تور کانادا: آشنایی با دیدنی های پارک استنلی (خبر کانادا)

به گزارش آیان کتاب، پارک استنلی واقع در شهر ونکوور، با جاذبه های طبیعی و تاریخی متعددی که دارد می تواند ساعت ها شما را به گردش و استراحت مشغول کند. این پارک یکی از مقاصد دیدنی کشور کانادا به شمار می رود.

تور کانادا: آشنایی با دیدنی های پارک استنلی (خبر کانادا)

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

شاید باور آن سخت باشد، اما پارک استنلی ونکوور از سنترال پارک نیویورک نیز بزرگ تر است. در این بهشت روح بخش با 400 هکتار مساحت، حتی شاید احساس احتیاج به یک راهنما بکنید. قبل از سر زدن به پارک بد نیست یک نقشه از سایت رسمی شهر یا بخش اطلاعات، واقع در ورودی خیابان جورجیا (Georgia) در غرب پارک تهیه کنید. برای آن که طی بازدیدتان گیج نشوید در ادامه برای شما مواردی را که نباید در پارک استنلی از دست بدهید معرفی می کنیم.

آکواریوم ونکوور

آکواریوم معروف ونکوور و مرکز تحقیقاتی آن، با گونه های نهنگ بلوگا (beluga) و پنگوئن های آفریقایی که به تازگی جای خود را در قلب مردم باز نموده اند، یکی از دیدنی های مهم پارک استنلی به شمار می رود. این ساکنین تازه آکواریوم به 50,000 موجود قبلی آبی و خاکی مجموعه پیوسته اند. در این مجموعه می توانید قورباغه ها، عروس های دریایی و سمورهای دریایی را دیدن کنید. برای رویارویی نزدیک تر با حیوانات و شرکت در جلسات تعاملی، باید رزروتان را از قبل انجام دهید. این مجموعه در شرق جاده پایپ لاین (Pipeline) واقع شده است.

سد دریایی یا سیوال

اگر فقط چند ساعت برای کاوش و گشتن در پارک وقت دارید، پیشنهاد می کنیم تمام قسمت های سیوال (seawall) که پیرامون پارک استنلی را گرفته اند بگردید. طی این گردش دوربین خود را نباید فراموش کنید زیرا با منظره ها بسیار زیبا و دیدنی مرکز شهر ونکوور مانند خلیج کوچک بورارد (Burrard)، کوه های ساحل شمالی (North Shore) و پل لاینز گیت (Lions Gate) روبه رو خواهید شد. بعلاوه دیدنی های جالبی مانند مجسمه دختری در لباس شنا (Girl in a Wetsuit) که یک پری دریایی مدرنیزه شده ساخت الک ایمردی (Elek Imredy) است و صخره 32 میلیون ساله سیواش (Siwash) که از دل آب بیرون آمده را می توانید ببینید.

ستون های توتِم

فرهنگ اقوام اولیه بخش مهمی از تاریخ پارک استنلی و ونکوور را تشکیل می دهد. بخش هایی از پارک در گذشته محوطه دهکده اقوام اولیه بوده اند. توتم ها و دروازه های براکتن پوینت (Brockton Point) در اواخر دهه 1880 تراشیده شده اند و در دهه 1980 آن ها را با نمونه هایی مشابه عوض کردند تا نمونه های اصلی آسیب نبینند. برای اطلاعات بیشتر درباره هنر این اقوام اولیه در پارک می توانید به سایت رسمی شهر سر بزنید. براکتن پوینت در شرقی ترین نقطه پارک استنلی و در 2/3 کیلومتری ورودی خیابان جورجیا واقع شده است.

تالاب گمشده

بر خلاف نامش، این تالاب به راحتی در ابتدای پارک، در غرب ورودی خیابان جورجیا از مرکز شهر ونکوور قابل شناسایی و در دسترس است. قبل از آن که جاده پارک استنلی در دهه 1920 ساخته گردد، گاه جریان آب از این تالاب بیرون می زد. نام تالاب گمشده از شعر یک شاعر محلی به نام پائولین جانسن (Pauline Johnson) گرفته شد که نامش قصیده ای برای تالاب گمشده بود. این نقطه مکانی عالی برای دیدنی طاووس ها و سایر جانداران به شمار میرود.

تورهای سوار بر کالسکه

برترین روش برای دیدنی دیدنی های پارک استنلی این تور راهنمایی شده است که در بین بچه ها و بزرگسالان به یک مقدار هوادار دارد. اسب ها در کنار جزیره مَرد مرده (Deadmans Island)، پل لاینز گیت، طاق لامبرمن (Lumberman)، ستون های توتم، منظره ها دیدنی مرکز شهر ونکوور و بسیاری جاذبه های دیگر پارک توقف می نمایند.

قطار مینیاتوری

آن دسته افرادی که عاشق قطار و جهتهای ریلی هستند می توانند در یک جهت گردشی لذت بخش در پارک استنلی سوار یک قطار مینیاتوری بشوند. طی این سفر دو کیلومتری از تونل ها و جنگل های بارانی عبور خواهید کرد. جهت قطارها موضوعی بوده و بسته به فصل تغییر می نماید؛ در تابستان فرهنگ اقوام اولیه را در قطار شکارچی روح (Spirit Catcher) تجربه کنید، در اکتبر سوار قطار اشباح شوید و در زمستان نیز می توانید تعطیلات را در قطار شب های روشن جشن بگیرید که از جهتی روشن شده با دو میلیون چراغ چشمک زن عبور می نماید. در جدول زمانبندی داخل سایت رسمی شهر می توانید برنامه این قطارها را ببینید.

باغ ها

غنچه ها و گل های زیبای باغ شکسپیر در پارک استنلی بسیار چشم نواز هستند. کمی دورتر زمین های گل رز و گیاهان همواره سبز قرار دارند که با بیش از 3500 گیاه در فصول آفتابی هواداران زیادی را به سمت خود می کشانند. در فصل بهار نیز 4500 گل صد تومانی و آزالیا شکفته شده و باغ تد و مری گریگ (Ted and Mary Greig) را بسیار دیدنیی می نمایند. در حد فاصل ماه ژوئن تا تابستان نیز گیاهان مختلف دیگری شکوفا می شوند.

درخت مقدس

دیدنی ریشه بیرون زده این درخت سدر قرمز در اوایل قرن بیستم هواداران زیادی داشت و آن را تبدیل به یک جاذبه بسیار معروف کرد. البته درخت مقدس مسائل خاص خود را نیز داشت؛ همان طور که از هر چیزی با قدمت 750 سال انتظار می رود، بعد از طوفان شدید سال 2006 این درخت آسیب دیده و برای ایستایی خود احتیاج به یاری جدی داشت. امروزه درخت مقدس تبدیل به یک گزینه عالی برای عکاسی شده و حتی با این که شکوه سابق خود را ندارد اما هنوز هم جای زیبایی برای دیدن به شمار می رود.

رستوران ها

در منوی رستوران بار اند گریل (Bar & Grill) پارک استنلی و کافه پراسپکت پوینت (Prospect Point) غذاهای معمول را پیدا می کنید. در چایخانه تاریخی نیز می توانید منظره ها بی نظیری از ساحل شمالی را ببینید. در فیش هاوس (Fish House) بعضی از برترین غذاهای دریایی ممکن را در پارک استنلی به شما ارائه می نمایند که همزمان منظره ها فوق العاده ای از خلیج انگلیسی ها را نیز می توان از آن دیدن کرد.

منبع: ایوار
انتشار: 21 اسفند 1400 بروزرسانی: 21 اسفند 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 926

به "تور کانادا: آشنایی با دیدنی های پارک استنلی (خبر کانادا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور کانادا: آشنایی با دیدنی های پارک استنلی (خبر کانادا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید