هایکو ماس: خواهان همکاری کامل ایران با آژانس هستیم

به گزارش آیان کتاب، وزیر امور خارجه آلمان در سخنانی ضمن استقبال از تمایل آمریکا برای بازگشت به توافق هسته ای، خواهان بازگشت ایران به پایبندی کامل به توافق هسته ای شد.

هایکو ماس: خواهان همکاری کامل ایران با آژانس هستیم

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آلمان، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان امروز در بخشی از سخنرانی اش در کنفرانس ژنو درباره توافق هسته ای گفت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه این کشور آمادگی شان را برای بازگشت به برجام (توافق هسته ای) در صورت بازگشت ایران به پایبندی کامل به این توافق، بیان نموده اند. اکنون به نفع ایران است که رویه اش را پیش از این که توافق به طرزی جبران ناپذیر آسیب ببیند، تغییر دهد.

ماس اضافه کرد: به عنوان عضوی از برجام، فقط خواهان پایبندی کامل تهران، شفافیت کامل و همکاری کامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی هستیم.

اظهارات وزیر امور خارجه آلمان در حالی مطرح می گردد که ایران در یک سال و نیم گذشته، در پی خروج یک جانبه آمریکا از توافق هسته ای در سال 2018 که با بازگردانی تحریم های پیشین و اعمال تحریم های جدید علیه ایران همراه بود و بدعهدی کشور های اروپایی در عمل به تعهداتشان مبنی بر پیدا کردن راهکاری عمل گرایانه برای عادی سازی روابط مالی با ایران و کاهش تاثیر تحریم های آمریکا، تنها تعهدات داوطلبانه اش در توافق را کاهش داده است و هیچ تخطی از برجام نداشته است.

منبع: فرارو
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 477

به "هایکو ماس: خواهان همکاری کامل ایران با آژانس هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هایکو ماس: خواهان همکاری کامل ایران با آژانس هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید