لوکس ترین جاذبه های کشورهای نفتی حوزه خلیج فارس را بشناسید

به گزارش آیان کتاب، کشورهای نفت خیز حوزه خلیج فارس به علت عایدی سرشار ناشی از این منبع خدادای، امکانات و جاذبه های منحصربه فردی را در کشورهای خود ایجاد نموده اند که در این میان شهر دبی نمونه برجسته این اقدام ها به شمار می رود.

لوکس ترین جاذبه های کشورهای نفتی حوزه خلیج فارس را بشناسید

برج خلیفه؛ بلندترین ساختمان جهان

برج خلیفه بلندترین ساختمان در میان کل آسمان خراش های امارات متحده عربی و جهان است. در حدود 1/5 بیلیون دلار برای ساخت این پروژه هزینه شده و کل مجموعه شامل 30000 واحد مسکونی، 9 هتل، 7/4 هکتار پارک و فضای سبز و حداقل 19 برج مسکونی است.

دبی مال؛ با بیشترین تعداد بازدید نماینده نسبت به نیویورک

دبی مال به لحاظ مساحت، بزرگ ترین مرکز تجاری در سطح جهان به شمار می رود و بخشی از پروژه 20 بیلیون دلاری مرکز شهر دبی است؛ لازم به ذکر است برج خلیفه نیز بخشی از این پروژه بزرگ است. در سال 2011 حدود 54 میلیون نفر از دبی مال بازدید نموده اند که این آمار بسیار بیشتر از بازدید نماینده های شهر نیویورک است.

جهانی زیرآب در دبی مال

یکی از جاذبه های دبی مال، باغ وحش زیرآب است؛ این آکواریوم یکی از بزرگ ترین پنل های آکریلیک در جهان است که بازدید نمایندگان می توانند هنگام عبور از این تونل حدود 33000 جانور دریایی را از نزدیک مشاهده نمایند.

جزیره نخل ساخته شده به وسیله انسان

جزیره نخل تنها یکی از جزیره های متعددی است که به وسیله انسان به شکل نخل در دبی طراحی و با میلیون ها تن سنگ و شن ساخته شده اند. در این جزیره ها تعداد بسیاری اقامتگاه و مراکز تفریحی وجود دارد.

جهانی فراری

پارک موضوعی جهانی فراری در ابوظبی واقع شده است؛ این پارک علاوه بر مساحت خارج از تصور، در داخل ساختمانی به شکل خرگوش ساخته شده است.

جزیره هایی ساخته دست بشر به شکل نقشه جهان

جزیره های به شکل جهان، عنوان مجموعه جزیره هایی به شکل قاره های جهان در دبی است. در هر جزیره اقامتگاه یا هتلی اختصاصی وجود دارد.

باشکوه ترین پیست مسابقه های فرمول یک

یاس مارینا در ابوظبی، دومین ولی گرانترین پیست مسابقات اتوبیرانی فرمول یک ساخته شده در سطح خاورمیانه است که بودجه ای در حدود 1/322 بیلیون دلار برای ساخت آن هزینه شده است. کلیه راستا پیست مجهز به سیستم روشنایی بوده و سطح آن نیز پوشیده از نوعی ماسه سنگ متراکم است؛ در واقع، این پوشش نوعی آسفالت خاص است که از کشور انگلستان وارد شده و به علت استحکام قوی مورد استفاده قرار گرفته است.

مروارید

مروارید نام پروژه احداث جزیره مصنوعی در دوحه قطر است و برای اولین بار در این کشور مالکیت املاک به صورت مطلق در اختیار اتباع بیگانه قرار خواهد گرفت. کلیه هزینه مصرفی پروژه در حدود 15 بیلیون دلار و زمان تکمیل ساخت آن نیز سال 2015 اعلام شده است.

بزرگ ترین باغ گل جهان

در روز ولنتاین سال 2013 میلادی، بزرگ ترین باغ گل جهان در شهر دبی افتتاح شد. در این باغ که به باغ معجزه دبی معروفیت دارد، حدود 45 میلیون گونه گل نظیر نمایشگاه های گل آرایی متعدد در معرض دید عموم واقع شده است.

پارک اسکی سرپوشیده

مرکز سرپوشیده اسکی با مساحتی در حدود 22500 مترمربع در امارات مال شهر دبی واقع شده است. علاوه بر سطوح شیب دار برای تمرین های سخت اسکی، علاقه مندان می توانند از پنگوئن های نگهداری شده در این پارک نیز بازدید نمایند.

یگانه هتل هفت ستاره جهان

برج العرب به عنوان یگانه هتل هفت ستاره جهان شناخته شده است. البته هیچ گونه رتبه بندی رسمی برای این جایگاه اعلام نشده است. شکل ظاهری بنا به صورت بادبان کشتی طراحی شده است و تعدادی از گران ترین اتاق های هتل های جهان در این هتل باشکوه قرار دارند.

گران ترین پیست اسب دوانی جهان

پیست اسب دوانی مایدان در دوبی میزبان مسابقات جهانی دبی است و گران ترین اسب مسابقه جهان به ارزش 10 میلیون دلار در این مسابقه ها شرکت خواهد نمود. این رویداد به عنوان یکی از مهم ترین وقایع اجتماعی دبی ثبت شده است.

آی پدهایی (iPad) با روکش طلا

کلیه مسافرانی که برج العرب را برای اقامت انتخاب می نمایند، از لحظه ورود با جاذبه های لوکس بسیاری روبرو می شوند؛ از جمله این جاذبه ها آی پدهای با روکش طلای 24 عیار که ارزش آن در حدود 10000 دلار است. در این آی پد نرم افزار خاصی وجود دارد که همچون هدایت اختصاصی عمل می نماید. مسافران به هنگام ترک هتل ملزم به باز پس دادن این وسیله هستند.

دستگاه های خودپرداز با قابلیت پرداخت طلا

دستگاه های خودپرداز با نام Gold to Go در ابوظبی و دبی وجود دارند. قابلیت این دستگاه ها پرداخت شمش طلای سوئیس یا سکه های طلای آمریکا با ضرب عقاب هستند . این دستگاه ها راه مطمئنی برای تبدیل اندازه بالای ارز هستند.

گشت پلیس با خودروهای لوکس

خودروهای گران قیمت یکی دیگر از جلوه های لوکس زندگی در امارات است. پلیس این کشور مجموعه ای از خودروهای فراری، لامبورگینی، آستون مارتین، آئودی، بنتلی، بی ام دبیلو و فورد را وارد ناوگان خود نموده است.

منبع: کجارو / allday.com
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 911

به "لوکس ترین جاذبه های کشورهای نفتی حوزه خلیج فارس را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوکس ترین جاذبه های کشورهای نفتی حوزه خلیج فارس را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید