این سوپر هتل تازه ممکن است قله دبی باشد

به گزارش آیان کتاب، ساخت آن بیش از 1 میلیارد پوند هزینه به همراه داشت و بیانسه در جشن افتتاحیه آن اجرا کرد، اما آیا آتلانتیس رویال تازه می تواند از پس هیاهو ها برآید؟

این سوپر هتل تازه ممکن است قله دبی باشد

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی تلگراف، ساختمانی 43 طبقه و موجی به طول 500 متر از بلوک های روی هم به سبک برج جنگا در نیویورک که 178 متر به بالا کشیده شده است. این هتل 795 اتاق خواب دارد. در روز دوم جشن 72 ساعته بمناسبت افتتاح هتل آتلانتیس رویال بیانسه خواننده مشهور پس از گذشت 5 سال اولین اجرای زنده خود را برای 1500 نفر در هتل انجام داد. این هتل متعلق به شرکت مهمان نوازی لوکس Kerzner International سال ها در حال ساخت بود و ساخت آن بیش از 1 میلیارد دلار هزینه به همراه داشت.

پیش از آن، پروژه مشابهی در سال 2008 میلادی با افتتاح اقامتگاه 1.5 میلیارد دلاری دبی با 1544 اتاق یعنی آتلانتیس دی پالم رونمایی شده بود. آن اقامتگاه در جزیره پالم جمیرا ساخته شده بود. افتتاحیه هتل با اجرای کایلی مینوگ خواننده استرالیایی و با حضور رابرت دنیرو و شارلیز ترون ستارگان هالیوود برگزار گردید. افتتاحیه آن اقامتگاه مجلل در زمانی صورت گرفت که دنیا درگیر بحران مالی بود. سوئیت های زیر آب آن چشمگیر است و آکواریوم عظیمی که 65 هزار حیوان دریایی را در خود جای داده اعجاب انگیز بود.

در سالیان اخیر اقتصاد متکی بر گردشگری دبی پس از پاندمی کووید در حال بهبود بوده است. حدود 16.73 میلیون بازدید نماینده در سال 2019 میلادی وارد شدند. در سال 2022 میلادی این رقم 14.36 میلیون بود.

آتلانتیس دی پالم نیز رونق بسیار زیادی پیدا نموده است. پیش از پاندمی کووید که همه چیز را خراب کرد آن استراحتگاه یک سال رکورد را پشت سر گذاشته بود و بیش از نیم میلیون بازدیدنماینده داشت و با 90 درصد ظرفیت کار می کرد. نرخ های اقامت شبانه در آنجا از حدود 350 پوند شروع می گردد و برای سوئیت برتر تا تقریبا 10 هزار پوند می رسد.

اکنون آتلانتیس رویال زیبایی شناسی ظریفی را به نمایش می گذارد. فرش های خالدار آبی و سفید آن نمادی از کف دریا هستند. حمام های آن سخاوتمندانه با سنگ مرمر خاکستری - کرم پوشیده شده اند. بالکن های جادار آن بدان معناست که می توانید با یک فنجان اسپرسوی صبحگاهی از نور خورشید لذت ببرید. لوازم حمام اتاق های آن از برند جواهرات گراف در پلاستیک یکبار مصرف عرضه می شوند.

همچون افتتاحیه سال 2008 میلادی اکنون نیز برای افتتاح آتلانتیس رویال انتقاداتی مطرح شده است. بحران کنونی هزینه های زندگی در دنیا باعث می گردد تا تعداد اندکی بتوانند اقامت در این هتل که نرخ اقامت هر شب آن از 1145 پوند شروع می گردد را تجربه نمایند. البته دغدغه های مالی شدید برای بسیاری از اروپایی ها احتمالا بر عایدی آتلانتیس رویال تاثیر نخواهد گذاشت. ثروت روز افزون در آسیا و از سرگیری سفر های خارجی از چین مرکز ثقل صنعت سفر های لوکس را متحول نموده است و تعداد فزاینده ای از ابرثروتمندان دنیای از چین و سایر کشور های آسیایی به دبی سفر می نمایند.

تا خاتمه سال 2022 میلادی امارت دبی دارای 146496 اتاق در 804 هتل بود. مجموع نرخ اشتغال 73 درصد و میانگین نرخ روزانه اقامت در اتاق ها 121 پوند بود. این در حالیست که در سال 2019 میلادی 125120 اتاق در 741 هتل در دبی با میانگین نرخ روزانه اقامت 93 درصد با نرخ اشتغال 75 درصد بود.

در سطح دنیای نیز بخش سفر های لوکس در حال رشد است. پیش بینی می گردد که ارزش تقریبی 1.1 تریلیون دلار در سال 2022 میلادی این بخش هر سال با نرخ 9 درصد رشد همراه باشد و تا سال 2030 میلادی به ارزش 2.3 تریلیون دلار برسد.

اروپا ممکن است به معنای واقعی کلمه و به طور استعاری در حال گذر از یک زمستان طولانی باشد، اما در دبی با آسمان آبی همه چیز بر اساس وعده روز های خوب ساخته شده است این شهر شاید عجیب ترین تجسم ذهنیت به خودت برس و لذت ببر باشد. افتتاحیه آتلانتیس رویال و اقامتگاه ها هتل های مشابه در سرتاسر امارت دبی به عنوان پیشگویی روز های بهتر برای آینده تلقی می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 14 اسفند 1401 بروزرسانی: 14 اسفند 1401 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 1158

به "این سوپر هتل تازه ممکن است قله دبی باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این سوپر هتل تازه ممکن است قله دبی باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید