واکنش رسانه های دنیا به جنجال داوری بازی رئال مادرید و سوسیه داد

به گزارش آیان کتاب، تصمیمات جنجال برانگیز داوی در پیروزی خارج از خانه کهکشانی ها نه فقط از سوی طرفداران بارسلونا بلکه از جانب رسانه های مطرح اروپایی هم واکنش هایی به همراه داشته است.

واکنش رسانه های دنیا به جنجال داوری بازی رئال مادرید و سوسیه داد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از نشریه آ اس، تصمیمات داوری در بازی شب گذشته (یکشنبه) تیم فوتبال رئال مادرید در خانه سوسیه داد با واکنش های متفاوتی از سوی رسانه های مختلف دنیا روبرو شده است.

در این بازی یاری داور ویدئویی (VAR) برای تشخیص سه صحنه کلیدی بازی مداخله کرد که هر سه آنها به سود رئال مادرید اعلام شد. اولین آنها پنالتی بود روی وینیسیوس رخ داد و منجر به ثبت گل اول رئال مادرید توسط سرخیو راموس شد. دومین صحنه مردود اعلام شدن گل سوسیه داد بود که یاری داور ویدئویی تشخیص داد بازیکن این تیم در موقعیت آفساید دید دروازه بان رئال مادرید را گرفته بوده است. سومین و آخرین صحنه هم برخورد توپ با فسمت فوقانی بازوی بنزما در موقعیت منجر به گل دوم کهکشانی ها شد که هند تشخیص داده نشد.

این اتفاقات و تصمیماتی که داور و VAR در هر کدام از آنها اتخاذ کردند واکنش هایی را از سوی رسانه های معتبر اروپا و دنیا در پی داشته است.

در ایتالیا نشریه گاتزتا دلواسپورت با تیتر رئال با جنجال به صدر جدول رسید به ماجرا اشاره داشته و نوشته : بازی در آنوئتا سرشار از تصمیمات بحث برانگیز و جنجالی بود، جایی که سفیدها مقابل یک رئال سوسیه داد یکدست و منسجم جنگید. گازتا به غرولند های میزبان باسکی و عدم توجه داور به آنها هم اشاره داشته است. کوریره دیگر نشریه معتبر ایتالیایی هم صحنه گل دوم رئال مادرید را مشکوک توصیف نموده است.

تصمیات داوری بازی رئال مادرید و سوسیه داد، توجه نشریات انگلیسی را هم جلب نموده است. نشریه دیلی میل تصمیم داور برای اعلام پنالتی به سود رئال مادرید را سخاوتمندانه توصیه می نماید و می نویسد:راموس وبنزما با یاری تصمیمات VAR یک پیروزی حیاتی را در گرماگرم کورس قهرمانی لالیگا برای تیم زین الدین زیدان به ارمغان آوردند.

در فرانسه نشریه اکیپ با چاپ عکسی از مهاجم فرانسوی کهکشانی ها روی جلدش و اشاره به نقش او در پیروزی این تیم با زدن گل دوم تیمش، با این تیتر به جنجال داوری بازی پرداخته است: یک بار دیگر رئال مادرید متهم به نفع بردن از قضاوت های جانبدارانه داوران خواهد شد. یکشنبه شب، رئال مادرید به لطف چند تصمیم جنجال برانگیز داوری بازی را برد. اکیپ نه تنها مردود اعلام شدن گل سوسیه داد را نادرست دانسته بلکه مدعی شده که کاسمیرو، هافبک برزیلی رئال مادرید هم باید بابت یکی از خطاهایی که مرتکب شد کارت قرمز می گرفت.

نشریه اوله آرژانتین هم با تیتر من اینجا تصمیم گیرنده هستم درباره صحنه های بحث برانگیز بازی رئال مادرید مقابل میهمان باسکی نوشته است: بار دیگر با کلی جنجال، رئال مادرید برد و از بارسلونا سبقت گرفت اما تنها به لطف نتایج بهتر در بازی های رودررو. رئال مادرید با نتیجه 2 بر یک بازی ای که کلی حرف برای صحبت درباره مسائل داوری آن وجود خواهد داشت را برد. فعلاً مادرید یک چیز برای همه روشن نموده است: اینکه VAR باشد یا نباشد برایش فرق نمی نماید.

یکی دیگر از نشریاتی که به تصمیمات بحث برانگیز داوری بازی رئال مادرید و سوسیه داد اشاره داشته، روزنامه اسپورت کاتالونیا است که سالم اعلام شدن گل کریم بنزما را با گل مردود شده لیونل مسی در سوپرجام اسپانیای فصل جاری مقابل والنسیا مقایسه و به تفاوت نظر VAR در تشخیص این دو صحنه پراخته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 25

به "واکنش رسانه های دنیا به جنجال داوری بازی رئال مادرید و سوسیه داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش رسانه های دنیا به جنجال داوری بازی رئال مادرید و سوسیه داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید