پنل های خورشیدی همراه مشکل دسترسی به برق در شرایط های خاص اقلیمی را رفع کردند

به گزارش آیان کتاب، با توجه به هزینه های بالای انرژی های فسیلی، استفاده از پنل های خورشیدی در کشورهای فناور به راهبردی اجتناب ناپذیر تبدیل شده است.

پنل های خورشیدی همراه مشکل دسترسی به برق در شرایط های خاص اقلیمی را رفع کردند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پکیج خورشیدی همراه، سامانه ای است که به صورت پنل، باتری و واحد شارژ طراحی شده. سامانه ای که برق را به وسیله نور خورشید ذخیره نموده تا در طول شبانه روز و برای کارهایی که احتیاج به برق است نظیر شارژ گوشی موبایل و تبلت و ... از آن استفاده گردد.

قدرت جذب بالای نور خورشید

این سیستم به مقدار ای قدرتمند است که می تواند از نخستین لحظه تابش نور خورشید تا غروب، یک پنکه زمینی را به آن وصل و در تمام این مدت آن را روشن نگه داشت. بعلاوه وسیله ای کارآمد برای خانواده ها در زمان هایی چون قطعی برق یا اماکنی که دسترسی به برق ندارند، به شمار می رود.

این پکیج در سه مدل 50 وات، 100 وات و 100 وات پلاس طراحی شده است که در مدل 100 وات آن می توان تا 100 آمپر باتری جداگانه به آن وصل کرد و خدمات بیشتری در طول شبانه روز از آن گرفت.

سه لامپ با نوردهی بالا

از امکانات این دستگاه می توان به سه عدد پنل 50 وات منوکریستال همراه با پایه نگهدارنده، سه عدد لامپ 7 وات با نوردهی بالا به طول سیم 4 متر همراه با کنترل قطع و وصل روشنایی بر روی دستگاه و سرپیچ اشاره نمود.

این دستگاه بعلاوه از دو عدد یو اس پی جهت شارژ موبایل و تبلت با قابلیت اتصال باتری خارجی برخوردار است. صفحه نمایش این دستگاه با نور پس زمینه قادر است اطلاعاتی همانند ولتاژ باتری، اتصال پنل و نمایشگر خروجی ها را نشان دهد.

مناسب برای شرایط های خاص اقلیمی

از اهمیت های دیگر این دستگاه، سادگی حمل آن است که زمینه های کاربردی بسیاری را فراهم نموده است. این دستگاه حتی برای کسانی که در شرایط های خاص اقلیمی نظیر جنگل و بیابان اشتغال دارند نیز کارآمد بوده و آنها می توانند تا چند سال از این وسیله استفاده نمایند.

این پکیج خورشیدی کارآمد با حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به فراوری رسیده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 855

به "پنل های خورشیدی همراه مشکل دسترسی به برق در شرایط های خاص اقلیمی را رفع کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنل های خورشیدی همراه مشکل دسترسی به برق در شرایط های خاص اقلیمی را رفع کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید