10 جزیزه زیبا در اقیانوس اطلس

به گزارش آیان کتاب، 10. تریستان داکونا

تریستان داکونا یک گروه جزیره دورافتاده با منشاء آتشفشانی هستند که طبیعت و حیات وحشی شگفت انگیز را ارائه می دهند. این جزایر پس از اینکه کاشفی پرتغالی به نام کریستان داکونا در سال 1506 میلادی آن ها را کشف کرد، به این نام خوانده شدند. تنها 302 نفر در این منطقه زندگی می نمایند. تریستان داکونا مکانی منحصربه فرد و تقریبا خالی از سکنه است. صنعت گردشگری در این ناحیه خیلی پیشرفته نیست، بنابراین برای کسانی مناسب است که بتوانند چالش های پیش رو را بپذیرند.

10 جزیزه زیبا در اقیانوس اطلس

9. جزیره پورتو سانتو، پرتغال

جزیره پورتو سانتو در 43 کیلومتری شمال شرقی مادیرا در پرتغال واقع شده است. این جزیره خالی از سکنه در اوایل قرن پانزدهم میلادی کشف شد. درست مانند مجمع الجزایر مادیرا، پورتو سانتو هم بافتی سنگی، سواحل شنی و زیبایی مثال زدنی دارد. مرکز این جزیره یعنی شهر ویلا بالیرا زمانی خانه کریستف کلمب بوده است. ازاین رو امروزه می توانید موزه ای هم نام با وی در این شهر پیدا کنید. این موزه برترین نقطه شهر برای خرید محسوب می گردد. جزیره پورتو سانتو به تفرجگاه کشف نشده اروپایی معروفیت دارد و سالانه گردشگران زیادی را که در پی مکانی زیبا با محیطی آرام برای استراحت کردن هستند به خود جذب می نماید. زمین گلف و میدان اسب سواری بخشی از جاذبه های این جزیره به شمار می فرایند.

8. فرناندو دی نوروها، برزیل

مجمع الجزایر فرناندو دی نوروها از 21 جزیره تشکیل شده است. این جزایر 354 کیلومتر از خط ساحلی برزیل فاصله دارند. به خاطر جریان استوای جنوبی، آب های این ناحیه بسیار گرم هستند، از همین رو می توان بدون لباس غواصی در عمق 40 متری هم شنا کرد. منظره دریایی این جزایر دارای چندین تونل، دره و صخره های زیبایی است که تجربه گشت و گذار در آن ها را هیجان انگیز می نمایند. آب های شفاف تا عمق 50 متری آب و حیات دریایی غنی و باشکوه، آن را قابل رویت می نماید. تقریبا همه طول سال (به جز مارس تا اوت که فصل بارانی به شمار می رود) برای سفر به فرناندو دی نوروها مناسب است.

7. جزایر قناری، اسپانیا

جزایر قناری شامل گروهی از جزیره های پراکنده در دریا است. لا پالما و تنریف، محبوب ترین جزایر این ناحیه در میان گردشگران به شمار می فرایند. هر ساله گردشگران زیادی برای لذت بردن از سواحل بی شمار، طبیعت بکر و تفرجگاه های بی عیب و نقص به این منطقه سفر می نمایند. این جزیره ها بعلاوه اقامتگاه هایی عالی و خدماتی مثال زدنی به علاوه طبیعت دست نخورده و زیبایی دارند که آن ها را به مقصدی قابل توجه تبدیل می نمایند.

6. نیوفاندلند

نیوفاندلند جزیره ای بزرگ در کانادا و واقع در اقیانوس اطلس است که طبیعتی خیره نماینده دارد. با وجود کوه ها، خط ساحلی چشم نواز، جنگل های انبوه و گونه های جانوری و گیاهی در معرض خطر، این جزیره گردشگران ماجراجوی زیادی را به خود جذب می نماید. اگر دوست دارید کفش مناسب بپوشید و در مکانی سرسبز و بکر به پیاده روی بپردازید، نیوفاندلند برای شما مقصدی مناسب محسوب می گردد.

5. آزور، پرتغال

مجمع الجزایر آزور یکی از منطقه ها خودمختار پرتغال است که در 1360 کیلومتری سرزمین اصلی در اقیانوس اطلس واقع شده است. ریشه آتشفشانی این جزیره منجر به ایجاد منظرههای دراماتیک، خاک حاصلخیز و سرسبزی باشکوهی شده است. درمجموع 9 جزیره در محدوده 600 کیلومتری اقیانوس پراکنده و مجمع الجزایر آزور را تشکیل می دهند. همه این 9 جزیره مکان هایی بسیار زیبا هستند که صنعت گردشگری در آن ها به خوبی پیشرفته است. طبیعت بزرگ ترین جاذبه آزور به شمار می رود. بازدیدنمایندگان می توانند علاوه بر طبیعت از فعالیت های تفریحی متنوعی از جمله گلف، غواصی، حمام آفتاب، پیاده روی، قایق سواری، وحش گشت، ماهیگیری، شب زنده داری در شهرهای بزرگ تر یا استراحت در شهرهای کوچک این جزایر لذت ببرند.

4. باربادوس (Barbados)

جزیره بکر باربادوس در تمام طول سال هوای گرمی دارد. فرهنگ منحصر به فرد این جزیره ریشه ای انگلیسی، آفریقایی و هند غربی دارد؛ با این وجود، معماری، آشپزی، موسیقی و پایکوبی متمایزی نیز دارد. گردشگران می توانند در میان میراث تاریخی، فروشگاه ها و طبیعت زیبا به گشت و گذار بپردازند و بعلاوه از شب زنده داری های این مکان لذت ببرند. تابستان های جزیره کاملا مرطوب است پس برترین زمان برای سفر به باربادوس فصل خشک و گرم بهار خواهد بود.

3. جزایر فارو

جزایر باشکوه فارو بین دریای نروژ و اقیانوس آتلانتیک شمالی واقع شده است و تحت حاکمیت پادشاهی دانمارک واقع شده است. فارو، در واقع گروهی از 18 جزیره است که با طبیعت شگفت انگیز دست نخورده اش دلربایی می نماید. با وجود حاکمیت دانمارک در این منطقه، 50,000 ساکن آن، زبان و فرهنگ شان را تا به امروز حفظ نموده اند. شهرهای جزایر فارو به همراه خانه های رنگی، تمیز و مجذوب کننده به نظر می رسند و به زیبایی های منظره این ناحیه می افزایند. جزایر فارو به واقع مکانی شگفت انگیز هستند که آرامش در جای جای آن موج می زند. می توان خود را در این مکان باشکوه سرگردان کرد و ساعت ها در زیبایی کوه ها، دره ها و آبشارهایش غرق شد.

2. گرینلند

گرینلند جزیره ای دورافتاده، سرد و تاریک است. این جزیره در واقع کشوری با طبیعت محافظت شده باورنکردنی، حیات وحش بی نظیر و فرهنگ اسکیمویی (Inuit culture) شناخته می گردد. در گرینلد برف و یخ منظرههای نفس گیر و سنت های خاصی را شکل داده است. سرزمین برفی، نقاطی بسیار تماشایی و شگفتی های طبیعی دارد که در هیچ کجای دیگری نمی توان مشابهش را پیدا کرد. گشت و گذار با استفاده از قایق، کایاک و سورتمه های سگی از برترین تفریحات قابل انجام در گرینلند به شمار می فرایند.

1. ایسلند

ایسلند جزیره ای بزرگ و مقصدی دوست داشتنی در میان عکاسان، ماجراجویان، کاشفان و علاقه مندان طبیعتی با منظرههای عجیب و غریب است. از ویژگی های این کشور جزیره ای می توان به کوه های یخی، آبشارها، کوهستان ها و آتشفشان های زیبا اشاره نمود. ایسلند هیچ وقت دست از شگفت زده کردن شما برنمی دارد. جاده بزرگ رینگ راستای است که سراسر ایسلند را در می نوردد. می توان با پیمودن این راستا مکان های مشهور بیشماری را بازدید کرد.

منبع: کجارو / placestoseeinyourlifetime.com
انتشار: 24 بهمن 1400 بروزرسانی: 24 بهمن 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 897

به "10 جزیزه زیبا در اقیانوس اطلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 جزیزه زیبا در اقیانوس اطلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید