چشمگیر ارزش برند Airbnb، ناشی از سرمایه گذاری قوی در برندینگ و منظره مالی پایدار آن است. در سال 2022، عایدی آن نسبت به سال 2021، 40 درصد افزایش یافته و انتظار می رود در سال 2023، درمقایسه با 2022، 13 درصد افزایش پیدا کند.

ارزش برند تولیدنمایندگان خودرو در سال 2023، 9 درصد افزایش یافته و برند BMW برای اولین بار وارد 10 برند برتر شده است. پورشه، هیوندای و فراری نیز همگی نرخ رشد دو رقمی را داشته اند و سه برند پررشد بوده اند.

تسلا امسال جایگاه خود را در جدول حفظ نموده است، اما نرخ رشد آن نسبت به سایر برندهای خودرو کمتر بوده و ارزش برند آن تنها چهار درصد افزایش یافته است؛ در حالی که برندهای بی ام و و مرسدس بنز به ترتیب با 10.4 درصد و 9.5 درصد رشد داشته اند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 آبان 1402 بروزرسانی: 30 آبان 1402 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 1241

به "اپل اول شد، سامسونگ جایگاهی بهتر از پنجم پیدا نکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل اول شد، سامسونگ جایگاهی بهتر از پنجم پیدا نکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید