فیسبوک بیش از یک میلیارد حساب را از این پلتفرم حذف کرد

به گزارش آیان کتاب، خبرگزاری خبرنگاران- غول رسانه های اجتماعی در وبلاگ رسمی خود فاش کرد که بیش از 1.3 میلیارد حساب جعلی را از شبکه اجتماعی خود حذف نموده است.

فیسبوک بیش از یک میلیارد حساب را از این پلتفرم حذف کرد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، فیسبوک، یکی از شبکه های اجتماعی است که تعداد زیادی حساب جعلی و بی هویت در آن فعال هستند، اما این شرکت آمریکایی بیشترین کوشش خود را برای مقابله مداوم با اطلاعات نادرست انجام می دهد. در سه ماه گذشته سال قبل، این شبکه اجتماعی بیش از یک میلیارد حساب جعلی را در سراسر دنیا برای حفظ سیستم عامل خود حذف کرد.

حساب های جعلی، عامل سواستفاده از کاربران

گسترش حساب های جعلی یک چالش اساسی است که بسیاری از کاربران فیسبوک با آن روبرو شده اند. این حساب ها برای انتشار اطلاعات نادرست سخته شده و هدف اصلی آن، کلاهبرداری و سواستفاده از کاربران است. این غول شبکه های اجتماعی شرح داد که بیش از 35 هزار نفر در شبانه روز مشغول به کار هستند تا به وسیله بستر فیسبوک با اطلاعات نادرست مبارزه نمایند.

کرونا، سوژه ای برای فراوری خبر جعلی

این شرکت گفت که بیش از 12 میلیون خبر و محتوای جعلی درباره شیوع ویروس کرونا و واکسن هایی که برای درمان آن فراوری شده بود را حذف نموده، کارشناسان بهداشت دنیای این خبر ها و محتوا ها را با توجه به اطلاعاتی که به مخاطب می دادند گمراه نماینده توصیف کرد. این محتوا ها به وسیله سیستم های هوش مصنوعی این شرکت فیلتر شده اند.

ادعا ها و توطئه های دروغین در خصوص واکسن کرونا طی سال گذشته به طور گسترده به وسیله رسانه های اجتماعی از جمله فیسبوک و توئیتر گسترش یافته که باعث شده شرکت های صاحب شبکه های اجتماعی تصمیم بگیرند، پلتفرم هایشان را از این اخبار دور و مصون نگه دارند و این اخبار را با یاری سیستم های هوش مصنوعی کاهش دهند و با استفاده از همین قابلیت اطلاعات صحیح در خصوص جلوگیری از شیوع ویروس و همچنین استفاده از واکسن ها را به اطلاع کاربرانشان برسانند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 513

به "فیسبوک بیش از یک میلیارد حساب را از این پلتفرم حذف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیسبوک بیش از یک میلیارد حساب را از این پلتفرم حذف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید