اسیدپاشی در پاتوق عمو شاهرخ

به گزارش آیان کتاب، پسر جوان که نقشه قتل دوستش را در سر داشت، وقتی نتوانست آن را عملی کند، تصمیم به اسیدپاشی گرفت. او حالا می گوید که از قربانی اسیدپاشی کینه به دل داشته و به همین دلیل نقشه انتقام جویی کشیده است.

اسیدپاشی در پاتوق عمو شاهرخ

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری خبرنگاران شامگاه ششم مردادماه، گزارش یک حادثه اسیدپاشی حوالی خیابان وحدت اسلامی به پلیس اعلام شد و مأموران برای بررسی موضوع راهی آنجا شدند. اسیدپاشی در زیرزمین یک خانه قدیمی رخ داده و قربانی اسیدپاشی پسری جوان بود که صورت، دست و چشم او به دلیل اسیدپاشی سوخته و وی به بیمارستان منتقل شده بود. مأموران در همان بررسی های اولیه دریافتند که در جریان این اسیدپاشی 3نفر دیگر که یکی از آنها فرد اسیدپاش بوده، نیز مصدوم شده و به بیمارستان انتقال یافته اند. به همین دلیل آنها راهی بیمارستان شدند و در تحقیق از فرد اسیدپاش دریافتند که انگیزه او انتقام جویی بوده است.

با تشکیل پرونده اسیدپاشی در دادسرای جنایی تهران، قاضی غلامی، بازپرس شعبه سوم دادسرا دستور داد که متهم بازداشت و پس از بهبودی به دادسرا منتقل شود. او صبح دیروز و پس از درمان اولیه برای بازپرسی به دادسرا منتقل شد و جزئیات اسیدپاشی را شرح داد و گفت که مدت ها قبل جوانی به زور او را مورد آزار و اذیت قرار داده و به همین دلیل وی با اسیدپاشی قصد انتقام جویی از او را داشته است. با ثبت اعترافات متهم، برای او قرار قانونی صادر شد و تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.

دو راهی قتل یا اسیدپاشی

متهم، جوانی 23ساله است و می گوید: از 3روز قبل قصد کشتن قربانی اش را داشته، اما درست در روز حادثه نقشه اش تغییر کرد و با دیدن یک ظرف آلومینیومی پر از اسید، تصمیم به اسیدپاشی گرفت.

اختلافت با دوستت بر سر چه بود؟

او به من تجاوز و تهدیدم کرد که اگر به پلیس شکایت کنم مرا می کشد و جسدم را می سوزاند.

با او چطور آشنا شدی؟

اسمش مسعود است. در پاتوق خلافکاران با او آشنا شدم. همان زیرزمین خانه قدیمی که محل اسیدپاشی شد. این خانه قدیمی متعلق به عمه ام است که زیرزمین آن را به مردی معروف به عمو شاهرخ اجاره داده بود. بیشتر افرادی که به پاتوق عمو شاهرخ رفت وآمد داشتند خلافکار و معتاد بودند. راستش را بخواهید عمو شاهرخ آنجا را تبدیل به لابراتوار شیشه کرده بود و مواد مخدر تولید می کرد که به مشتریانش بفروشد. من که به خانه عمه ام رفت وآمد زیادی داشتم، هرازگاهی هم به زیرزمین می رفتم که عمو شاهرخ را ببینم. مرد بدی نبود و به درد دل های من گوش می کرد. من بچه طلاقم و پدر و مادرم سال ها قبل از یکدیگر جدا شده اند. گاهی پیش مادرم می روم و گاهی پدرم. البته عمه ام را هم خیلی دوست دارم و مدام به دیدنش می رفتم. در پاتوق عمو شاهرخ بود که با مسعود (قربانی اسیدپاشی) آشنا شدم. او برای مصرف مواد به آنجا می آمد.

تو هم مواد مصرف می کردی؟

بله. شیشه می کشیدم. یک روز با مسعود سرگرم مصرف شیشه بودیم که گفت بیا بریم دوری بزنیم. همراهش رفتم اما خبر نداشتم که نقشه شومی در سر دارد. سوار ماشین پژویش شدم و او چرخی در خیابان زد. هردو نشئه بودیم و او وارد کوچه ای بن بست و خلوت شد. حدس زدم که نیت شومی در سر دارد. او با تهدید و به زور به من تجاوز کرد و گفت که اگر شکایت کنم مرا می کشد. او خیلی ترسناک بود اما من تصمیم گرفتم که این بار انتقام بگیرم.

مگر قبلا هم این اتفاق برایت رخ داده بود؟

وقتی بچه بودم. مشابه همین اتفاق رخ داد و تا سال ها از نظر روحی آزارم می داد. آن موقع بچه بودم و نمی توانستم انتقام بگیرم اما وقتی دوباره این اتفاق رخ داد، با خودم گفتم حالا بزرگ شده ام و خودم می توانم انتقام بگیرم.

گفتی ابتدا قصد کشتن او را داشتی. درست است؟

بله. 3روز قبل از اسیدپاشی تصمیمم را گرفتم و گفتم مسعود را می کشم. حتی چاقو هم تهیه کردم و روز حادثه به پاتوق عمو شاهرخ رفتم. می دانستم مسعود چه روزهایی به آنجا رفت وآمد دارد. معمولا تنها می آمد و موقعی که شیشه می کشید، بهترین زمان برای اجرای نقشه بود. اما روز حادثه که به آنجا رفتم دیدم با 2 نفر از دوستان خلافکارش آمده است. ترسیدم و بی خیال کشتن او شدم. اما وقتی شروع کرد به صحبت، ناگهان چشمم به ظرف اسید که در زیرزمین بود و فکر می کنم برای تولید و ساخت شیشه از آن استفاده می شد، افتاد. همه وجودم نفرت بود. در یک لحظه تصمیم ام را گرفتم، ظرف را برداشتم و اسید داخل آن را به روی مسعود ریختم.

بعد چه شد؟

مسعود فریاد می زد که سوختم، سوختم. وقتی اسید را می ریختم بخشی از آن روی دستان من و 2 دوست دیگرش ریخت. اما مسعود بیشتر آسیب دید. ناگهان دوستانش به سمتم هجوم آوردند و به شدت کتکم زدند تا حدی که از هوش رفتم. چشمانم را که باز کردم در بیمارستان بودم و یک مأمور بالای سرم بود.

چند وقت است که معتاد شده ای؟

حدود 3سال. شیشه زندگی ام را تباه کرد و از وقتی معتاد شده ام نمی توانم درست زندگی کنم.

شغلت چیست؟

در یک تولیدی پوشاک کار می کنم اما حقوقم صرف خرید شیشه می شود، حالا هم که به جرم اسیدپاشی دستگیر شده ام و برای نخستین بار است که به زندان می روم.

منبع: همشهری

4127

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 167

به "اسیدپاشی در پاتوق عمو شاهرخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسیدپاشی در پاتوق عمو شاهرخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید