کشف تابوت 1800 ساله یک زن در فرانسه

به گزارش آیان کتاب، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر گشته، کشف تابوت 1800 ساله یک زن در فرانسه صورت پذیرفت.

کشف تابوت 1800 ساله یک زن در فرانسه

باستان شناسانی که در یک گورستان باستانی واقع در شمال شرقی فرانسه مشغول کاوش بودند، یک تابوت دان رومی مهر و موم شده و غارت نشده را پیدا کردند که قدمت آن به قرن دوم میلادی باز می شود. به گفته باستان شناسان، به نظر می رسد که بقایای یک زن اشراف زاده در این تابوت دفن شده است.

این تابوت که از جنس سنگ آهک ساخته شده است، با استفاده از هشت گیره فلزی مهر و موم شده بود و محتوای آن زیر یک درپوش ضخیم سنگی به وزن 770 کیلوگرم مخفی شده بودند.

باستان شناسان برای مشاهده آنچه که درون این تابوت دان قرار داده شده است، ابتدا از اشعه ایکس ری استفاده کردند و سپس دوربین کوچکی را درون محفظه فرستادند و از این روش بقایای اسکلت انسان و اشیای مخصوص خاکسپاری را مشاهده کردند.

دستیار علمی و مدیر فنی موسسه ملی تحقیقات باستان شناسی فرانسه، این اکتشاف را کاملا استثنائی توصیف کرد، چرا که این نخستین باری است که مقبره ای کشف شده که دست نخوره و غارت نشده است.

اسکلت این زن در حالی درون تابوت قرار داده شده بود که اطراف آن مجموعه از اشیاء از جمله یک آینه کوچک، یک حلقه کهربا و یک شانه وجود داشت. به گفته محققان، با توجه به این اشیاء میتوان نتیجه گرفت این زن که در حوالی 40 سالگی درگذشته است، در زمان زندگی از جایگاه اجتماعی ویژه ای برخوردار بوده است.

باستان شناسان این تابوت دان را در حالی کشف کردند که در گورستان باستانی به مساحت 1200 متر مربع واقع در شهر رنس مشغول کاوش بودند. در قرن دوم میلادی، رنس یکی از بزرگترین شهرهای امپراتوری روم به شمار می رفت.

منبع: همگردی
انتشار: 13 مهر 1402 بروزرسانی: 13 مهر 1402 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 1236

به "کشف تابوت 1800 ساله یک زن در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف تابوت 1800 ساله یک زن در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید