بازی های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا به تعویق افتاد

به گزارش آیان کتاب، به گزارش خبرنگاران، آخرین دوره بازی های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا سال 2017 به میزبانی ترکمنستان در عشق آباد برگزار شد. قرار بود دوره بعدی این بازی های طی سال جاری میلادی (31 اردیبهشت تا 9 خرداد) برگزار شود اما شیوع ویروس کرونا باعث تصمیم شورای المپیک آسیا برای لغو بازی ها و تعویق یک ساله آن شد.

بازی های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا به تعویق افتاد

بدین ترتیب قرار شد دوره نو بازی های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا 20 تا 29 اسفندماه (مارس 2022) برگزار شود اما در فاصله سه ماه مانده تا آغاز این رویداد، برگزاری این بازی ها در این بازه زمانی هم منتفی شد.

قرار بود تایلند میزبان بازی های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا باشد در حالیکه به خاطر کرونا محدودیت های مسافرتی در شرق آسیا، اعزام ورزشکاران بسیاری از کشورها به تایلند با مشکل روبرو است. همین مسئله لغو دوباره این بازی ها را موجب شده است.

قرار است دوره نو بازی های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا سال 2023 برگزار شود.

این در حالی است که کمیته ملی المپیک ایران هم اعزام کاروان به بازی های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا را در برنامه دارد و حتی تا به امروز نشست های تخصصی زیادی برای نهایی کردن رشته های اعزامی با موضوع کیفی گرایی برگزار کرده است. در مورد سرپرست کاروان اعزامی هم هنوز جمع بندی قطعی نشده بود اما کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک گزینه اصلی به شمار میرود.

تا به امروز برگزاری بازی های کشورهای اسلامی (ترکیه)، بازی هیا ساحلی آسیا (چین) و المپیک دانشجویان (چین) لغو شده است.

ایران در دوره پیشین بازی های داخل سالن و هنرهای رزمیج آسیا با با مجموع 118 مدال شامل 36 طلا، 23 نقره و 59 برنز در رده سوم قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 799

به "بازی های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا به تعویق افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا به تعویق افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید