مایکروسافت برنده قرارداد 21.9 میلیارد دلاری تولید و تامین هدست های واقعیت افزوده برای ارتش آمریکا شد

به گزارش آیان کتاب، ارتش آمریکا دیروز بیان نمود که شرکت مایکروسافت را برای تامین هدست های واقعیت افزوده مورد نیاز خود انتخاب کرده است. این شرکت قرار است که هدست های هولولنز HoloLens ویژه برای ارتش آمریکا بسازد.

مایکروسافت برنده قرارداد 21.9 میلیارد دلاری تولید و تامین هدست های واقعیت افزوده برای ارتش آمریکا شد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

قرار است مایکروسافت ظرف 10 سال، 120 هزار هولولنز تحویل بدهد. ارزش قرارداد 21.88 میلیارد دلار است.

پس از اعلام این خبر ارزش سهام شرکت مایکروسافت 1.7 درصد افزایش یافت و قیمت هر سهم آن به 235.77 دلار رسید.

این قرارداد نشان می دهد که مایکروسافت به صورت بامعنایی در راه تولید ابزارهای آینده نگر قرار گرفته است و خود را در زمینه تولید سخت افزار، سیستم عامل و نرم افزارهای کاربردی آن توانا می داند.

سال 2018 هم مایکروسافت در قرارداد 480 میلیون دلاری نمونه ابتدایی سیستم واقعیت افزوده ادغام شده، موسوم به IVAS را فروخت.

یک هولولنز استاندارد 3500 دلار قیمت دارد و با آن کاربران می توانند روی محیط پیرامون واقعی، تصاویر و صداهایی ببینند و با آنها تعامل کنند.

خبرگزاری CNBC گزارش داده که در سال 2019 نمونه ای از هولولنز ویژه را که می توانست نقشه و قطب نما را نشان بدهد، دیده. این هولولنز همچنین تصویر حرارتی را روی تصویر عادی ادغام می کرد و می توانست به عنوان یک سیستم دیداری پیشرفته دید در شب عم عمل کند.

هم هولولنز و هم هدست های IVAS از فناوری ابری Azure مایکروسافت استفاده می کنند و می توانند سربازان را ایمن تر نگه دارند و کارایی آنها را افزایش دهند.

این سیستم، آگاهی مبتنی بر موقعیت نظامیان آمریکایی را افزایش می دهد و اشتراک اطلاعات آنها را بهتر می کند و به فرایند تصمیم گیری در سناریوهای مختلف را بهبود می بخشد.

به نظر می رسد مایکروسافت شرکت مورد علاقه ارتش آمریکا شده، چرا که در سال 2019 در بخش ابری توانسته بود با پشت سر گذاشتن آمازون، وزات دفاع آمریکا را متقاعد به انتخاب خودش کند. آمازون آنقدر از این برد مایکروسافت ناراحت شد که به دادگاه شکایت کرد. ارزش این قرارداد 10 میلیارد دلار بود.

اما از سوی دیگر برخی از کارمندان مایکروسافت هم بابت این قراردادها ناراحت هستند و خواسته اند که چه در بخش ابری و چه هولولنز، شرکت به اصطلاح خودش را آلوده نکند. آنها در نامه ای سرگشاده خطاب به رؤسای خود نوشتند که:

قراداد کاری ما شامل توسعه تسلیحات و ابزارهای نظامی نبود و ما محق هستیم که در مورد چگونگی استفاده از کارهایمان نظر بدهیم.

چند روز بعد ساتیا نادلا -رئیس مایکروسافت- در مصاحبه با CNN گفت که:

ما یک تصمیم اصولی در این مورد گرفته ایم. ما قصد نداریم فناوری مان را از مؤسسات و ارگان هایی که خودمان در یک دموکراسی انتخابشان کرده ایم، دریغ کنیم، فناوری ای که می تواند برای محافظت از آزادی ای که دوستش داریم، استفاده شود.

در دیگر سو، ارتش آمریکا گفته که فناوری واقعیت افزوده صرفا برای کمک به سربازان برای هدف قرار دادن دشمنان و پرهیز از قتل شهروندان استفاده خواهد شد.

شما چه فکر می کنید، به نظرتان دامنه استفاده از فناوری های نو مانند هوش مصنوعی، ابزارهای تحلیلی پیشرفته یا روباتیک به کجا خواهد کشید و شرکت های پیشتاز چطور می توانند در آن واحد هم آنها را در خدمت اهداف نظامی قرار بدهند و هم ژست محبت آمیز و بشرمحبت آمیز در مقابل مردم و افکار عمومی جهان داشته باشند؟

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 503

به "مایکروسافت برنده قرارداد 21.9 میلیارد دلاری تولید و تامین هدست های واقعیت افزوده برای ارتش آمریکا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت برنده قرارداد 21.9 میلیارد دلاری تولید و تامین هدست های واقعیت افزوده برای ارتش آمریکا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید