کتابدار کردستانی برگزیده جشنواره قصه گویی نهال امید شد

به گزارش آیان کتاب، مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان با اشاره به کسب عنوان کشوری جشنواره قصه گویی به وسیله کتابدار کتابخانه های عمومی استان به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج اظهار کرد: پرشنگ سنگین آبادی، کتابدار کتابخانه های عمومی کردستان، در میان برگزیدگان بخش صحنه ای جشنواره دوسالانه سراسری قصه گویی نهال امید که به میزبانی استان آذربایجان شرقی و در منطقه آزاد ارس برگزار گردید، نهاده شد.

کتابدار کردستانی برگزیده جشنواره قصه گویی نهال امید شد

محمد مخدومی ادامه داد: مرحله کشوری جشنواره دوسالانه قصه گویی نهال امید به میزبانی استان آذربایجان شرقی و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار گردید.

وی با بیان اینکه استان کردستان در این مرحله از جشنواره با دو نماینده حضور پیدا کرد، اضافه نمود: خوشبختانه پرشنگ سنگین آبادی، کتابدار کتابخانه های عمومی شهرستان قروه به انتخاب هیئت داوران در میان برگزیدگان بخش صحنه ای جشنواره نهاده شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان با بیان اینکه دومین جشنواره دوسالانه قصه گویی نهال امید به همت نهاد کتابخانه های عمومی از سال گذشته شروع شده است، اضافه نمود: این جشنواره ابتدا در مرحله استانی برگزار گردید که در نهایت افراد برگزیده به مرحله منطقه ای معرفی شدند.

مخدومی گفت: مرحله منطقه ای دومین جشنواره قصه گویی نهال امید در غرب کشور به میزبانی همدان برگزار گردید که در این مرحله سه نماینده از کردستان با اسامی زیبا عبدالملکی، پرشنگ سنگین آبادی و مینو محمودی در دو بخش صحنه ای و دیجیتال به مرحله نهایی جشنواره راه پیدا کردند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان گفت: در آئین اختتامیه جشنواره نیز که در اولین روز از تابستان امسال به میزبانی منطقه آزاد ارس در استان آذربایجان غربی برگزار گردید، پرشنگ سنگین آبادی با اجرای قصه ماه من، ماه ما در میان برگزیدگان جشنواره نهاده شد.

وی یادآوری کرد: دومین دوسالانه جشنواره قصه گویی با عنوان نهال امید با شعار قصه خوب؛ نسل خوب و با هدف ترویج قصه گویی، شناسایی و تشویق و بهره مندی از توانمندی های شبکه کتابخانه های عمومی، کتابداران و اعضا، در دو بخش قصه گویی صحنه ای و قصه گویی دیجیتال از مرداد ماه سال 1401 شروع شد.

مخدومی افزود: ارج نهادن سنت قصه گویی و کوشش در جهت توسعه خدمات جنبی کتابخانه ها برای ایجاد انگیزه مطالعه، شناسایی استعدادها تشویق و بهره مندی از توانمندی مختلف در کتابخانه های عمومی جهت اعتلای توسعه علمی و فرهنگی، ایجاد زمینه لازم برای ارتقای دانش نظری و تبادل تجربیات مفید و موثر میان کتابداران قصه گو و فراوری و توسعه محتوای منطبق بر ترویج فرهنگ بومی ملی و اسلامی در کتابخانه های عمومی بعضی از اهداف برگزاری دومین دوره این جشنواره دوسالانه قصه گویی بوده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 3 تیر 1402 بروزرسانی: 3 تیر 1402 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 1203

به "کتابدار کردستانی برگزیده جشنواره قصه گویی نهال امید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتابدار کردستانی برگزیده جشنواره قصه گویی نهال امید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید