آغاز کار مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی با 2 گروه پژوهشی، محصولات بیوتکنولوژی مورد نیاز کشور تولید می شود

به گزارش آیان کتاب، رئیس مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج گفت: این مرکز تحقیقاتی قرار است با 2 گروه پژوهشی سلول های بنیادین و بیوتکنولوژی صنعتی فعالیت خود را آغاز کند.

آغاز کار مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی با 2 گروه پژوهشی، محصولات بیوتکنولوژی مورد نیاز کشور تولید می شود

داوود حبیبی در مصاحبه با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری خبرنگاران درباره علت راه اندازی و ایجاد مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج اظهار کرد: با توجه به امکانات موجود در این واحد دانشگاهی و وجود دانش فنی لازم برای انجام طرح های مختلف در حوزه بیوتکنولوژی، قرار است در آینده ای نزدیک این مرکز تحقیقات به صورت رسمی راه اندازی شود، این مرکز با هدف تولید علم در مرزهای دانش و تولید محصولات بیوتکنولوژی مورد نیاز کشور برای دوری از وابستگی و واردات هدف گذاری شده است.

وی درباره مأموریت هایی که برای این مرکز تعریف شده است، گفت: مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج قرار است با دو گروه پژوهشی سلول های بنیادین و بیوتکنولوژی صنعتی کار خود را آغاز کند، از نخستین مأموریت های این مرکز شناخت نیاز بازار به محصولات دانش بنیان بیوتکنولوژی و ارائه طرح های کاربردی در این حوزه است که به محض راه اندازی این مرکز تحقیقات این اهداف به شکل جدی پیگیری خواهند شد.

رئیس مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج اضافه نمود: برای راه اندازی مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی جلسات متعددی در این واحد دانشگاهی برگزار شده و با توجه به ظرفیت های موجود گروه های پژوهشی شکل گرفته و با راه اندازی آن در واحد کرج موافقت شده است.

این استاد دانشگاه درباره تعامل نهادها و سازمان ها با این مرکز علمی تحقیقاتی اظهار داشت: راه اندازی مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی به طور مجدانه توسط معاونت پژوهشی در حال پیگیری است و امیدواریم با صدور مجوز راه اندازی این مرکز شاهد تولید و تجاری سازی محصولات بیوتکنولوژی برای رفع نیاز صنایع و مراکز تحقیقاتی و عرضه این محصولات به بازار باشیم.

حبیبی درباره جایگاه خاتمه نامه های دانشجویی و طرح های پژوهشی استادان و اعضای هیئت علمی در این مرکز اظهار داشت: خاتمه نامه های دانشجویی که در راستای اهداف مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی تعریف شده باشند از حمایت های این مرکز برخوردار خواهند شد و با توجه به گسترده بودن موضوعات بیوتکنولوژی که همکاری سایر اعضای هیئت علمی با تخصص های مختلف را می طلبد، از همکاری سایر اعضای هیئت علمی در همکاری در انجام موضوعات مختلف دعوت خواهد شد.

وی در مورد رونق فعالیت علمی در این مرکز تحقیقاتی به خبرنگاران گفت: محصولات بیوتکنولوژی در کشور و در منطقه از بازار بزرگی برخوردار است از این رو امیدواریم با به کار گیری امکانات در راستای تولید این محصولات گام برداریم و در کنار توسعه دانش کاربردی و همکاری با صنعت اتکا کمتری به منابع درآمدی دانشگاه داشته باشیم.

4117/4062/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 165

به "آغاز کار مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی با 2 گروه پژوهشی، محصولات بیوتکنولوژی مورد نیاز کشور تولید می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز کار مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی با 2 گروه پژوهشی، محصولات بیوتکنولوژی مورد نیاز کشور تولید می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید