لیست نهایی تیم ملی اسپانیا برای یورو 2020؛ غیبت سرخیو راموس، رئال مادرید بدون نماینده!

به گزارش آیان کتاب، خبرگزاری خبرنگاران- لوئیز انریکه لیست نهایی 24 نفره تیم ملی اسپانیا برای یورو 2020 را اظهار داشت.

لیست نهایی تیم ملی اسپانیا برای یورو 2020؛ غیبت سرخیو راموس، رئال مادرید بدون نماینده!

به گزارش خبرنگاران، یورو 2020 به زودی شروع می گردد و 24 تیم حاضر در این رقابت ها لیست نهایی 26 نفره خود را اعلام می نمایند. به گزارش وب سایت فدراسیون فوتبال اسپانیا، لوئیز انریکه، سرمربی تیم ملی اسپانیا لیست نهایی و 24 نفره خود برای مسابقات یورو 2020 را منتشر نموده است. اسامی بازیکنان دعوت شده به تیم ملی اسپانیا برای یورو 2020 به شرح زیر است:

دروازه بانان: اونای سیمون (اتلتیک بیلبائو)، داوید دخیا (منچستریونایتد)، روبرت سانچز (برایتون)

مدافعان: خوزه گایا (والنسیا)، جوردی آلبا (بارسلونا)، پائو تورس (ویارئال)، آیمریک لاپورت (منچسترسیتی)، اریک گارسیا (منچسترسیتی)، دیگو یورنته (لیدز یونایتد)، سزار آزپیلیکوئتا (چلسی) مارکوس یورنته (اتلتیکو مادرید)

هافبک ها: سرخیو بوسکتس (بارسلونا)، رودری (منچسترسیتی)، پدری گونزالس (بارسلونا)، تیاگو آلکانتارا (لیورپول)، کوکه (اتلتیکو مادرید)، فابیان روییز (ناپولی)

مهاجمان: دنی اولمو (لایپزیش)، میکل اویارزابال (رئال سوسیداد)، آلوارو موراتا (یوونتوس)، جرارد مورنو (ویارئال)، فران تورس (منچسترسیتی)، آداما ترائوره (وولورهمپتون)، پابلو سارابیا (پاری سن ژرمن)

مهم ترین نکته این لیست را می توان غیبت سرخیو راموس، کاپیتان رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا دانست. سرخیو راموس این روزها با مصدومیت دست و پنجه نرم می نماید اما پیش بینی می شد او به خاطر تجربه و قدرت رهبری بالا، لاروخا را همراهی کند. همچنین هیچ بازیکنی از رئال مادرید در لیست 24 نفره تیم ملی اسپانیا برای این مسابقات حضور ندارد.

لوئیز انریکه معتقد است لیست تیم ملی اسپانیا، لیست دلخواه او نیست و مصدومیت ها کار او را سخت کردند. لوئیز انریکه، سرمربی تیم ملی اسپانیا پس از اعلام لیست این تیم برای حضور در رقابت های یورو 2020، به شرح در خصوص انتخاب های خود اعم از عدم دعوت راموس یا انتخاب فقط 24 بازیکن، صحبت کرد. به نقل از موندو دپورتیوو، لوئیز انریکه در این کنفرانس خبری گفت:

ما تصمیم گرفتیم که به جای 26 بازیکن، 24 بازیکن دعوت کنیم. ما نمی خواهیم بازیکنان بیشتری را با خودمان به این مسابقات ببریم چون می خواهیم همه فرصت بازی داشته باشند. در بسیاری از رقابت ها تیم ها فقط با 18 یا 19 بازیکن بازی می نمایند. من هنوز در خصوص بازی های المپیک صحبت ننموده ام چون وظیفه من نیست. این همان لیستی نیست که من می خواستم چون ما به خصوص در سمت راست، مصدومان زیادی داریم. بازیکنان مهمی را از دست دادیم.

انتخاب این لیست هم سخت بود و هم آسان. سرخیو راموس دعوت نشد چون در این فصل زیاد رقابت و بازی نکرد. من این موضوع را دیروز به او اطلاع دادم. این تصمیم سختی بود. من به او پیشنهاد کردم به فکر خودش باشد و به ریکاوری اش فکر کند. دعوت نشدن راموس یک تصمیمی بود که خیلی به آن فکر شد. من در بین دو نیمه بازی رئال مادرید و سویا با راموس صحبت کردم و از او در خصوص آمادگی جسمانی اش پرسیدم. من برای او احترام زیادی قائلم و او را به شدت تحسین می کنم اما من خودم را بر اساس آن چیزی که فکر می کنم برای تیم ملی بهترین است، آماده می کنم. هر تصمیمی که در خصوص راموس گرفته می گردد، مورد انتقاد واقع می گردد. امیدوارم که این موضوع روی تیم ملی تاثیر نگذارد.

دعوت لاپورته هیچ ربطی به غیبت راموس ندارد. او بازیکن سطح بالایی است و در یکی از بهترین تیم های دنیا بازی می نماید. نباید غیبت یک بازیکن را به حضور یک بازیکن دیگر ربط دهید. قطعاً ناچو نیز سطح لازم برای دعوت به تیم ملی را داشت اما من فقط 24 بازیکن را می خواهم همراه خود ببرم. در پست دفاع راست ما بیشترین مشکل را داشتیم. با این که مارکوس یورنته به عنوان یک وینگر به تیم ملی دعوت شده، ما فراموش نمی کنیم که او در سایر پست ها نیز می تواند بازی کند.

دعوت پابلو سارابیا برای خودش نیز به همین اندازه متعجب نماینده بوده است. او می تواند چیزهای زیادی به ما اضافه کند. در خصوص اینیگو مارتینز، بیانیه ای منتشر خواهد شد که فکر می کنم کاملاً واضح است. چیز دیگری نمی توانم بگویم. زشت است که یک صحبت خصوصی را عمومی کنم. هیچ بازیکنی به خاطر نحوه رفتارش از تیم ملی کنار گذاشته نشده است. رفتار تمام بازیکنانی که تا به حال به تیم ملی دعوت شده اند، همواره عالی بوده است.

من این لیست را انتخاب نکردم که این فرد یا آن فرد مسرور باشد. من لیست را بر اساس تیمی که بازیکن در آن بازی می نماید، تشکیل نمی دهم. کارواخال و راموس می توانستند به تیم ملی دعوت شوند اما آن ها در طول فصل زیاد بازی نکردند. آخرین دعوت راموس به تیم ملی هیچ ربطی به این لیست ندارد. آخرین بار راموس از مصدومیت برگشته بود و در اولین بازی یک نیمه بازی کرد و مقابل کوزوو هم بازی کرد و بعد متاسفانه او مصدوم بود. علت دعوت نشدنش این است که او از آخرین مصدومیتش تا به حال برای تیمش بازی ننموده است.

من برای سرخیو راموس صبر نمی کنم و همواره در این مورد صریح بوده ام. ما تا 48 ساعت قبل از بازی اول، می توانیم هر بازیکنی را به خاطر مصدومیت یا کرونا خط بزنیم و بازیکن دیگری را جایگزین کنیم. یعنی در این صورت من می توانم از بازیکنانی مثلا بازیکنان تیم زیر 21 سال استفاده کنم. من به جز راموس به هیچ بازیکن دیگری زنگ نزدم تا دلیل دعوت نشدنش را به او شرح دهم. فکر می کنم این کار در خصوص راموس به خاطر معنایی که او برای تیم ملی دارد، حرکت مناسبی بود.

در خصوص دروازه بان ها، من به این سه دروازه بان اعتماد دارم. آن ها دروازه بان هایی هستند که فکر می کنم عملکرد خوبی داشته اند. در قضیه دروازه بان ها، همه چیز واضح است. من همواره به عملکرد آن ها تکیه می کنم. این پست ویژه ای است اما من هیچ مسئله ای با چرخشی بازی دادن به دروازه بان ها ندارم. من بر اساس حسی که آن ها در تمرینات به من منتقل می نمایند، تصمیم می گیرم. پائو مصدوم است و کپا خیلی کم بازی نموده است.

من باور دارم که ما در گروه شانس های اصلی قهرمانی هستیم. اگر چیزی باشد که این شخصیت تیم را تعریف نمایند، این است که ما همواره به یک شیوه بازی نموده ایم. به یک شکل حمله و دفاع نموده ایم و ریسک پذیر بوده ایم. این هدفی است که من برای خودم معین نموده ام. ما قرار نیست از چیزی بترسیم. اگر خودمان را بخواهیم با یک چیز تعریف کنیم، آن تیم بودن ماست. فراتر از سنگینی نام بازیکنان باتجربه تیم، فکر می کنم که حدود 12 بازیکن زیر 25 سال در لیست داریم. تیم ملی کاملاً متعادل است. همه باید کوشش نمایند و این ماشین را حرکت دهند. همه چیز به محیطی که می توانیم ایجاد کنیم بستگی دارد.

خسوس ناواس می توانست در لیست باشد اما باز هم به همان حرفی که اول کنفرانس زدم، بر می گردم. من بابت جرارد مورنو و نقشی که در باشگاهش داشته، امید زیادی دارم. آداما حالش خوب است، او تست پزشکی داده و مشکل جدی ای نیست. برای ما این یک لذت عظیم است که می توانیم در اسپانیا و به خصوص سویل که مقر اصلی طلسم ما است و در حضور هوادران، بازی کنیم. امیدوارم طرفداران تا جایی که ممکن است از ما حمایت نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 24 خرداد 1400 بروزرسانی: 24 خرداد 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 592

به "لیست نهایی تیم ملی اسپانیا برای یورو 2020؛ غیبت سرخیو راموس، رئال مادرید بدون نماینده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیست نهایی تیم ملی اسپانیا برای یورو 2020؛ غیبت سرخیو راموس، رئال مادرید بدون نماینده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید