خرافاتی ترین کشورهای اروپایی ، باورهای عجیب و غریب

به گزارش آیان کتاب، اینکه کشور هند در صدر فهرست خرافاتی ترین کشورهای دنیا قرار گیرد اصلا جای تعجب ندارد اما وقتی پای کشورهای دنیا اول اروپایی به این قضیه باز گردد موضوع جالب تر خواهد شد! بله کاملا درست متوجه شدید کشورهایی مانند فرانسه، اسپانیا و حتی انگلیس خود یک پای خرافات باورنکردنی هستند. می خواهید بدانید خرافاتی ترین کشورهای اروپایی چه کارهایی را خوش شانسی و چه کارهایی را بدشانسی می دانند؟ پس مطالعه این مطلب مجذوب کننده را از دست ندهید.

خرافاتی ترین کشورهای اروپایی ، باورهای عجیب و غریب

حتی در تور اروپا هم از دست خرافات خلاص نمی شوید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید هنوز هم در مهد تمدن جهان صدای جیرجیرک ها را نشانه دانسته و حتی برای پر باران بودن سال چشم به رنگ گوساله تازه متولد شده دارند! هر چند که این عقیده ها امروزه کمرنگ تر از قبل شده اما بسیاری از قدیمی ها همچنان به آن ها اعتقاد دارند. در مطلب خرافاتی ترین کشورهای اروپایی ردرباره جالب ترین اعتقادات مردم این قاره می خوانیم.

اگر دست و پا چلفتی هستید در پرتغال محبوب خواهید بود!

در میهمانی پرتغالی ها هر چه دست و پا چلفتی تر باشید محبوب تر می شوید، چرا؟ در این کشور وقتی میهمانی نوشیدنی خود را ناخواسته بر روی میز بریزد شانس را با خود به خانه میزبان آورده است! اما خرافات پرتغال به ریختن نوشیدنی ختم نمی گردد. بلکه اگر غذا در گلویتان بپرد شما چیزی را نزد خود دارید که متعلق به شخص دیگری ست. زنگ زدن گوش چپ به نشان دهنده این است که کسی دارد پشت سر شما بدگویی می نماید. این اعتقاد در ایران نیز رواج دارد. اعتقاد خرافی جالب تر اینکه اگر در هوای آفتابی باران ببارد نشانه این است که بیوه زنی مجدداً ازدواج نموده است.

جیرجیرک های خوش شانس در اسپانیا

جیرجیرک ها در اسپانیا موجوداتی خوش شانس هستند چرا که اسپانیایی ها شنیدن ناگهانی صدای جیرجیرک را نشانه خوش شانسی می دانند. اگر مسافر تور اسپانیا هستید و در سفر به کشور دیدید که سه شنبه و هست و سیزدهمین ماه، از تماشا خیابان های خلوت تعجب نکنید، به اعتقاد اسپانیایی ها این روز نحس بوده و برای انجام کارهایی مانند پرواز، ازدواج یا هر کار مهم دیگر اصلاً مناسب نیست. اسپانیایی ها نمک را بر سر میز دست به دست نمی نمایند چرا که معتقدند این کار بدشانسی می آورد بلکه نمک را به گونه ای قرار می دهند که همگی به آن دسترسی داشته باشند.

در ایرلند خیلی سوال نپرسید

اگر راهی تور اروپا هستید و بازدید از ایرلند نیز جز برنامه شماست، بی شک سفری جالب را تجربه خواهید کرد. چرا که ایرلند یکی از خرافاتی ترین کشورهای اروپایی به محسوب می گردد. در این کشور اگر دیدی شخصی تور ماهیگیری بر دوش دارد هیچ وقت از او نپرسید که به کجا می رود چرا که این کار هم برای شما و هم برای او بدشانسی خواهد آورد. به اعتقاد ایرلندی ها اگر درب منزل را باز و ببینید زاغی به شما زل زده نشانه نزدیکی مرگ است. البته بر خلاف زاغ، تماشا شبدرهای 4 برگ نشانه خوش شانسی بزرگ هستند.

نان های سروته در فرانسه، خوش شانسی یا بدشانسی؟

فرانسه را هم می توان یکی از خرافاتی ترین کشورهای اروپایی به شمار آورد. در بین مردم این کشور خرافات عجیب و غریب بسیاری رواج دارد. تماشا عنکبوت هنگام غروب آفتاب و دست زدن به نشانه قرمز بر روی لباس ملوانان در فرانسه شانس می آورد. مورد بسیار جالب تر اینکه چنانچه پای چپتان به صورت اتفاقی بر روی مدفوع سگ برود بدون شک آن روز خبر بسیار خشنود نماینده ای را می شنوید! فرانسوی ها نشستن 13 نفر دور میز غذاخوری را نحس می دانند. آدینه ها لباس نو نمی پوشند و البته قرار دادن نان به صورت برعکس را هم نشانه بدشانسی می دانند.

انگلیسی ها موهای خود را در نیمه اول سال کوتاه می نمایند

خرافات و باورهای عجیب در کشور انگلیس نیز دیده می گردد حتی انگلیس ها در این زمینه پیش رو بوده و جز فهرست خرافاتی ترین کشورهای اروپایی قرار می گیرند. در این کشور چنانچه در فصل پاییز برگی از درخت بیافتد و بتوانید آن را بگیرید به تعداد برگ های گرفته شده شانس به شما رو خواهد آورد. کوتاه کردن مو در نیمه اول سال خوش یمن بوده و زاغ ها نیز مانند ایرلند در خوش شانسی و بدشانسی انگلیسی ها سهیم هستند. بدین صورت که تماشا یکی زاغ اصلاً خوشایند نیست اما تماشا دو زاغ در کنار هم نشانه خوش شانسی خواهد بود. به اعتقاد دریانوردان انگلیسی بردن نام تخم مرغ در سفر حتماً حادثه ای را در پی دارد. نکته جالب آخر اینکه انگلیسی ها برای فرار از کابوس های شبانه قیچی زیر بالش خود می گذارند.

معنای سوت زدن در نروژ چیزی نیست که همواره تصور می کردیم

نروژی ها هیچوقت به سمت خورشید سوت نمی زنند چرا که به اعتقاد آن ها این کار دخالت در کار سرنوشت بوده و ممکن است باعث رخ دادن اتفاقات ناگوار گردد؛ بنابراین بر خلاف بسیاری از نقاط جهان که سوت زدن نشانه ابراز شادی به شمار می رود نروژی ها هنگام انجام این کار بسیار محتاط عمل می نمایند.

گوساله سیاه یا سفید؟ خوش شانسی در ایسلند

ایسلند کشوری محصور شده در میان اقیانوس است و به داشتن زمستان های بسیار سرد و برفی معروف می باشد. از این رو از گذشته تا الان همواره و همواره باورهای خرافی بسیاری در خصوص شروع فصل زمستان در این کشور وجود داشته است. به اعتقاد ایسلندی ها چنانچه در شروع فصل گوساله سفید متولد گردد نشانه پر برف بودن و داشتن زمستانی سخت خواهد بود.

خرافات عجیب و غریب در پیشرفته ترین کشورهای جهان

با خرافاتی ترین کشورهای اروپایی و اعتقادات عجیب و غریب آن ها آشنا شدیم. هر چند جوانان امروزی کمتر به این عقاید باور دارند اما نشانه هایی از خرافه ها همچنان در بین مردم اروپا دیده شده و حتی وجود آن ها سفر به این قاره را جالب تر نیز نموده است. جهت رزرو تور اروپا می توانید با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید…

برای سفر به اروپا چقدر پول ضروری است

برترین مقاصد اروپایی در فصل پاییز

راهنمای سفر مقرون به صرفه به اروپا 2022 | شرایط تور اروپا

تماشای های کشورهای اروپایی | شگفت انگیز ترین مقاصد

اقدامات لازم جهت برطرف ریجکتی ویزای شینگن

مدارک مورد احتیاج برای سفر به فرانسه 2022

برای سفر به اروپا چقدر پول ضروری است | سفر 200 یورویی به اروپا

افتخارات آژانس هواپیمایی خبرنگاران

چه ایرلاین هایی از تهران به کانادا پرواز دارند؟

با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

حمل کدام وسایل در پرواز ممنوع است؟

10 هتل لوکس ایران که باید در آنها اقامت کرد

منبع: ستاره ونک
انتشار: 13 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 970

به "خرافاتی ترین کشورهای اروپایی ، باورهای عجیب و غریب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرافاتی ترین کشورهای اروپایی ، باورهای عجیب و غریب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید