پیشنهاد 40 میلیارد دلاری عربستان برای جام جهانی 2030 ، همکاری با 2 کشور برای گرفتن میزبانی مشترک

به گزارش آیان کتاب، عربستان سعودی در حال برنامه ریزی برای میزبانی جام جهانی 2030 است که بزرگترین میزبانی ورزشی این کشور در صحنه جهانی خواهد بود.

پیشنهاد 40 میلیارد دلاری عربستان برای جام جهانی 2030 ، همکاری با 2 کشور برای گرفتن میزبانی مشترک

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از سایت arabianbusiness، عربستان در کنار مصر و یونان میخواهد میزبان جام جهانی 2030 باشد. در این بین عربستان میخواهد میزبان اصلی این رویداد باشد و بیشتر بازی ها را میزبانی کند. بر این اساس عربستان میخواهد 40 میلیارد دلار برای این میزبانی و فراهم آوردن زیرساخت ها هزینه کند و به کشورهای مصر و یونان نیز یاری کند تا بتوانند در کنار عربستان میزبان این رویداد باشند.

با توجه به شرایط آب و هوایی، در صورت موفقیت در اخذ میزبانی، مسابقات دوباره در ماه های پاییز و زمستان برگزار خواهد شد، مشابه جام جهانی قطر که در نوامبر سال جاری شروع می گردد.

یک منبع عربستانی در رابطه با این موضوع گفت: کسب این میزبانی اتفاق بزرگی خواهد بود و در واقع با توجه به روشی که فیفا کشورهای میزبان را با رای همه فدراسیون ها انتخاب می نماید، شانس زیادی برای موفقیت داریم.

دو کشور پرتغال - اسپانیا نیز به طور مشترک خواهان کسب این میزبانی هستند و باید دید رقابت برای کسب میزبانی چگونه پیش خواهد رفت.

پیشنهاد عربستان احتمالاً با مخالفت شدید کشورهای اروپایی روبه رو خواهد شد که دوباره با اختلال بزرگی در لیگ های داخلی خود روبرو خواهند شد.

جام جهانی 2022 به میزبانی قطر برگزار خواهد شد این درحالی است که جام جهانی 2026 به میزبانی مشترک سه کشور کانادا، مکزیک و ایالات متحده آمریکا برگزار خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 شهریور 1401 بروزرسانی: 24 شهریور 1401 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 1079

به "پیشنهاد 40 میلیارد دلاری عربستان برای جام جهانی 2030 ، همکاری با 2 کشور برای گرفتن میزبانی مشترک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد 40 میلیارد دلاری عربستان برای جام جهانی 2030 ، همکاری با 2 کشور برای گرفتن میزبانی مشترک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید