معایب دنا اتوماتیک از زبان مالک خودرو

به گزارش آیان کتاب، معایب دنا اتوماتیک به عنوان محصول لوکس و گران قیمت ایران خودرو، باعث نارضایتی مشتریان این خودرو شده است. مسائل مونتاژی، سر و صدای کابین، ناهماهنگی موتور و گیربکس، اشکالات فنی و… تنها بعضی از ایرادات دنا پلاس اتوماتیک هستند. مالک یک دستگاه دنا پلاس اتومات که تجربه راندن طولانی مدت خودروهایی مانند هیوندایی و کیا را هم داشته است، در گفت و گویی با خبرنگاران ، از معایب دنا اتوماتیک گفت.

معایب دنا اتوماتیک از زبان مالک خودرو

دنا پلاس اتومات آپشنال چه امکاناتی دارد؟ آنالیز افت شدید کیفیت خودرو

خبرنگاران - مجتبی اسماعیلی: دنا اتومات توربو به پیشرانه EF7 توربو شارژ به قدرت 150 اسب بخار و گشتاور 215 نیوتون متر مجهز است. نسخه های ارتقا یافته این خودرو یا به عبارت دیگر تمام نسخه هایی که بعضی از آنها به بازار وارد شده اند و مابقی نسخه هایی که قرار است به بازار وارد شوند، به سیستم کنترل پایداری، پایش فشار و دمای تایر، سنسور نور و باران و… هم مجهز شده اند. اما معایب دنا اتوماتیک همچنان پا برجاست. مشکلاتی که مالک یک دستگاه دنا پلاس اتوماتیک را آزرده است. به نحوی که حاضر شده است خودرو را زیر قیمت برای فروش بگذارد.

چندی پیش مالک این خودرو با ارسال یک ویدئو برای خبرنگاران ، مدعی شد که با در آوردن سوییچ، خودرو همچنان روشن می ماند. اما این یکی از انبوه معایب دنا اتوماتیک است.

در ادامه اظهارات مالک این خودرو درباره معایب دنا اتوماتیک را بخوانید.

تارا اتومات بخریم یا دنا اتومات؟ / آگاهانه خرید کنید!

معایب دنا اتوماتیک

مالک خودرو دنا پلاس اتوماتیک در گفت وگو با خبرنگاران درباره معایب دنا اتوماتیک گفت: خودرو من مدل 1401 است که 75 هزار کیلومتر کار نموده است. به تازگی متوجه شدم که وقتی خودرو روشن است، می توان سوییچ را خارج کرد، بدون اینکه خودرو خاموش گردد! من قبلا این مشکل را در پرایدهای قدیمی دیده بودم، اما در این خودرو واقعا عجیب است.

وی از دیگر معایب دنا اتوماتیک به شرایط شتابگیری خودرو اشاره نمود و ادامه دارد: گاهی اوقات وقتی گاز می دهم خودرو حرکت نمی کند و پس از اندک زمانی، ناگهان با شتاب بالا راه می افتد. دریچه گاز خودرو نیز تاخیر زیادی داشت و خودرو خوب گاز نمی خورد که ریمپ انجام دادم. گاز خور خودرو کمی بهتر شد، اما همچنان آغاز حرکت ناگهانی آن پا برجاست.

مالک خودرو دنا پلاس اتوماتیک که تجربه راندن هیوندایی سوناتا و کیا پیکانتو را هم داشته است، درباره تفاوت عملکرد فنی این دو خودرو با دنا گفت: با وجود اینکه من خیلی تخصص فنی ندارم، اما به راحتی متوجه می شوم که وقتی گیربکس دنا را روی حالت درایو قرار می دهم، دچار لرزش می گردد. بعلاوه خودرو در هنگام آغاز حرکت و ادامه حرکت تاخیر و ناهماهنگی دارد. اما برای نمونه وقتی گیربکس کیا پیکانتو را روی حالت درایو قرار می دادم چیزی متوجه نمی شدم، انگار که یک خودروی دنده ای را در در دنده یک قرار می دادم.

استهلاک بالا و قطعات بی کیفیت از معایب دنا اتوماتیک

مالک دنا اتوماتیک شرایط قطعات یدکی خودرو را نیز از معایب دنا اتوماتیک برشمرد و یادآور شد: من از زمان خرید خودرو، دو مرتبه شمع، یک مرتبه کوئل و چند بار هم لنت عوض کردم. واشر سه گوش توربو خودرو را نیز تا الان دو مرتبه تعویض نموده ام. با وجود چند بار تعویض لنت، کالیپرهای عقب خودرو صدا می دهد. دیگر به هیچ عنوان خودرو ایرانی نمی خرم و این دنا را برای فروش گذاشته ام. قصد دارم یک خودرو قدیمی مانند کیا سراتو بخرم.

نقص ترمز تارا منجر به تصادف شد + اظهارات مالک خودرو

دسترسی به قطعات یدکی خودروهای ایرانی و خارجی چه تفاوتی دارند؟

مالک خودرو دنا پلاس از شرایط دسترسی به لوازم یدکی نیز گلایه دارد. وی با مقایسه دسترسی به لوازم یدکی خودروی ایرانی با خودروی قدیمی اما با کیفیت، از تجربه خود گفت. من قبلا یک هیوندایی سوناتا YF داشتم. یک بار که با این خودرو به شمال رفته بودم، خودرو یک صدای تق مانند از ناحیه چرخ ها داد. سپس چراغ هشدار ABS و ESP روشن شد. پس از تعمیر ABS، ظاهرا مکانیک پیچ و مهره چرخ ها را هرز نموده بود.

وی اضافه کرد: همان اطراف یک نمایندگی ایساکو بود که برای خرید پیچ و مهره چرخ ها به آن مراجعه کردم. فروشنده گفت مهره های هایما به خودرو شما می خورد و قیمت هر کدام را 95 هزار تومان اعلام نمود. دیدم مهره ها کیفیت خوبی ندارند و از خرید منصرف شدم. به صورت تلفنی از بازار جویای پیچ و مهره ها شدم که فروشنده فقط به من گفت کد فنی خودرو را از روی شیشه برای من بخوان. سپس گفت نمونه مطابق با خودرو شما را داریم و قیمت هر مهره آن 75 هزار تومان است و من آن را تلفنی سفارش دادم.

به گفته وی این در حالی است که شما وقتی می خواهید برای یک خودرو ایرانی قطعه یدکی خریداری کنید، حتما باید نمونه آن را باز کنید و در خیابان ها بچرخید و به لوازم یدکی فروش نشان دهید. آن هم برای خودرویی که در کشور فراوری می گردد. اینجا می توان معایب دنا اتوماتیک و تفاوت اصول خودروسازی خارجی را با ایرانی متوجه شد. چرا که من تنها با خواندن یک کد برای فروشنده، توانستم قطعه یدکی اصلی هیوندایی سوناتا را بخرم.

معایب تارا اتوماتیک از زبان مالک خودرو

دنا پلاس اتوماتیک من را برای همواره از خرید خودرو ایرانی پشیمان کرد

مالک دنا با بیان اینکه پیش از این خودروی ایرانی داشته است، به خبرنگاران گفت: من قبلا چند خودرو ایرانی مانند پژو 206، پژو 207، پژو پارس TU5 و… را داشتم. آن خودروها هم اذیت های خود را داشتند، اما معایب دنا اتوماتیک با من کاری کرد که دیگر خودرو ایرانی نخواهم خرید.

باید گفت که عایق بندی نامناسب کابین و نفوذ صدای باد به داخل، چفت و بست ضعیف درها و به صدا افتادن آنها و از همه مهم تر، افت شدید راندمان خودرو در گرما از دیگر معایب دنا اتوماتیک است.

منبع: بیت ران
انتشار: 27 خرداد 1403 بروزرسانی: 27 خرداد 1403 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 1253

به "معایب دنا اتوماتیک از زبان مالک خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معایب دنا اتوماتیک از زبان مالک خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید