کیت بلانشت با تار به اسکار نزدیک شد

به گزارش آیان کتاب، فیلم تار ساخته تاد فیلد با کسب جایزه انجمن ملی منتقدان فیلم آمریکا، شانس خود را برای درخشش در جوایز اسکار پیش رو، افزایش داد.

کیت بلانشت با تار به اسکار نزدیک شد

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، فیلم تار با کسب جایزه برترین فیلم از انجمن ملی منتقدان فیلم آمریکا، به یکی از معدود آثار سینمایی تبدیل شد که جایزه اصلی سه رویداد مهم منتقدان شامل انجمن منتقدان نیویورک، لس آنجلس و انجمن ملی منتقدان را به خود اختصاص می دهد.

پیش از این تنها فیلم های ماشین من را بران ساخته ریوسکه هاماگوچی (2021)، شبکه اجتماعی از دیوید فینچر (2010) و هرت لاکر ساخته کاترین بیگلو (2009)، پیروز به کسب جایزه برترین فیلم از این سه رویداد شده بودند که همگی در نهایت نامزد شاخه برترین فیلم اسکار شدند و فیلم هرت لاکر نیز این جایزه را کسب کرد.

کیت بلانشت هم برای بازی در فیلم تار سه جایزه این سه انجمن منتقدان سینمایی را کسب نموده و شانس اصلی جایزه اسکار برترین بازیگر زن محسوب می گردد. این بازیگر استرالیایی پیش از این برای فیلم هوانورد (2004) جایزه اسکار برترین بازیگر نقش مکمل زن و برای بازی در فیلم یاسمن غمگین (2013) هم جایزهٔ اسکار برترین بازیگر زن را کسب نموده است.

تاد فیلد کارگردان آمریکایی پس از 16 سال دوری از سینما، فیلم تار را در بخش رقابتی هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز رونمایی کرد و در این فیلم کیت بلانشت بازیگر برنده اسکار بازیگر استرالیایی در نقش لیدیا تار موسیقیدان مشهور و نخستین رهبر ارکستر زن در تاریخ آلمان بازی نموده است.

این درام روانشناختی داستان لیدیا تار، موسیقی دان مشهور را روایت می نماید که تنها چند روز با ضبط سمفونی ای فاصله دارد که او را به اوج دوران حرفه ای فوق العاده اش می برد، اما هنگامی که به نظر می رسد همه چیز علیه لیدیا در جریان است، پترا دختر خوانده شش ساله اش به عنوان یک پشتوانه عاطفی مهم برای مادر مبارزش ظاهر می گردد.

اما در سایر بخش های جوایز سالانه انجمن ملی منتقدان فیلم آمریکا، کالین فارل برای فیلم بنشی های اینیشرین برترین بازیگر مرد شد و جایزه برترین اثر مستند هم به فیلم تمام زیبایی و خونریزی از لورا پویترس رسید.

فیلم لهستانی EO ساخته یرژی اسکولیموفسکی هم به عنوان برترین فیلم بین المللی سال (غیر انگلیسی زبان) شناخته شد.

به زودی نامزد های جوایز انجمن کارگردانان آمریکا (DGA)، انجمن بازیگران (SAG) اعلام و بعلاوه مراسم جوایز گلدن گلوب و انتخاب منتقدان برگزار می گردد که نقش مهمی در پیش بینی اسکار 2023 خواهند داشت.

منبع: فرارو
انتشار: 23 دی 1401 بروزرسانی: 23 دی 1401 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 1134

به "کیت بلانشت با تار به اسکار نزدیک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیت بلانشت با تار به اسکار نزدیک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید