قطار ملی در حال اخذ مجوز است، انجام تست ها برای مسافرگیری

به گزارش آیان کتاب، به گزارش خبرنگاران، حمید آب روشن امروز در شانزدهمین رویداد پیوند در حوزه برق و الکترونیک که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار گردید، گفت: تا به امروز محققان واحد جهاددانشگاهی علم و صنعت توانسته اند در حوزه های مختلفی احتیاج صنعت را رفع نمایند.

قطار ملی در حال اخذ مجوز است، انجام تست ها برای مسافرگیری

وی با اشاره به بعضی از دستا,ردهای محققان این جهاد گفت: فراوری یو پی اس ها، شارژرها، کانورترهای تریستوری هوشمند برای واگن های مسافربری، سیستم باتری مانیتورینگ از جمله دستاوردهای محققان در حوزه های پتروشیمی، پالایشگاه، حمل و نقل ریلی و نیروگاهها هستند که توانسته ایم به واسطه انها احتیاج بسیاری از صنایع را رفع کنیم.

آب روشن خاطر نشان کرد: ترانس رکتیفایر جریان بالا، رکتیفایر پست های ترکشن مترو، اتوترانسفورماتور، منبع تزریق جریان و چندبرابر کننده ولتاژ از دیگر دستاوردهای محققان جهاد واحد علم و صنعت هستند.

به گفته وی، تجهیز آزمایشگاه فشار قوی نیز یکی از اقدامات خوب این واحد جهاددانشگاهی بوده که مجموعه های انرژی بالا، مراکز فشار قوی رزونانسی از این آزمایشگاه بهره می برند و تست های مربوط به GIS در آن انجام می گردد.

به گفته رئیس جهاددانشگاهی واحد علم و صنعت، ما در کشورمان همیشه در طراحی و ساخت سیستم های رانش، گیربکس، ACM، سیستم کنترل و... در مترو بومی سازی نکرده بودیم اما دو سه سال گذشته طی تفاهم نامه ای با شهرداری و حمایت معاونت علمی و صندوق نواوری و شکوفایی، پروتوتایپ قطار ملی را با طراحی چنین بخش هایی در پیش گرفتیم و پیروز بودیم.

به گفته وی، این قطار در سال 1400 رونمایی شد که 85 درصد آن داخلی شده و 98 درصد تستهای مربوط به مسافرگیری قطار در حال اجرا است تا به مرحله تجاری سازی برسد.

اب روشن با بیان اینکه با توجه به پایلوت قطار ملی امکان ورود به ساخت قطارهای حومه و شهری نیز وجود دارد، گفت: باید صحبت هایی با تامین کننده این قطارها در قالب تفاهم نامه داشته باشیم و در قالب برنامه توسعه هفتم طی 10 سال آینده این احتیاج را رفع کنیم.

وی در مورد طراحی دکل های حفاری گفت: محققان این جهاد در زمینه ساخت دکل های حفاری، اجزای دکل ها و سیستم برق و کنترل دکل ها گام برداشته اند که تا کنون 3 دکل را در قدرت 2هزار hp به صنعت تحویل داده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اسفند 1401 بروزرسانی: 15 اسفند 1401 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 1159

به "قطار ملی در حال اخذ مجوز است، انجام تست ها برای مسافرگیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطار ملی در حال اخذ مجوز است، انجام تست ها برای مسافرگیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید