حمله جنگنده های سعودی به انبار دارو در صنعاء

به گزارش آیان کتاب، جنگنده های ائتلاف سعودی یک انبار دارو در صنعاء مرکز یمن را هدف قرار دادند.

حمله جنگنده های سعودی به انبار دارو در صنعاء

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از المسیره، جنگنده های ائتلاف سعودی امروز پنجشنبه انبارهای دارو در منطقه سعوان در شمال صنعاء را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی چندین بار انبارهای دارو در آموزشگاه پلیس در منطقه سعوان صنعاء را هدف قرار دادند که در جریان این حملات یک نفر شهید و 3 نفر نیز زخمی شدند.

وزارت بهداشت یمن این جنایت ائتلاف سعودی را محکوم و بیان کرد که ائتلاف متجاوز سعودی به وسیله هدف قرار دادن بخش سلامت در پی کشتار ملت یمن است.

وزارت بهداشت یمن تاکید نمود که حملات ائتلاف سعودی به محلات مسکونی و زیرساخت های حیاتی یمن بیانگر این است که حفظ جان غیرنظامیان برای این ائتلاف و مزدورانش اهمیتی ندارد.

این وزارتخانه سازمان ملل متحد را مسئول اخلاقی و قانونی حملات ائتلاف متجاوز سعودی به شهروندان و مکان های غیرنظامی دانست.

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، قطر و آمریکا در ششم فروردین سال 1394 با تشکیل ائتلاف به اصطلاح عربی ـ آمریکایی تجاوز خود به کشور یمن را شروع کرد، اما با گذشت بیش از شش سال از این تجاوز وحشیانه و همه جانبه، سایر هم پیمانان سعودی به غیر از امارات، بحرین و آمریکا از این ائتلاف خارج شدند.

طی این سال ها دهها هزار شهروند یمن که بیشتر آنها را زنان و بچه ها تشکیل می دهند بر اثر حملات هوایی سعودی ـ آمریکایی به شهادت رسیده اند.

تجاوز نیروهای ائتلاف عربی ـ آمریکایی به سرکردگی عربستان سعودی به یمن تا به امروز موجب خلل در مقاومت مردم این کشور نشده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 تیر 1401 بروزرسانی: 24 تیر 1401 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 1031

به "حمله جنگنده های سعودی به انبار دارو در صنعاء" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله جنگنده های سعودی به انبار دارو در صنعاء"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید