7 اپلیکیشن برتر آیفون برای بهره وری بیشتر در انجام کارها

به گزارش آیان کتاب، با پیچیده تر شدن زندگی بشر و سرعت روز افزون تکنولوژی، سبک زندگی ما انسان ها هم به سمت انجام سریع تر کارها و وظایف تغییر نموده است. اما پیشرفت بیشتر به معنای مشغله و وظایف بیشتر هم هست که در نتیجه آن، مدیریت وظایف روزانه برای بسیاری از افراد سخت می گردد. اینجاست که اپلیکیشن ها می توانند به بهره وری بیشتر ما یاری نمایند.

7 اپلیکیشن برتر آیفون برای بهره وری بیشتر در انجام کارها

از حفظ عادت های خوب تا حذف عوامل حواس پرتی، برای هر یک از جنبه های بهره وری و مدیریت وظایف اپلیکیشن های گوناگونی در اپ استور وجود دارند که به یاری آن ها می توانید از زندگی روزمره خود بیشترین بهره را ببرید. اما انتخاب از میان هزاران اپ موجود کار سختی است و به همین علت، ما سعی کردیم برترین های موجود در بخش های مختلف مانند برترین to-do list، تقویم، اپ ایمیل، ایجاد عادت و … را به شما معرفی کنیم.

Day One Journal

وقایع نویسی از اهداف و ثبت ایده هایی که تمایل دارید به آن ها برسید، یکی از راه های افزایش بهره وری شماست. بسیاری از افراد پیروز یک دفتر فیزیکی برای این کار دارند، اما اگر شما هم جزو افرادی هستید که همراه داشتن همیشگی یک دفتر یا دفترچه برایتان سخت است یا نگران هستید دیگران با باز کردن آن به حریم خصوصی شما تجاوز نمایند، پس بهتر است از یک اپلیکیشن بهره ببرید.

اپلیکیشن Day One Journal برای آیفون به شما اجازه می دهد هر زمان که خواستید افکار خود را بنویسید و از بابت نگهداری نوشته ها و حفظ حریم خصوصی خود هم نگرانی نداشته باشید. این اپ یک فضای دیجیتال همه کاره برای احتیاجهای نوشتاری شماست. شما می توانید یادداشت های خود را به صورت متنی، صوتی، ویدیویی و حتی عکس ثبت کنید و همه چیز را به فرمت دلخواه خود تبدیل کنید. بعلاوه می توانید برای امنیت بیشتر یادداشت های خود از تاچ آی دی، فیس آی دی یا رمز عبور بهره ببرید.

تمامی یادداشت های شما به صورت دوسویه رمزنگاری می شوند، بنابراین شخص دیگری نمی تواند به افکار و ایده هایی که ثبت نموده اید دسترسی داشته باشد. علاوه بر آن، Day One Journal به صورت منظم و اتوماتیک از تمام داده های شما پشتیبان تهیه می نماید تا در صورت گم کردن یا آسیب تماشا آیفون خود، بتوانید باز هم به یادداشت ها دسترسی داشته باشید.

در نسخه رایگان Day One Journal شما محدودیتی برای یادداشت کردن ندارید، اما با تهیه نسخه پریمیوم می توانید به ویژگی های اضافی مانند امکان ثبت بی نهایت عکس، ویدیو و صدا دسترسی پیدا کنید.

Productive

اگر می خواهید عادت های تازهی را در خود توسعه دهید تا به بهره وری شما نمایند، می توانید از این اپلیکیشن یاری بگیرید. آغاز یک عادت تازه آسان است، اما چالش واقعی پیش رفتن با آن است. با استفاده از Productive، شما می توانید عادت های روزانه ای برای خود ایجاد، تکمیل یا متوقف کنید و مقدار پیشرفت آن ها را مشاهده کنید.

بعلاوه، Productive چالش های روزانه ای دارد که می توانید با شرکت در آن ها و رقابت با سایر کاربران، بهبودهایی در زندگی روزمره خود اضافه کنید. در یک صفحه آماری می توانید مقدار پیشرفت خود را تحلیل کنید و برای حفظ انگیزه ، مدت حفظ عادات خوب خود را مشاهده کنید.

شاید برترین نکته درباره Productive اعلانات آن باشد. شما می توانید یادآور تنظیم کنید و برای پیگیری عادت ها در ساعت معینی از روز اعلان دریافت کنید. برای شخصی سازی بیشتر اپ، می توانید یک آیکن منحصر به فرد برای عادت خود انتخاب کنید، آن را نام گذاری کنید و با رنگ معین کدگذاری کنید.

دسترسی به این اپ رایگان است، اما یک نسخه پریمیوم هم دارد که ویژگی های خاصی دارد، مانند امکان اضافه کردن بی نهایت عادت ها و یادآور پیشرفته تر بر پایه موقعیت مکانی.

Freedom

اگر همواره اعلان های گوشی حواس شما را به خود مشغول نمایند، نمی توانید متمرکز بمانید و کار مفید انجام بدهید. با توجه به همین موضوع، پیشنهاد می کنیم از اپلیکیشن Freedom بهره ببرید که به شما اجازه می دهد اپ ها و وب سایت هایی را که با اعلان های گاه و بی گاه خود باعث حواس پرتی می شوند مسدود کنید و بهتر روی کار خود متمرکز بمانید.

با استفاده از Freedom روی آیفون یا آیپد شما به یک بلک لیست از پیش تهیه شده از اپ ها و وب سایت ها دسترسی پیدا می کنید و حتی می توانید بلک لیست شخصی خود را بسازید. هر اپی که اعلان آن را مسدود نموده باشید در سایر دستگاه های شما هم مسدود خواهد شد تا از حواس پرتی شما جلوگیری گردد.

اگر به سکوت کامل احتیاج دارید، می توانید دسترسی دستگاه های خود به اینترنت را مستقیما به وسیله این اپ قطع کنید. بعلاوه، می توانید اپ های مسدود شده را زمان بندی کنید تا طبق برنامه زمانی به صورت اتوماتیک فعال شوند. با وجود جذابیت های این اپ، باید بدانید که Freedom کاملا رایگان نیست، اما می توانید نسخه رایگان آن را امتحان کنید.

Slack

Slack یکی از سرویس های معروف برای مدیریت تیم است که با ویژگی های خود به شما در حفظ بهتر مدیریت تیم و ارتباط آن ها با یکدیگر یاری می نماید و در نهایت باعث افزایش بهره وری شما می گردد. شما با استفاده از Slack می توانید کانال های مختلفی برای پروژه ها و مباحث معین ایجاد کنید تا ارتباط و همکاری تیم شما سازمان دهی گردد.

بعلاوه، با یکپارچه سازی فضای کار خود با سرویس هایی مانند گوگل درایو، دراپ باکس، سیل فورس، آسانا، توییتر و ذن دسک ویژگی های بیشتری به آن اضافه کنید. Slack به یک موتور جستجو مجهز است که به شما یاری می نماید از میان گفتگوها یا فایل هایی که با تیم خود به اشتراک گذاشته اید جستجو کنید.

ارسال پیغام های صوتی، ویرایش اسناد و تماس با اعضای تیم تنها تعدادی از ویژگی های این پلتفرم هستند که می توانند به بهره وری بیشتر تیم شما یاری نمایند.

TickTick

اگرچه وقایع نویسی و غیرفعال کردن اعلانات روش های مفیدی برای افزایش بهره وری هستند، اما هیچ یک از آن ها نمی توانند به میزان یک اپلیکیشن مدیریت وظایف (Task management) به شما یاری نمایند. بیشتر اپ های مدیریت وظایف پیچیدگی هایی دارند که شاید کار کردن با آن ها سخت باشد، اما TickTick فرق دارد. رابط کاربری این اپلیکیشن بسیار ساده است و به شما اجازه می دهد به سادگی وظایف خود را مدیریت کنید.

وظایف به صورت لیست وار نمایش داده می شوند و می توانید در تمام دستگاه های خود به آن ها دسترسی داشته باشید و حتی آن ها را با اپ تقویم آیفون خود یکپارچه کنید. ویژگی مهمی که نباید از قلم انداخت، امکان اولویت بندی وظایف به 4 دسته High Priority (اولویت بالا)، Medium Priority (اولویت میانه)، Low Priority (اولویت پایین) و No Priority (بدون اولویت) است.

هنگامی که شما به وظیفه ای اولویت می دهید، بسته به سطح اولویت، در لیست وظایف جابجا می گردد (وظایف با اولویت بالا در بالای لیست قرار می گیرند). این شیوه به شما یاری می نماید زودتر آن ها را انجام دهیدو

ویژگی های دیگر مانند برنامه ریزی، تکرار وظایف، ایجاد ریز وظایف، اضافه کردن جزییات به هر وظیفه و ردیابی هر وظیفه با تایمر پومودورو، همگی به صورت رایگان در دسترس کاربر خواهند بود. اما نسخه پریمیوم TickTick به شما اجازه می دهد لیست وظایف خود را با تیم تان به اشتراک بگذارید و برای همکاری بهتر از تقویم داخلی اپ بهره ببرید.

clockify

اپ آیفون Clockify به شما اجازه می دهد ساعت هایی را که صرف وظایف مختلف نموده اید رهگیری کنید. این اپ به شما اجازه می دهد زمان صرف شده را به صورت دستی وارد کنید یا خودش به صورت اتوماتیک رهگیری کند و اگر در حال رهگیری زمان هستید، می توانید نرخ ساعتی و مقدار پیشرفت در زمان صرف شده را محاسبه کنید.

اگر یک تیم را مدیریت می کنید که به صورت ساعتی کار می نمایند، می توانید از Clockify برای وارد کردن زمان کاری که تیم برای پروژه ها صرف نموده است بهره ببرید. در بخش Reports، می توانید از یک برگه زمانی برای وارد کردن زمان صرف شده در بازه های دلخواه (هفتگی، ماهانه و حتی سالانه) بهره ببرید.

می توانید از این بخش برای آنالیز پروژه های اقتصادی مانند عایدی، هزینه ها، پیش بینی ها و بودجه بهره ببرید و حتی مدت زمان را با مشتری به اشتراک بگذارید تا شفافیت بیشتری وجود داشته باشد.

Notion

Notion یک سوپر پلتفرم است که در سیستم عامل های مختلف و نسخه وب قابل دسترسی است و ویژگی های بسیاری دارد که اگر وقت بگذارید و کار کردن با آن را یاد بگیرید، دیگر احتیاجی به سایر اپ ها نخواهید داشت. بسیاری از یوتیوبرهای پیروز از این پلتفرم برای مدیریت کارهای خود استفاده می نمایند و به اتفاق آن را برترین اپلیکیشن بهره وری می دانند. ویرایش متن در سطح بالا، ایجاد، ذخیره و نمایش بوک مارک ها، ایجاد لیست های مختلف و … تنها بخشی از ویژگی های این اپ هستند که به افزایش بهره وری یاری می نمایند.

شما می توانید برای بخش های مختلف (مانند کار، شخصی و تحصیلی) پوشه ها و صفحات مختلف ایجاد کنید. سپس هر پوشه می تواند تعداد نامحدود صفحه و زیر صفحه داشته باشد. هر صفحه می تواند انواع مختلفی از فرمت های متنی را شامل گردد، مانند متن ساده، چک لیست، بولت پوینت لیست، لیست های شماره گذاری شده، لیست های کشویی (با زیر متن های متعدد)، نقل و قول و سبک های مختلف تیتر و سرتیتر.

رابط کاربری Notion از ایموجی ها هم پشتیبانی می نماید که می توان از آن برای تغییر سبک تکراری صفحات متن پرداز استفاده کرد. در حالی که می توانید اسناد خود را به هر صورتی که دوست دارید و برای هر هدفی طراحی کنید، می توانید از قالب های آماده خود Notion هم بهره ببرید. در نهایت، اگر در پی یک اپلیکیشن چند کاره هستید که بتوانید بیشترین بهره وری را در هنگام استفاده از آن داشته باشید، می توانید با اطمینان از Notion بهره ببرید.

منیع: Make Use Of

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 آبان 1401 بروزرسانی: 6 آبان 1401 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 1100

به "7 اپلیکیشن برتر آیفون برای بهره وری بیشتر در انجام کارها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 اپلیکیشن برتر آیفون برای بهره وری بیشتر در انجام کارها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید