شباهت باورنکردنی ایلان ماسک و استیو جابز که باعث ترس است!

به گزارش آیان کتاب، زومیت نوشت: استیو وزنیاک، هم بنیان گذار اپل، می گوید شباهت های زیادی بین ایلان ماسک و استیو جابز وجود دارد و ماسک همانند جابز می خواهد مثل رهبر یک فرقه باشد.

شباهت باورنکردنی ایلان ماسک و استیو جابز که باعث ترس است!

گروهی از مردم به ایلان ماسک و اهدافش اعتقاد فراوانی دارند، اما گروهی دیگر به شدت از او متنفرند. آن طور که به نظر می رسد استیو وزنیاک، هم بنیان گذار اپل، تا حد زیادی به دسته دوم نزدیک است. وزنیاک می گوید ماسک با طرح ادعاهای نادرست درباره فناوری خودران تسلا پول او و خانواده اش را به سرقت برد.

وزنیاک در مصاحبه ای با شبکه CNBC گفت ایلان ماسک شباهت های زیادی با استیو جابز، هم بنیان گذار فقید اپل دارد اما وقتی بحث به کارآفرینی می رسد، استعداد ماسک در حد و میزان جابز نیست. به گفته وزنیاک، ایلان ماسک همانند استیو جابز تمایل دارد به عنوان فردی مهم دیده گردد و همانند رهبر یک فرقه باشد.

وزنیاک گفت: دوست ندارم چنین گفته ای به زبان بیاورم، اما ایلان ماسک و استیو جابز بسیار شبیه هم هستند. هر دوی آن ها تمایل دارند که به عنوان فردی مهم دیده شوند و مثل رهبر یک فرقه باشند. با این حال وقتی به ایلان ماسک و تسلا نگاه کنید، صداقت زیادی نمی بینید.

استیو وزنیاک می گوید بسیاری از مردم بدون توجه به آنچه افرادی مثل ایلان ماسک و استیو جابز می گویند، دنباله رو آن ها می شوند: این افراد از نقطه قضاوت شدن عبور می نمایند. بسیاری از فرقه ها این چنین هستند. وزنیاک در مصاحبه اش تأکید کرد که این چیز خوبی نیست.

استیو وزنیاک می گوید زندگی اش همواره بر پایه صداقت کامل پیش رفته، صفتی که نمی توان به ایلان ماسک نسبت داد: ایلان ماسک و تسلا با گفتن چیزهایی که ما به واقعی بودن آن ها باور داشتیم، از خانواده ام، خودم و همسرم پول زیادی دزدیدند.

استیو وزنیاک در حال اشاره به خودروی تسلایی است که در سال 2016 خریداری کرد، زمانی که تسلا قابلیت یاری راننده FSD را به صورت بتا ارائه داد. در آن موقع ایلان ماسک گفته بود که خودروی تسلا تا سرانجام سال 2016 می تواند در سراسر آمریکا به صورت کاملا خودران حرکت کند.

وزنیاک و همسرش 50٬000 دلار برای خودروی دیگری که هشت دوربین و تعداد بیشتری حسگر داشت خرج کردند. ماسک گفته بود آن خودرو تا سرانجام سال 2017 می تواند بدون دخالت راننده به حرکت دربیاید.

وزنیاک می گوید سیستم خودران خودروی تسلا فاصله زیادی با آنچه ایلان ماسک وعده داده بود دارد: این سیستم همواره دچار خطا می گردد. رانندگی با FSD تجربه ای ناخوشایند و ترسناک است.

به گزارش تک اسپات، وزنیاک با وجود نقدها شدیداللحنش می گوید که بعضی از ویژگی های ایلان ماسک را ستایش می نماید. از نگاه او، ایلان ماسک تأثیر به سزایی روی مهاجرت از خودروهای مبتنی بر سوخت فسیلی به خودروهای برقی داشته است.

وزنیاک دررابطه با هم بنیان گذار فقید اپل می گوید: استیو جابز واقعا آن قدر هم دروغگو نبود. اما گفته هایش را به شیوه ای مطرح می کرد... که مخاطب را تحت تأثیر قرار دهد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 بهمن 1401 بروزرسانی: 22 بهمن 1401 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 1150

به "شباهت باورنکردنی ایلان ماسک و استیو جابز که باعث ترس است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شباهت باورنکردنی ایلان ماسک و استیو جابز که باعث ترس است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید