نامزدهای اولیه جایزه کتاب ملی آمریکا در بخش ادبیات جوانان اعلام شد

به گزارش آیان کتاب، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیویورکر، ده اثر به لیست نامزدهای جایزه معتبر کتاب ملی آمریکا در بخش ادبیات جوانان راه یافتند. آثار حاضر در لیست سال جاری کوشش کردند به مخاطب درسی از گذشته بیاموزند. سه اثر حاضر در لیست غیرداستانی هستند.

نامزدهای اولیه جایزه کتاب ملی آمریکا در بخش ادبیات جوانان اعلام شد

هیئت داوران برای انتخاب این ده اثر 344 کتاب از ناشران مختلف را خواندند. ککلا ماگون و آنا ماری مک لمور پیش از این هم در لیست جایزه بنیاد ملی کتاب قرار گرفته اند.

نامزدهای اولیه هفتادمین دوره از جایزه کتاب ملی آمریکا در بخش ادبیات جوانان به توضیح زیر است:

وطن یک کشور نیست نوشته سافیا الهیلو از پنگوئن رندوم هاوس

افسانه خاله پو نوشته شینگ یین خور از پنگوئن رندوم هاوس

یک مار به روی کره زمین می افتد نوشته دارسیا بجر از لیواین کوئیرودو

دیشب در کلاب تلگراف نوشته اقتصادیندا لو از پنگوئن رندوم هاوس

زیادی روشن تماشا نوشته کایل لاکوف از پنگوئن رندوم هاوس

انقلاب در زمانه ما: حزب ببر سیاه نوشته ککلا ماگون از کندلویک

من(خزه) نوشته اَمبر مک براید از انتشارات مک میلان

فصل آینه نوشته آنا-ماری مک لِمور از انتشارات مک میلان

غیرقابل بیان: مسابقه کشتار تولسا نوشته مارول بوستون ودرفورد از گروه انتشاراتی لِرنر

از زمزمه تا فریاد صف آرایی نوشته پائولا یو از انتشارات نورتون

در مراسم اهدای جوایز سال جاری قرار است ازکارن تای یاماشیتا، نویسنده ژاپنی-آمریکایی معروف 70 ساله برای خدمات ارزشمندش در دنیای ادبیات در طول پنجاه سال گذشته تقدیر به عمل آید. پیش از این نویسندگانی چون تونی موریسون، ادموند وایت، فیلیپ راث، و رابرت کارو پیروز به دریافت این مدال ارزشمند شده اند.

علاوه بر این قرار است از نانسی پرل، نویسنده پرفروش، منتقد ادبی، و کتابفروش آمریکایی برای خدمات ارزنده اش به جامعه ادبی تقدیر به عمل آید. پرل 74 ساله است و پیش از این هم مدیر کتابخانه ملی سیاتل بود. پیش از این افرادی چون تری گراس، ریچارد رابینسون، چون گانز، و لارنس فرلینگتی این مدال و جایزه اقتصادی ده هزار دلاری را دریافت نموده اند.

جایزه کتاب ملی در سال 1936 به دست انجمن کتاب فروشان آمریکا تاسیس شد اما در طول جنگ جهانی مجبور به توقف فعالیت خود شد و سپس از سال 1950 کار خود را از سر گرفت. پیش از جنگ جهانی نویسندگان غیرآمریکایی هم واجد شرایط دریافت جایزه بودند اما پس از جنگ این جایزه به نویسندگان آمریکایی اختصاص یافت که کتاب خود را در سال برگزاری جایزه منتشر نموده باشند.

برندگان این جایزه در هر چهار بخش علاوه بر دریافت نماد برنز، 10 هزار دلار به اسم هدیه نقدی دریافت می نمایند و به هر کدام از نامزدهای نهایی در بخش های داستانی، آثار غیرداستانی، ادبیات جوانان، ترجمه و شعر مدال برنز و هزار دلار هدیه داده می گردد.

سال گذشته به تمرین اطمینان کن نوشته سوزان چو به اسم برنده بخش داستان، 1919: سالی که آمریکا را تغییر داد نوشته مارتین سندلر به اسم برنده بخش ادبیات جوانان، به خانه آمدن بارون ونکهایم نوشته لازلو راسناهورکای به اسم برنده بخش ترجمه، خانه زرد نوشته سارا ام. بروم به اسم برگزیده بخش آثار غیرداستانی، و خطوط دید نوشته آرتور سوز به اسم برنده بخش شعر انتخاب شد.

نامزدهای نهایی جایزه کتاب ملی آمریکا در پنج بخش در تاریخ پنجم اکتبر اعلام می گردد و برندگان هر بخش در تاریخ هفدهم نوامبر اعلام می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 28 شهریور 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 738

به "نامزدهای اولیه جایزه کتاب ملی آمریکا در بخش ادبیات جوانان اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامزدهای اولیه جایزه کتاب ملی آمریکا در بخش ادبیات جوانان اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید