آمار کشته های حمله به پایگاه نظامی العند در جنوب یمن افزایش یافت

به گزارش آیان کتاب، ایرنا نوشت:پایگاه اطلاع رسانی عرب پست از افزایش تعداد کشته شدگان حمله پهپادی به پایگاه نظامی العند در جنوب یمن اطلاع داد.

آمار کشته های حمله به پایگاه نظامی العند در جنوب یمن افزایش یافت

پایگاه اطلاع رسانی عرب پست امروز (یکشنبه) به نقل از یک منبع امنیتی نوشت که بر اثر این حمله پهپادی تا به امروز 30 سرباز کشته و حداقل 60 نفر هم مجروح شده اند.

محمد النقیب سخنگوی نیروهای یمنی وابسته به ائتلاف در جنوب این کشور هم تایید کرد که در حمله به پایگاه نظامی متعلق به نیروهای تحت حمایت عربستان در استان لحج یمن دست کم 60 سرباز زخمی شدند.

به گفته وی پایگاه نظامی العند بامداد امروز با پهپادهای نظامی و موشک های بالستیک مورد حمله نهاده شده است.

از سوی دیگر، مقامات دولت مستعفی و فراری منصور هادی در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه این حمله را به انصارالله یمن نسبت دادند.

پیشتر تلویزیون العربی قطر صبح امروز گزارش داد که حمله پهپادی به پایگاه نظامی العند در جنوب یمن که اخیراً بخشی از نیروهای آمریکایی به آن منتقل شده اند، منجر به کشته شدن دستکم 10 نظامی شد.

این رسانه قطری به نقل از منابع محلی خبر داده بود که بر اثر اصابت سه موشک در اردوگاه العند در استان لحج در جنوب یمن دستکم 10 نظامی کشته شدند. این حملات تعدادی زخمی هم بر جای گذاشته است.

در این ارتباط بعضی رسانه های سعودی از جمله الحدث و العربیه هم پیشتر خبر داده بودند که این پایگاه دستکم چهار بار هدف موشک نهاده شده و 10 نظامی کشته و 20 نفر دیگر زخمی شده اند.

خبرگزاری روسیه الیوم هم به نقل از پایگاه خبری اخبار الیمن گزارش داده بود که در این حمله که بامداد یکشنبه با استفاده از موشک و پهپاد انجام شد دستکم 6 نظامی کشته و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

این خبرگزاری ادعا کرد که حمله مذکور به وسیله انصارالله یمن انجام گرفته است.

انصارالله تا زمان انتشار این خبر واکنشی به این موضوع نشان نداده است.

شبکه خبری الجزیره به نقل از منابع محلی نوشت این حمله در یک اردوی آموزشی در پایگاه نظامی در هنگام برگزاری صبحگاه نظامی انجام شد.

این شبکه هم تایید کرد که تا به امروز هیچ گونه بیانیه رسمی در مورد ماهیت این حملات منتشر نشده و هیچ طرفی مسوولیت آن را بر عهده نگرفته است.

پایگاه العند در دهم ژانویه سال 2019 میلادی هم هدف یک حمله هوایی تحت عملیات پهپادی انصارالله نهاده شد که در این حمله فرماندهان و سران نظامی یمن مورد هدف نهاده شدند.

ولت ریاض به همراه امارات و با چراغ سبز آمریکا و کشورهای غربی ششم فروردین ماه 94 حملات همه جانبه ای به یمن برای جلوگیری از به قدرت رسیدن جنبش انصارالله انجام داد که تا به امروز هیچ دستاوردی جز تحمیل هزینه های سرسام آور جنگ و تلفات نیروها در پی نداشته است.

23311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 717

به "آمار کشته های حمله به پایگاه نظامی العند در جنوب یمن افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار کشته های حمله به پایگاه نظامی العند در جنوب یمن افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید