اهدای 100 هزار جلد کتاب به منطقه ها کم برخوردارایلام تا خاتمه سال

به گزارش آیان کتاب، خبرنگاران/ایلام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: تا سرانجام سال 1400، 100 هزار جلد کتاب بین علاقه مندان در منطقه ها محروم و کم برخوردار استان توزیع خواهد شد.

اهدای 100 هزار جلد کتاب به منطقه ها کم برخوردارایلام تا خاتمه سال

عمران خودآموز در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: سال گذشته بیش از 60 هزار جلد کتاب در میان جوامع هدف توزیع شده و هدف گذاری ما تا پایان سال ،1400 اهدای 100 هزار جلد کتاب به علاقه مندان در منطقه ها محروم و کم برخوردار استان به یاد و نام 3000 شهید ارزشمند استان است.

مسئول کمیته فرهنگی و تولیدات هنری کنگره شهدای استان هدف از این اقدام فرهنگی را ارایه خدمات برجسته، در راستای اهداف کمیته محرومیت زدایی و خدمات فرهنگی و اجتماعی کنگره بزرگ داشت 3000 شهید استان نام و شرح داد: محوری ترین خدمت فرهنگی که می تواند در فهرست خدمات برجسته و اولویت دار کنگره شهدا قرار گیرد، توزیع و اهدای کتاب به یاد و نام شهیدان با هدف افزایش دانایی و آگاهی در جامعه است.

خودآموز ادامه داد: تلاش ما این بوده تا توزیع و اهدا کتاب با در نظر گرفتن ذائقه جوامع هدف انجام شود تا بتوانیم به نتیجه مطلوب مورد نظر برسیم و این کار فرهنگی اثربخشی لازم را داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شرح داد: اهدای کتاب، می تواند بنیادهای انگیزشی را در مخاطبان تقویت کند و یکی از اهداف کلان و بلندمدت این اداره کل، توسعه و ترویج حداکثری فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه مخصوصاً در میان افراد محروم و نیازمند و به دور از امکانات فرهنگی بوده است.

وی با تقدیر از تلاش های کتابسرای این اداره کل اضافه کرد: کتابسرای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به مرکزی فعال و اثرگذار برای توزیع و اهدای هدفمند کتاب در میان علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی تبدیل شده و تلاش داشته تا با برنامه ریزی های هدفمند و با نظارت این اداره کل، ضمن شناسایی جوامع هدف، کتاب های لازم و مناسب و کارآمد را تهیه و به موقع تحویل دهد و نقش مؤثری در توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ایفا کند، ضمن آن که اجرای این مهم، بر عهده مؤسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 730

به "اهدای 100 هزار جلد کتاب به منطقه ها کم برخوردارایلام تا خاتمه سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدای 100 هزار جلد کتاب به منطقه ها کم برخوردارایلام تا خاتمه سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید