لذیذترین و معروف ترین دسرهای یونانی

به گزارش آیان کتاب، معروفترین دسرهای یونانی

شیرینی ها و دسرهای یونانی تبدیل به معروفترین دسرها در سراسر دنیا شده اند. این نشان دهنده سادگی ذاتی در یونان است. دسر و شیرینی ما را به یکدیگر نزدیک تر می نماید. کشف مکان های عالی در مرکز یونان با محصولات خالص، تازه و به طور طبیعی محلی بینظیر خواهد شد. در این مطلب همراه خبرنگاران باشید تا با معروفترین دسرهای یونانی بیشتر آشنا شوید.

لذیذترین و معروف ترین دسرهای یونانی
  • غذاهای خوشمزه یونان
  • سوغات آتن مرکز یونان
  • آشنایی با مراکز خرید شهر آتن ، مرکز یونان
  • اخذ ویزای توریستی یونان

پای یونانی (galaktoboureko)

این دسر سنتی از لایه های خمیر فیلو با کره ذوب شده تهیه می گردد.هم چنین کاسه ای پر از خامه کاسرود و شربت به آن اضافه می گردد. برخی ها ترجیح می دادند آن را سرد میل نمایند، اما برای سلیقه های دیگر هم گرم استفاده می گردد.

ملوماکارونا (Melomakarona)

کوکی های ملوماکارونا به سادگی خوشمزه هستند. این کوکی های نرم در عسل یا شربت آغشته می شوند و با گردو و بادام زمینی تزئین می شوند. این دسر بیشتر در هنگام تعطیلات کریسمس در یونان خورده می شوند. ملوماکارونا کوکی ها بی نظیری هستند که هر کس باید یک بار در طول زندگی خود آن را امتحان کند.

بوگاتسا (Bougatsa)

فرانسوی ها به داشتن شیرینی های رولی به نام کروسانت معروفند و یونانی نیز بوگاتسا دارند که نوعی شیرینی خمیری است که با کاستارد سمولینا پر شده است. می توانید برای مطبوع تر شدن طعم آن از پنیر هم بهره ببرید.

دسر آمیگدالوتا

آمیگدالوتا یک شیرینی بادامی است که در یونان هواداران زیادی دارد. این شیرینی مناسب سرو شدن با قهوه یونانی است. فرقی نمی نماید که همراه با خانواده باشید یا دوستان، آمیگدالوتا تصویری از دوران خوش باهم بودن را منعکس می نماید. این خوراکی در منطقه ها مختلف یونان به اشکال گوناگون تهیه می گردد، اما تمامی منطقه ها کشور از بادام در تهیه این شیرینی استفاده می نمایند.

لوکومادس (Loukoumades)

این توپ های خمیری مملو از شهد به خوبی سرخ می شوند و معمولا هم با مغز و دارچین، تزئین می شوند. می توانید انواع شکلاتی آن را نیز میل کنید.

دسر کانتایفی

این خوراکی یکی از محبوب ترین دسرهای یونانی است که از یک خمیر شیرینی پزی مخصوص به نام کانتایفی تهیه می گردد. وقتی که این خمیر لوله می گردد، شبیه به گندم های برشته و خردشده مخصوص صبحانه (همراه با شیر) می گردد. این دسر مغز دار و لذیذ پس از پخته شدن در داخل یک شهد شیرین فرو برده می گردد. کانتایفی دارای نوارهای باریک فراوانی است و احتمال اینکه به هنگام خوردن شکلی بد و شبیه به ماکارونی به خود بگیرد زیاد است؛ بنابراین سعی نکنید تا این دسر را خیلی زیاد از هر طرف بکشید یا آن را ببرید.

Diples

دیپلس (به معنی تا کردن) یک دسر سنتی است که از ورق نازک خمیر ساخته شده است. خمیر به نوارهای نازک ریخته می شوند، به صورت مستطیلی بریده می شوند و سپس در روغن داغ داغ سرخ می شوند. پس از خنک شدن، ورقها با دارچین و آجیل سرخ نموده و با عسل تزئین می نمایند.

دسر رِوانی (Revani)

روانی یک دسر خیلی محبوب در یونان است که در داخل آن مغز آجیل به کار رفته و طعم لیمویی دارد. این کیک شهد دار با یک شربت ساده شیرین شده و طعم خود را از پوست پرتقال رنده شده می گیرد. روانی یک دسر خیلی شیرین نیست و درواقع یک گزینه اضافی دلپذیر به هر میز شامی است.

کولوراکیا (Koulourakia)

این کیک های شرقی که هم انواع نرم و هم کرانچی آن وجود دارد می تواند در کنار یک فنجان قهوه یونانی بسیار مطبوع باشد.

قرابیه (Kourabiedes)

این دسر هم مانند ملوماکارونا در جشن های یونان پخته و سرو می گردد. این دسر از گردو و پودر شکر تهیه می گردد.

پاستلی

پاستلی یک شیرینی یونانی است که از دو ماده اصلی تشکیل می گردد: عسل و دانه کنجد. در تهیه پاستلی علاوه بر دانه کنجد از انواع مغزها نظیر گردو، بادام و پسته نیز استفاده می گردد. پاستلی برترین گزینه برای سرو همراه با چای است. می توان از پاستلی به عنوان یک شیرینی یا میان وعده برای جذب انرژی نیز استفاده کرد.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 20 مهر 1403 بروزرسانی: 20 مهر 1403 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 1279

به "لذیذترین و معروف ترین دسرهای یونانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لذیذترین و معروف ترین دسرهای یونانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید