کتاب آثار منتخب سوگواره ملی عکس مسیر رضا(ع) در مشهد رونمایی شد

به گزارش آیان کتاب، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در مشهد، همزمان با فرارسیدن دهه آخر ماه صفر و روز شهادت امام رضا (ع) دوشنبه شب اختتامیه سوگواره ملی عکس مسیر الرضا(ع) با موضوع زائران پیاده در محل موسسه فرهنگی قدس مشهد برگزار و از کتاب آثار برگزیذه این رویداد نیز رونمایی شد.

کتاب آثار منتخب سوگواره ملی عکس مسیر رضا(ع) در مشهد رونمایی شد

دبیر سوگواره ملی عکس مسیرالرضا(ع) در این رویداد گفت: سال جاری تمام توجه ما در این سوگواره به عکاسی مستند در حوزه زیارت به منظورِ برجسته سازی این فرهنگ خاص و ویژه بود چراکه این موضوع تا به امروز کمتر مورد توجه جشنواره ها، مسابقات و عکاسان قرار گرفته است.

وحید بیات با بیان اینکه 642 اثر از 76 عکاس از سراسر کشور به این جشنواره رسید، اظهار کرد: پس از انجام داوری های تنگاتنگ، 40 عکس از 24 عکاس از مشهد و دیگر شهرها انتخاب شدند. که 3 اثر برگزیده و 5 اثر شایسته قدردانی معرفی شدند.

او با اشاره به موضوعات این رویداد گفت: همه خادم الرضاییم، زائران پیاده و زائران کوچک موضوعات نخستین دور از این سوگواره بودند که به ترتیب به موضوعات خدمت رسانی به زائران پیاده در مسیر های منتهی به مشهد، نمایش خیل بزرگ عاشقان امام رضا (ع) و حضور بچه ها در پیاده روی ایام شهادت امام رئوف می پرداختنذ.

دبیر سوگواره ملی عکس مسیرالرضا(ع) در مورد چاپ کتاب آثار برگزیده این رویداد گفت: این اتفاق ارزشمند نیز طبق برنامه ریزی های اجرا شده از هفته ها قبل با هم فکری شورای سیاست گذاری و هیات داوران سوگواره رقم خورد تا باعث ماندگاری این آثار باشد.

به گزارش ایبنا؛ در انتهای این رویداد رونمایی از کتاب آثار منتخب این رویداد رقم خورد و پس از آن برگزیدگان این سوگواره معرفی شدند.

بعلاوه اینکه نمایشگاه آثار سوگواره ملی عکس مسیرالرضا(ع) از شب گذشته، در سالن موزه مؤسسه فرهنگی قدس به مدت یک هفته در معرض دید مخاطبان قرار خواهد گرفت.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 21 شهریور 1402 بروزرسانی: 21 شهریور 1402 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 1231

به "کتاب آثار منتخب سوگواره ملی عکس مسیر رضا(ع) در مشهد رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب آثار منتخب سوگواره ملی عکس مسیر رضا(ع) در مشهد رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید