آلمانی ها تفاهم نامه گردشگری 10 ساله با ایران امضا کردند

به گزارش آیان کتاب، آلمانی ها با امضای تفاهم نامه ای با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، قراردادی 10 ساله برای ساخت 10 هتل 5 ستاره در نقاط مختلف کشور امضا کردند.

آلمانی ها تفاهم نامه گردشگری 10 ساله با ایران امضا کردند

در پی دعوت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از هلدینگ ها و گروه های سرمایه گذاری خارجی برای ایجاد زیرساخت های گردشگری و احداث هتل در ایران، پونت چات وال، مدیر اجرایی گروه هتل های اشتاینگن برگر که به همراه گروه مشاورین خاورمیانه خود به ایران سفر نموده است، در جلسه ای که با حضور مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، سعید شیرکوند، معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و لاله تهرانی، مدیر کل امور حقوقی و امور بین الملل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در هتل اسپیناس پالاس در تهران برگزار گردید، تفاهم نامه ای در قالب چند بند برای ایجاد زیرساخت های گردشگری در کشور امضا کرد.

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و مدیر اجرایی گروه هتل های اشتایگن برگر به عنوان دو طرف ایرانی و آلمانی این تفاهم نامه را امضا کردند.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر حضور سرمایه گذارانی از کشورهای غربی، آسیای جنوب شرقی و حتی ترکیه در بخش گردشگری در کشور بیان نمود:

زمینه احداث 10 هتل 5 ستاره با سرمایه گذاری شرکت های ترک فراهم شده است، بعلاوه در شهر مشهد با مشارکت عرب ها در حال ساخت چند هتل هستیم.

او در ادامه با اشاره به اینکه بخش خصوصی داخلی سرمایه گذاری در این بخش را شروع نموده است، گفت که در حال حاضر 170 هتل 4 و 5 ستاره به وسیله بخش خصوصی داخلی در دست ساخت است. بعلاوه براساس تفاهم نامه ای که حدود یک ماه قبل با مسئولان گردشگری ترکیه امضا شد، ساخت 10 هتل 5 ستاره در شهرهای مختلف ایران به وسیله ترکیه به زودی شروع می گردد. از سوی دیگر در حال حاضر سه هتل به وسیله سرمایه گذاران عرب در شهر مشهد در دست احداث است.

وی با اشاره به در دستور کار بودن ایجاد هتل های 4 و 5 ستاره و افزایش 3 برابری این هتل ها در بخش تأمین هتل و مراکز اقامتی نیز اضافه کرد:

بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده در 10 سال آینده، باید سالیانه 25 هتل 4 و 5 ستاره به مراکز اقامتی اضافه گردد.

سلطانی فر در ادامه این ملاقات به برگزاری همایش مشترک هلدینگ های بزرگ گردشگری جهان با گروه های هتل داری ایران در 3 ماه آینده تاکید نمود.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 877

به "آلمانی ها تفاهم نامه گردشگری 10 ساله با ایران امضا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمانی ها تفاهم نامه گردشگری 10 ساله با ایران امضا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید