یک فیلم هندی و دو انیمیشن حاکم سینماهای آمریکا شدند (باکس آفیس هفته)

به گزارش آیان کتاب، در هفته گذشته فیلم هندی جاتی راتنالو پیروز ترین فیلم جدید به نمایش درآمده در سینماهای آمریکا بوده و انیمیشن رایا و آخرین اژدها و تام و جری نیز به فروش خوب خود ادامه داده اند.

یک فیلم هندی و دو انیمیشن حاکم سینماهای آمریکا شدند (باکس آفیس هفته)

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

کمپانی های عظیم فیلم سازی طی ماه های اخیر از اکران آثار پرهزینه و مهم شان واهمه داشته اند؛ زیرا بعضی هفته ها مجموع درآمد پرفروش ترین فیلم ها در آمریکا به 10 یا 15 میلیون دلار نمی رسد و در این مدت تنها چند انیمیشن مانند غارنشینان: عصر جدید یا فیلم هایی مثل انگاشته و آقایان پیروز به بازگشت سرمایه و سودآوری شده اند. اما واکسیناسیون گسترده کرونا از اواخر بهمن ماه در غرب آغاز شده است و به همین خاطر می توان انتظار داشت در بهار شاهد اکران بلاکباسترها و فیلم های مهم باشیم. گودزیلا در برابر کونگ قرار است خط شکنی کند و برادران وانر از چند روز دیگر این فیلم 200 میلیون دلاری را به سینماها می آورد و قطعاً میزان فروش آن بر اکران سایر فیلم ها تأثیرگذار خواهد بود.

  • آواتار با عبور از انتقام جویان دوباره به پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما تبدیل شد

در هفته گذشته چندین فیلم جدید اکران شدند، اما بجز فیلم هندی جاتی راتنالو هیچ کدام به پیروزیت قابل توجه ای دست پیدا نکردند. مثلاً فیلم آخر هفته طولانی به کارگردانی استیون باسیلون با نمایش در 202 سالن تنها 135 هزار دلار فروخت و در رتبه 11ام جدول پرفروش ترین فیلم های آمریکا نهاده شد.

انیمیشن رایا و آخرین اژدها این هفته نیز در صدر جدول باکس آفیس نهاده شده پس از 10 روز اکران در سینماهای آمریکا و بازارهای بین المللی به ترتیب 16 و 36 میلیون دلار فروخته و باکس آفیس موجو رقم کلی فروش ماجراجویی های رایا و اژدهایش را در آخر هفته گذشته 52 میلیون دلار اعلام نموده است. این انیمیشن علاوه بر آمریکا، در چین هم با استقبال بسیار خوبی روبرو شده و با 3.4 میلیون دلار در رتبه دوم جدول باکس آفیس این کشور هم نهاده شده است.

بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که فیلم آواتار دوباره در چین روی پرده رفته و با استقبال خوبی از سوی چشم بادامی ها روبرو شده است. دوازدهمین ساخته جیمز کامرون طی روزهای اخیر در این کشور 21.1 میلیون دلار فروخته و عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ را از انتقام جویان: خاتمه بازی پس گرفته است. بنا بر گزارش ددلاین آواتار تا خاتمه روز شنبه مجموع فروش خود را به 2 میلیارد و 798 میلیون دلار رسانده است؛ یعنی حدود 8 میلیون دلار بیشتر از انتقام جویان: خاتمه بازی. البته اکران این فیلم در چین کماکان ادامه دارد و ساکنین پندورا این فرصت را خواهند داشت تا فاصله خود با انتقام جویان را بیشتر نمایند.

انیمیشن رایا و آخرین اژدها داستان دختری به اسم رایا (با صداپیشگی کلی مری ترن) را روایت می نماید که میخواهد آخرین اژدها که اژدهایی آبی به نام سیسو (با صداپیشگی آکوافینا) است را پیدا کند و پدرش رییس بنجا (با صدا پیشگی دنیل داعه کیم) را از دست دروون نجات دهد. رایا در این سفر از سرزمین­ های مختلفی که در اختیار گروه ها و قوم های گوناگونی ست می گذرد و در این سفر اودیسه وار می بیند که چگونه جنگ میان دروون و انسان ها همه چیز را ویران نموده است. او همچنین با گروهی از بازماندگان که خانواده خود را در جنگ از دست داده اند، از جمله یانگ بون، بیبی نوئی و جنگجو تانگ دیدار می­ کند. رایا با دوستان جدیدش و تاک تاک، حشره محبوب و دوست داشتنی اش، باید با ناماری (با صدا پیشگی جما چان)، کسی از گذشته اش که کلید نجات کوماندرا است، روبه رو شوند.

اغلب منتقدان و سینمادوستان از انیمیشن یارا و آخرین اژدها راضی بوده اند و در راتن تومیتوز بر اساس 218 آنالیز و در IMDb بر اساس 25 هزار رأی به ترتیب امتیازات 95 از 100 و 75 از 100 برای اثر جدید دیزنی ثبت شده است. برایان لوری در بخشی از یادداشت خود برای این انیمیشن آورده است: پیغام عمیق یارا و آخرین اژدها درباره تفرقه و بی اعتمادی است که یک امپراطوری افسانه ای را به کام نابودی می کشد.

فروش فیلم لایو اکشن تام و جری در سومین هفته نمایش اش در آمریکا نسبت به آخر هفته پیشین 37 درصد کاهش یافته و جدیدترین نسخه سینمایی موش و گربه با 4.1 میلیون دلار فروش به رتبه سوم باکس آفیس بسنده نموده است. این فیلم طی 17 روز در آمریکا، بازارهای بین المللی و در مجموع به ترتیب 28.2، 38.8 و 67 میلیون دلار برای برادران وارنر درآمدزایی نموده است.

داستان جدیدترین نسخه سینمایی تام و جری از آنجایی آغاز می شود که این موش و گربه دوست داشتی از خانه اشان بیرون می شوند و به ناچار به یک هتل می فرایند. در همین اثنا قرار است یک جشن عروسی مجلل هم در هتل برگزار شود، اما دعواهای تام و جری در نخستین دیدارشان همه چیز را تحت الشعاع قرار می دهد. کارگردانی فیلم جدید تام و جری را تیم استوری بر عهده داشته است که او را بیشتر به خاطر چهار شگفت انگیز: قیام موج سوار نقره ای می شناسیم. از میان بازیگران لایو اکشن تام و جری هم می توان به کلویی گریس مورتس، مایکل پنیا و کن جیونگ اشاره نمود.

تا به این ساعت برای تام و جری 2021 در پایگاه راتن تومیتوز 52 آنالیز و میانگین امتیاز 25 از 100 به ثبت رسیده و در متاکریتیک هم بر اساس 14 آنالیز امتیاز این فیلم 31 از 100 است. از میان نقدهای مهم نوشته شده برای تام و جری جدید تنها آنالیز نسبتا مثبت مربوط به پیتر دبروژ از رسانه ورایتی است و مابقی منقدها و رسانه های سرشناس نگاهی متوسط یا ضعیف به این فیلم داشته اند. به عنوان نمونه تریسی براون از لوس آنجلس تایمز در بخشی از نقد خود آورده است: اگر شما به دنبال تجربه حس و حال و تماشای خشونت خاص تام و جری هستید، بهتر است به جای دیدن این فیلم لایو اکشن به سراغ فیلم های کوتاه یا بعضی قسمت های سریال تلویزیونی تام و جری بروید.

فیلم آشوب مدام این هفته نیز با نمایش در 1995 سالن و 2.2 میلیون دلار فروش در رتبه سوم باکس آفیس نهاده شده است. آشوب مدام به کارگردانی داگ لیمان و با نویسندگی کریستوفر فورد و پاتریک نس از چند روز قبل نمایش خود را آغاز نموده است و در باکس آفیس موجو رقم فروش 6.9 و 5 میلیون دلاری برای آن در آمریکا و بازارهای بین المللی درج شده است.

در خلاصه داستان رسمی فیلم آمده است: در آینده دنیایی وجود دارد که در آن تمام زنان و دختران ناپدید شده اند و همه موجودات زنده می توانند به وسیله تصاویر و صداهایی به نام نویز وارد ذهن یکدیگر شوند و افکار دیگران را بخوانند. در این دنیای پسارستاخیزی تاد هیوت در می یابد که نوعی ویروس باعث کشته شدن همه زنان دنیا و پخش شدن صداهایی ناخوشایند به نام نویز در دنیا شده است. هیوت که توانایی ویژه ای برای شنیدن افکار انسان ها و حیوانات دارد، در لحظه ای که صدا قطع و سکوت برقرار می شود، متوجه می شود یک دختر مرموز به نام ویولا اید، نخستین زنی که تاد هیوت تا به حال دیدار کره است در سیاره آن ها فرود آمده است.

فیلم بوگی به کارگردانی ادی هوانگ نیز به فروش خوب خود ادامه داده و این هفنه نیز صندلی چهارم را از آن خود نموده است. آلفرد بوگی چین، پدیده بسکتبال ساکن نیویورک آرزو دارد روزی در NBA بازی کند. در حالی که پدر و مادرش او را تحت فشار قرار می دهند تا بورس تحصیلی خود را برای تحصیل در یک کالج نخبه متمرکز کند، در حالی که این خواست بوگی نیست او باید راهی پیدا کند تا بتواند ضمن حرکت به سوی آرزوهایش، خانواده و دوستان خود را هم راضی کند.

بوگی هنوز در کشورهای اروپایی به نمایش در نیامده و در آمریکا پس از 10 روز اکران در 1270 سالن 2.3 میلیون دلار فروخته است. تیلر تاکاهاشی، پاپ اسموک خورخه لندبورگ جونیور از بازیگران این فیلم هستند و با توجه به تیم بازیگری نسبتا خوب و رضایت کلی سینمادوستان از بوگی به همراه موضوعات عوام پسندانه فیلم انتظار داریم در هفته های آینده هم فروش خوب آن ادامه پیدا کند.

غارنشینان: عصر جدید هفته گذشته با 540 هزار دلار فروش به صندلی پنجم باکس آفیس بسنده نموده است. اثر جدید یونیورسال پیکچرز و دریم ورکس پس از 103 روز نمایش به ترتیب در آمریکا و بازارهای دنیای 53.6 و 104 میلیون دلار فروخته و رقم درآمد کلی آن هم 157 میلیون دلار است.

انیمیشن خانواده غارنشینان: عصر جدید ماجرای زندگی کرودزها کمی پس از انیمیشن قبلی را روایت می نماید. این خانواده به جست وجوی یافتن محل زندگی مناسب تری نسبت به گذشته می فرایند و انتها در میان درختان انبوه و رودخانه های جاری منزل دلخواهشان را پیدا می نمایند، اما آن محل پیش از این توسط خانواده آدم های بهتر تصاحب شده است. خانواده آدم های بهتر انسان هایی مدرن تر و تکامل یافته تر در مقایسه با غارنشینان هستند و قصد ندارند خانه خود را با آن ها تقسیم نمایند؛ ولی اتفاقاتی غیرمنتظره باعث می شود این دو خانواده برای رسیدن به هدفی مشترک با یکدیگر متحد شوند.

فیلم جاتی راتنالو (Jathi Ratnalu) تنها تازه وارد این هفته است که با 470 هزار دلار فروش رتبه ششم را از آن خود نموده است. تعداد فیلم های هندی که طی یک سال در آمریکا با اقبال خوبی از جانب سینما دوستان روبرو می شوند معمولا به تعداد انگشتان یک دست نیز نمی رسد و به همین خاطر فروش بیشتر فیلم جدید انودیپ کی وی نسبت به فیلم های قابل توجه ای مانند پدر و چیزهای کوچک جالب است. جاتی راتنالو روزهای گذشته تنها در 130 سالن روی پرده رفته و انتظار داریم در هفته آینده تعداد سالن های نمایش دهنده آن و طبعا فروش اش افزایش پیدا کند.

داستان فیلم جاتی راتنالو حول محور زندگی سه زندانی رقم می خورد که پس از آزاد شدن تصمیم می گیرند برای داشتن یک آینده شاد برنامه ریزی نمایند، اما اتفاقات غیرمنتظره ای رخ می دهد و داستان به سمت و سوهای جالبی می رود.

فیلم مارکسمن با بازی لیام نیسون و به کارگردانی رابرت لورنتس طی چند روز اخیر به طور متوسط در 1105 سالن روی پرده رفته و با 452 هزار دلار فروش و 1 پله صعود در قیاس با هفته گذشته در مکان هفتم جدول پرفروش ترین فیلم های آمریکا نهاده شده است. مجموع درآمد این فیلم از گیشه سینماهای آمریکا پس از 59 روز نمایش 13.5 میلیون دلار اعلام شده است. این فیلم از چند هفته پیش در بازهای بین المللی هم اکران شده و بنا بر آمار باکس آفیس موجو، در استرالیا و چند کشور آفریقایی و آسیایی 4.09 میلیون دلار فروخته است.

مارکسمن داستان دامداری میانسال در مرز ایالت آریزونا را روایت می نماید که به محافظ یک پسر مکزیکی تبدیل می شود. جیم هنسن (با بازی لیام نیسون) به این پسر که ناامیدانه از دست قاتلان کارتل های خلافکار مکزیکی در حال فرا است، پناه می دهد و از او محافظت می نماید.

اکران فیلم پدر از چند روز قبل به صورت محدود در کشورهای اروپایی آغاز شده بود و در آخر هفته گذشته این فیلم نامزد اسکار به سینماهای آمریکا نیز راه یافت. روز گذشته فهرست نهایی نامزدهای اسکار اعلام شد و پدر با نامزدی در 6 شاخه از جمله در بخش های بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش اصلی مرد و بهترین بازیگر نقش مکمل زن از طلایه داران این لیست است.

سونی پیکچرز کلاسیکس پدر را به طور میانگین در 865 سالن نمایش داده و این فیلم طی 3 روز 433 هزار دلار فروخته است. پدر داستان پیرمردی را روایت می نماید که با پا گذاشتن به دوران سالمندی احتیاج به مراقبت دیگران دارد، اما او در کوشش است برای حفط غرور خود در این راه از دخترش یاری نگیرد. دختر وقتی شرایط پدرش را می بیند، تصمیم می گیرد که پرستار قابل اعتمادی برای مراقبت از او استخدام کند. ولی پیرمرد روی خوش به این پرستار نشان نمی دهد؛ چرا که وی دچار شک و تردیدهای زیادی شده و دیگر حتی نسبت به عزیزان اش هم بی اعتماد است.

امتیاز فیلم پدر تا به این ساعت در راتن تومیتوز و آی ام دی بی به ترتیب بر اساس 159 آنالیز و 2 هزار و 500 رای، 99 از 100 و 81 از 100 است. جیمز براردینلی در بخشی از نقد خود برای فیلم جدید فلوریان زلر آورده: پدر یک فیلم عالی است، اما تماشای آن [به خاطر موضوع غم انگیزش] چندان سرگرم نماینده نیست. خصوصا برای افرادی که با این مسئله [نگه داری از والدین سالمند] دست و پنجه نرم نموده اند.

فروش فیلم پربازیگر چیزهای کوچک 27 درصد کاهش یافته و جدیدترین ساخته جان لی هنکاک با کسب 400 هزار دلار از گیشه سینماهای آمریکا مکان نهم باکس آفیس را در اختیار گرفته است. چیزهای کوچک داستان دو پلیس در دهه 1990 میلادی را روایت می نماید که با یاری یکدیگر قصد دارند یک قاتل زنجیره ای را شناسایی و دستگیر نمایند.

نمایش چیزهای کوچک در بازارهای بین المللی هم آغاز شده و بر اساس آمار باکس آفیس موجود فیلم جدید کمپانی برادران وارنر در کشورهای اروپایی و آسیایی 12.9 میلیون دلار فروخته است تا مجموع فروش خود پس از 45 روز اکران را به 27.1 میلیون دلار برساند.

عموم منتقدان و سینمادوستان این فیلم را چندان نپسندیده اند. امتیاز چیزهای کوچک در راتن تومیتوز، متاکریتیک و IMDb به ترتیب 47 از 100، 54 از 100 و 63 از 100 است. دبوپریا دوتا، منتقد اسکرین رنت در بخشی از نقد خود آورده است: فیلم چیزهای کوچک اگرچه در نهایت به لطف کاریزمای دنزل واشنگتن و اتمسفر نوستالژیکش به عافیت می رسد، اما منطق های کلیشه ای و متزلزل داستانی به فیلم آسیب وارد نموده است.

فیلم زن شگفت انگیز 1984 با 705 هزار دلار فروش و 6 پله سقوط در صندلی دهم جدول این هفته نهاده شده است. از اکران زن شگفت انگیز 2 در آمریکا تا به امروز 44.9 میلیون دلار نسیب برادران وارنر شده و باکس آفیس موجو میزان فروش جدیدترین ماجراجویی های پرنسس دایانا/زن شگفت انگیز در مجموع و بازارهای بین المللی را به ترتیب 164 و 119 میلیون دلار اعلام نموده است.

این فیلم پرنسس دایانا با بازی گل گدوت را به زمان جنگ سرد می کشاند. در سال 1984، زن شگفت انگیز با دو دشمن قدرتمند روبه رو می شود؛ باربارا ان مینروا یا چیتا و مکسول لرد. از سویی دیگر، معشوقه دایانا یعنی استیو ترور هم برای یاری به او بازمی شود. میانگین امتیاز فیلم زن شگفت انگیز 1984 در راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب 65 از 100 و 59 از 100 است که نشان می دهد بسیاری از منتقدان اثر جدید جنکیز را فیلمی خوب ارزیابی نموده اند.

نام فیلمهفته اکرانفروش آخر هفتهفروش کلی
رایا و آخرین اژدها

Raya and the Last Dragon

25.716
تام و جری

Tom and Jerry

34.128.2
آشوب مدام

Chaos Walking

22.26.9
بوگی

Boogie

20.72.3
غارنشینان: عصر جدید

The Croods: A New Age

160.554.3
جاتی راتنالو

Jathi Ratnalu

10.40.4
مارکسمن

The Marksman

90.413.5
پدر

The Father

30.40.4
چیزهای کوچک

The Little Things

70.414.2
زن شگفت انگیز 1984

Wonder Woman 1984

120.444.9

* رقم فروش بر اساس میلیون دلار است.

منبع: Box Office Mojo

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 470

به "یک فیلم هندی و دو انیمیشن حاکم سینماهای آمریکا شدند (باکس آفیس هفته)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک فیلم هندی و دو انیمیشن حاکم سینماهای آمریکا شدند (باکس آفیس هفته)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید